کد خبر: ۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸- 13 July 2022
ویژه‌نامه "ناظر امین"-۴/ گفتگوی اختصاصی با حجت‌الاسلام ابوالقاسمی:

شورای نگهبان از نفوذ غربگرایان در ساختارهای حاکمیتی جلوگیری کرده است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان از نفوذ غربگرایان بر ساختار نظام جلوگیری می‌کند بنابراین برخورد خصمانه آنها با شورای نگهبان طبیعی است.

شورای نگهبان از نفوذ غربگرایان در ساختارهای حاکمیتی جلوگیری کرده است

حجت الاسلام والمسلمین محمد ابوالقاسمی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان در خصوص حراست شورای نگهبان از اسلامیت و نظام، بیان داشت: از اهداف و وظایف شورای نگهبان در رابطه با نظام می‌توان به نظارت در انتخابات که از اصلی‌ترین ارکان نظام است، اشاره کرد چرا که به واسطه‌ همین نظارت از نفوذ اشخاصی که باوری به نظام اسلامی ندارند، جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه گفت: افرادی که درصدد ترویج فرهنگ بیگانه هستند و همچنین سعی در آشوب و اخلال در امور مملکت دارند با نظارت به جا و توجهات ویژه شورای نگهبان تیرشان به سنگ خورده و به اهداف خود نخواهند رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خدمات ارزنده شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان اهداف خود را با نظارت دقیق بر کلیه قوانین و مقرراتی که در اصل چهارم قانون اساسی آمده، تعیین کرده تا مقرراتی که وضع می‌شود مخالف با قانون اساسی و موازین اسلامی نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان حافظ حقوق مردم و منافع ملی است، اذعان داشت: در خصوص حراست از منافع ملی و حقوق مردم باید توجه کنیم که احکام اسلام عمدتا برای حراست از حقوق مردم است؛ بنابراین قانون اساسی برای حمایت از مردم قرارداده شده است و چنانچه قانونی با قوانین بالادستی ما اعم از احکام اسلام یا قانون اساسی در تضاد باشد قطعا این امر بر خلاف حقوق مردم خواهد بود.

وی با اشاره به تهدیدها و تخریب‌هایی که علیه شورای نگهبان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: علت اصلی تهدیدها علیه شورای نگهبان، همین دشمنانی هستند که همیشه به دنبال غارت و تخریب منابع و منافع ملت ایران هستند و پیوسته به دنبال ضربه زدن به استقلال ملی ما بودند بنابراین مهم‌ترین مانع بر سر راه خود را صلابت شورای نگهبان می‌بینند و طبیعی است که برای از میان برداشتن این مانع بزرگ از هیچ اقدامی کوتاهی نکنند.

عضو خبرگان رهبری  در ادامه افزود: دشمنان نظام از هیچ اقدامی برای تخریب جایگاه قانونی شورای نگهبان و تخریب فقها و اعضای شورا بخصوص دبیر شورای نگهبان که یکی از استوانه‌های نظام است، دریغ نمی‌کنند چرا که آیت الله جنتی همواره مانع سلطه بیگانگان و سد راهی بر نفوذ دشمنان برای استیلای بر منافع ملی بوده است؛ همچنین شورای نگهبان از نفوذ مزدوران و نمایندگان مکتب غرب در ساختار نظام جلوگیری می‌کند بنابراین برخورد خصمانه آنها با شورای نگهبان طبیعی است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان تا کنون متناسب با ظرفیت خود خدمات بسیار ارزنده‌ای انجام داده و تا حدود زیادی از نفوذ غربگرایان در ساختارهای حاکمیتی جلوگیری کرده است؛ شورای نگهبان همچنین قوانین و مقررات را در مقایسه با احکام اسلام مورد ارزیابی قرار می‌دهد تا در تصویب قوانین خلاف شرع جلوگیری کند.

وی افزود: وظیفه شورای نگهبان صرفا محدود به قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی نمی‌شود چرا که بر اساس اصل چهارم قانون اساسی کلیه قوانین و مقررات کشور باید مطابق با موازین اسلامی باشد و احراز اینها بر عهده شورای نگهبان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد