کد خبر: ۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸- 16 December 2020
ویژه‌نامه "دردآشنای اسلام و انقلاب" – ۱۷

روایت جالب آیت الله اعرافی از درس اخلاق آیت الله یزدی در فیضیه

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: شجاعت و شهامت آیت‌الله یزدی در بین همترازان ایشان و بزرگان حوزه از نمونه‌ها بود؛ ایشان فوق‌العاده روح بلند آمیخته با شجاعت داشتند.

روایت جالب آیت الله اعرافی از درس اخلاق آیت الله یزدی در فیضیه

آیت‌الله علیرضا اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان و مدير حوزه‌هاي علميه در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان در خصوص ویژگی‌های شخصیتی حضرت آیت‌الله محمد یزدی و وجوه مختلف ایشان در دفاع از انقلاب اسلامی گفت: ابتدا خاطره‌ای در خصوص آیت‌الله یزدی عرض كنم؛ طلبه‌ای نوجوان بودیم كه به تازگی در سال‌های 53 و 54 وارد حوزه علمیه قم شده بودیم، در درس‌های اخلاق آیت‌الله یزدی در فیضه قم حاضر می‌شدیم؛ درس اخلاق ایشان جامعِ بینِ هم ترویج و هم تعمیقِ ارزش‌های اسلامی، دینی و حوزوی در دل و جان طلاب بود و از طرفی این درس اخلاق آمیخته با روح انقلابی، شجاعت و شهامت بود.

وی با بیان اینكه آیت‌الله یزدی خیلی زیبا مفاهم اخلاقی را ترسیم می‌كردند، گفت: درس اخلاق ایشان علاوه بر اینكه از لحاظ اخلاق فردی، معنوی و عبادی مؤثر بود، از طرفی یك روح اجتماعی، سیاسی و انقلابی را نیز تقویت می‌كرد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب، آیت‌الله یزدی در برخی موارد یك محور منحصر به فردی بود كه مشعل انقلاب را در قم زنده نگه داشته بود؛ و همچنین بلافاصله پس از پیروزی انقلاب، ایشان یكی از چند فرد بسیار مؤثر در حوادث گوناگون در فضای حوزه و خودِ قم بودند.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: ایشان علاوه بر فضل و كمالات علمی حوزی، روح اخلاقی، وارستگی و رهایی از خیلی از قیدها و بندها، واقعاً دل به وظیفه داشتند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینكه شجاعت و شهامت آیت‌الله یزدی در بین همترازان ایشان و بزرگان حوزه از نمونه‌ها بود، خاطرنشان كرد: ایشان فوق‌العاده روح بلند آمیخته با شجاعت داشتند.

وی به نگاه اجتماعی و سیاسی آیت‌الله یزدی در بررسی‌های فقهی در شورای نگهبان اشاره كرد و افزود: در مدتی كه بنده در شورای نگهبان حضور دارم، آن نگاه فقه اجتماعی و حكومتی ایشان و توجه به این مسائلی كه فراتر از مباحث فردی است را در سخن و بیان و مواضع ایشان خیلی آشكارا و به وضوح دیدم.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینكه آیت‌الله یزدی در مسیر انقلاب و در یك خط مستقیم انقلاب، همراه با حضرت امام (ره) و پس از ایشان همراه با مقام معظم رهبری حركت كرد، اظهار داشت: با اینكه آیت‌الله یزدی به لحاظ سن و شرایطی كه داشتند و از پیشگامان انقلاب و تراز اول‌های انقلاب بودند، بلافاصله بعد از امام راحل، تمام تبعیت و همراهی خود را با مقام معظم رهبری اعلام كردند و بر این خط هم استوار ماندند كه حقیقتاً ایشان الگوی بسیار ممتاز ولایت‌مداری، استقامت بر اندیشه امام(ره) و پایبندی به همه آن موازین انقلاب اسلامی هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به دوران مدیریت آیت‌الله یزدی در قوه قضائیه گفت: از دید من، دوره ریاست ایشان در قوه قضائیه از امتیازات بالایی برخوردار بود و سلامت، زهد، زندگی پاك و فردی ایشان از امتیازاتی است كه در وجود شریف ایشان حفظ گرديد.

آیت‌الله اعرافی در پایان گفت: ایشان در جامعه مدرسین هم، بعد از مرحوم آیت‌الله مشكینی (ره) محور بودند؛ خداوند ايشان رحمت كند و با اولیاء معصومین محشور گرداند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد