کد خبر: ۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸- 13 December 2020
ویژه‌نامه "دردآشنای اسلام و انقلاب" – ۶

ویژگی‌های آیت‌الله یزدی از زبان دکتر کدخدایی؛ از نظم مثال‌زدنی در جلسات تا تبحر در فقه حکومتی

دکتر کدخدایی گفت: ویژگی مهم آیت‌الله یزدی علاوه بر صداقت، تقوا و امانت‌داری، مظهر نظم بودن ایشان است.
ویژگی‌های آیت‌الله یزدی از زبان دکتر کدخدایی؛ از نظم مثال‌زدنی در جلسات تا تبحر در فقه حکومتی
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، دکتر عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه‌ای درباره ویژگی‌های شخصیتی حضرت آیت‌الله محمد یزدی و وجوه مختلف ایشان در دفاع از انقلاب اسلامی گفت: بنده به خاطر توفیق حضور در شورای نگهبان، از نزدیک با آیت‌الله یزدی راجع به مسائل کاری ارتباط داشتم؛ ایشان از جمله ارکان شورای نگهبان بودند و همت بسیار والایی برای ارتقای جایگاه شورای نگهبان داشتند.
 
وی با بیان اینکه آیت‌الله یزدی در وظایفی که عهده‌دار بودند به دقت و درستی و در چارچوب قوانین و موازین شرع آن وظایف را انجام می‌دادند، خاطرنشان کرد: ایشان بر نظم بسیار تأکید داشتند؛ خودشان علی‌رغم کسالت‌هایی که داشتند و از قم برای جلسات شورای نگهبان تشریف می‌آوردند، اما اولین فردی بودند که در جلسات حضور می‌یافتند و تا پایان هم حضور داشتند.
 
دکتر کدخدایی افزود: حتی جلسات فوق‌العاده را هم می‌آمدند مگر اینکه کار مهمتری برایشان پیش می‌آمد که آن را هم اعلام می‌کردند؛ بنابراین از حضرت آیت‌الله یزدی می‌توان به عنوان مظهر نظم در شورای نگهبان یاد کرد.
 
رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با بیان اینکه حضرت آیت‌الله یزدی مباحث سیاسی و علمی شورا را پیگیری می‌کرد و اگر نسبت به موضوعات مسئله‌ای می‌بود، کمک می‌کردند، افزود: اگر بخواهیم از ویژگی علمی ایشان یاد کنیم، می‌توان گفت نگاه ایشان به موضوعات "فقه حکومتی" بود.
 
عضو حقوقدان شورای نگهبان اضافه کرد: در مصوبات وقتی موضوعی مطرح می‌شد، نظرات ایشان نهفته از کلیت مباحث کشور بود و نظر و نگاه جامعی به مسائل داشتند.

دکتر کدخدایی در ادامه به سوابق درخشان آیت‌الله یزدی در حوزه‌های مختلف حوزوی، سیاسی و اجرایی اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان مورد اعتماد و همراه حضرت امام (ره) و همچنین مورد اعتماد و همراه مقام معظم رهبری بودند و در جهت تقویت و ارتقای نظام جمهوری اسلامی ایران کوشش می‌کردند.

وی با اشاره به برخی از تألیفات آیت‌الله یزدی، خاطرنشان کرد: ایشان در حوزه حقوق اساسی و قانون اساسی هم کتاب دارند که بسیار کاربردی و مفید است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به کتاب خاطرات آیت‌الله یزدی گفت: خاطرات قبل از انقلاب و دوران تبعید ایشان که متحمل چه سختی‌ها و دشواری‌ها شده‌اند، واقعاً برای همه ما درس‌آموز است و امیدوارم جوانان خاطرات ایشان را مطالعه کنند تا به فداکاری‌های این عزیزان که برای پیروزی انقلاب چه تلاش‌ها و مرارت‌هایی کشیده‌اند، بیشتر آشنا شوند.

وی در پایان با بیان اینکه ویژگی مهم آیت‌الله یزدی علاوه بر صداقت، تقوا و امانت‌داری، مظهر نظم بودن ایشان بود، گفت: خداوند ایشان را غریق رحمت و مغفرت خویش بگرداند و با سایر علما و بزرگان و با ائمه اطهار محشور بفرماید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد