کد خبر: ۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸- 13 July 2022
ویژه‌نامه "ناظر امین"-۴/ گفتگوی اختصاصی با حجت‌الاسلام ابوالقاسمی:

شورای نگهبان از نفوذ غربگرایان در ساختارهای حاکمیتی جلوگیری کرده است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان از نفوذ غربگرایان بر ساختار نظام جلوگیری می‌کند بنابراین برخورد خصمانه آنها با شورای نگهبان طبیعی است.

شورای نگهبان از نفوذ غربگرایان در ساختارهای حاکمیتی جلوگیری کرده است

حجت الاسلام والمسلمین محمد ابوالقاسمی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان در خصوص حراست شورای نگهبان از اسلامیت و نظام، بیان داشت: از اهداف و وظایف شورای نگهبان در رابطه با نظام می‌توان به نظارت در انتخابات که از اصلی‌ترین ارکان نظام است، اشاره کرد چرا که به واسطه‌ همین نظارت از نفوذ اشخاصی که باوری به نظام اسلامی ندارند، جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه گفت: افرادی که درصدد ترویج فرهنگ بیگانه هستند و همچنین سعی در آشوب و اخلال در امور مملکت دارند با نظارت به جا و توجهات ویژه شورای نگهبان تیرشان به سنگ خورده و به اهداف خود نخواهند رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خدمات ارزنده شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان اهداف خود را با نظارت دقیق بر کلیه قوانین و مقرراتی که در اصل چهارم قانون اساسی آمده، تعیین کرده تا مقرراتی که وضع می‌شود مخالف با قانون اساسی و موازین اسلامی نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان حافظ حقوق مردم و منافع ملی است، اذعان داشت: در خصوص حراست از منافع ملی و حقوق مردم باید توجه کنیم که احکام اسلام عمدتا برای حراست از حقوق مردم است؛ بنابراین قانون اساسی برای حمایت از مردم قرارداده شده است و چنانچه قانونی با قوانین بالادستی ما اعم از احکام اسلام یا قانون اساسی در تضاد باشد قطعا این امر بر خلاف حقوق مردم خواهد بود.

وی با اشاره به تهدیدها و تخریب‌هایی که علیه شورای نگهبان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: علت اصلی تهدیدها علیه شورای نگهبان، همین دشمنانی هستند که همیشه به دنبال غارت و تخریب منابع و منافع ملت ایران هستند و پیوسته به دنبال ضربه زدن به استقلال ملی ما بودند بنابراین مهم‌ترین مانع بر سر راه خود را صلابت شورای نگهبان می‌بینند و طبیعی است که برای از میان برداشتن این مانع بزرگ از هیچ اقدامی کوتاهی نکنند.

عضو خبرگان رهبری  در ادامه افزود: دشمنان نظام از هیچ اقدامی برای تخریب جایگاه قانونی شورای نگهبان و تخریب فقها و اعضای شورا بخصوص دبیر شورای نگهبان که یکی از استوانه‌های نظام است، دریغ نمی‌کنند چرا که آیت الله جنتی همواره مانع سلطه بیگانگان و سد راهی بر نفوذ دشمنان برای استیلای بر منافع ملی بوده است؛ همچنین شورای نگهبان از نفوذ مزدوران و نمایندگان مکتب غرب در ساختار نظام جلوگیری می‌کند بنابراین برخورد خصمانه آنها با شورای نگهبان طبیعی است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان تا کنون متناسب با ظرفیت خود خدمات بسیار ارزنده‌ای انجام داده و تا حدود زیادی از نفوذ غربگرایان در ساختارهای حاکمیتی جلوگیری کرده است؛ شورای نگهبان همچنین قوانین و مقررات را در مقایسه با احکام اسلام مورد ارزیابی قرار می‌دهد تا در تصویب قوانین خلاف شرع جلوگیری کند.

وی افزود: وظیفه شورای نگهبان صرفا محدود به قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی نمی‌شود چرا که بر اساس اصل چهارم قانون اساسی کلیه قوانین و مقررات کشور باید مطابق با موازین اسلامی باشد و احراز اینها بر عهده شورای نگهبان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

حقیقت تنفیذ؛ فرایندی حقوقی و شرعی

چیستی و چگونگی تنفیذ

فیلم | اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۳ مرداد ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: زندگانی امام حسین (ع) الگویی کامل برای زندگی باعزت است/ کاپیتولاسیون نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند

ثبت تجارب انتخاباتی در شورای نگهبان و بهره‌گیری از آن‌ها در اصلاح فرآیندها و روش‌ها

پربازدید ها

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

برگزاری چند انتخابات در چند ماه؛ ثبات، استحکام و اقتدار نظام اسلامی در سایه‌سار رهبری حکیمانه

انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده

۲ تصویر از ۲ عضو باسابقه شورای نگهبان در حاشیه مراسم تنفیذ حکم دومین رئیس‌جمهور

برگزاری انتخابات زودهنگام؛ نمایش ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

دستاوردها و نتایج انتخابات‌های اخیر؛ از تحقق اراده مردم تا تجاربی که برای مجریان و ناظران به دست آمد

آغاز انتشار ویژه‌نامه «آینه اعتماد ۲» به‌مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند