کد خبر: ۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴- 14 April 2023
دکتر طحان نظیف در راهپیمایی روز قدس بخش «کنِ» تهران:

ظلم به فلسطینی‌ها خلاف حقوق بشر و پیشنهاد ایران رجوع به آرای فلسطینیان اصیل است/ اندیشه امام خمینی(ره) صهیونیست‌ها را عقب راند و امروز همه اجزای مقاومت در برابر اسرائیل ایستاده‌اند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اندیشه امام خمینی(ره) صهیونیست‌ها را عقب راند و امروز همه اجزای مقاومت در برابر اسرائیل ایستاده‌اند.

ظلم به فلسطینی‌ها خلاف حقوق بشر و پیشنهاد ایران رجوع به آرای فلسطینیان اصیل است/ اندیشه امام خمینی(ره) صهیونیست‌ها را عقب راند و امروز همه اجزای مقاومت در برابر اسرائیل ایستاده‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در مراسم روز جهانی قدس در بخش «کنِ» تهران و پیش از خطبه‌های نمازجمعه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم روزه‌دار و اظهار امیدواری برای اینکه برکات این ماه و بخصوص شب‌های قدر شامل حال امت اسلام و به‌ویژه مردم شریف ایران شود و نفحات جانبخش این ماه معنویت حاکم بر جامعه را افزایش دهد، اظهار داشت: روز قدس را گرامی می‌د‌اریم و امیدواریم به برکت حضور مومنانه جهانی مردم در راهپیمایی‌های این روز، هرچه زودتر شاهد نابودی رژیم اشغالگر قدس باشیم.

وی همچنین اشاره‌ای به چهره‌های برجسته و مفاخر «کن» داشت و گفت: کن خاستگاه علمای تأثیرگذاری مانند حاج ملاعلی کنی، آیت‌الله ‌مهدوی کنی و آیت‌الله ‌باقری کنی و شهدای گرانقدری است که در این بخش‌ به دنیا آمده و رشد کردند.

اندیشه امام خمینی(ره) صهیونیست‌ها را عقب راند

این عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه بیان داشت: اگر بخواهیم نگاه روشن و واقع‌بینانه به مساله فلسطین و مناقشه اعراب با رژیم اشغالگر صهیونیستی در یکی از کانونی‌ترین نقاط جغرافیایی جهان و محل برخورد دو تمدن اسلامی و غربی داشته باشیم؛ باید این مسأله را در دو مقطع جریانی مهم تحلیل و ارزیابی نماییم.

وی ادامه داد: یک مقطع مربوط به ابتدای تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران است؛ در این مقطع تاریخی، مجموعه کشورهای عربی و فلسطینی‌ها در چندین جنگ بزرگ در برابر اسرائیل متحمل شکست‌های سنگین شدند. کشورهای عربی و در رأس آنها مصر و سوریه، در جنگ‌های 1948، 1956، 1967 و 1973 و البته در جنگ 1982 در جنوب لبنان، با رژیم صهیونیستی جنگیدند و حاصل همه این جنگ‌ها نه تنها آزادسازی یک وجب از خاک فلسطین و کشورهای عربی تحت اشغال صهیونیست‌ها نبود، بلکه در همه این نبردها، عقب‌نشینی‌های پی در پی به‌وقوع پیوست.

دکتر طحان‌نظیف خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ورود اندیشه امام خمینی (ره) به عرصه فلسطین که حاصل آن شکل‌گیری نهضت مقاومت اسلامی در منطقه بود، ورق را به‌طور کامل برگرداند و مبارزات مبتنی بر توانایی‌های مردمی و ظرفیت‌های اصیل اسلامی را وارد عرصه جنگ با رژیم صهیونیستی نمود.

وی با بیان اینکه نهضت مقاومت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) مهر پایانی بر عقب‌نشینی‌های محض و شکست‌های سلسله‌وار و مسیر یک‌طرفه در معادلات عربی – اسرائیلی بود، تاکید کرد: ورود اندیشه مبارزه و جهاد، منجر به استقرار نیروهای مقاومت در منطقه و فلسطین شد.

جریان مقاومت چگونه پدید آمد؟

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه به بیان تاریخچه شکل‌گیری جریان مقاومت پرداخت و گفت: در گام اول و در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، جهاد اسلامی فلسطین شکل گرفت. دکتر فتحی شقاقی که خود از اعضای اخوان المسلمین مصر (شاخه فلسطین) بود، با جدایی از تشکیلات اخوان و متأثر از تفکر دینی و مبارزاتی انقلاب اسلامی، کتاب «الخمینی، الحل الاسلامی و البدیل» (خمینی راه حل اسلامی و جایگزین) را به رشته تحریر در آورد و به دنبال آن جنبش جهاد اسلامی فلسطین را پایه‌گذاری کرد.

وی یادآور شد: در سال 1982 با نگاه انتقادی و البته نگرش تکمیل‌کننده نسبت به رویکردهای مقاومتی سابق در جنوب لبنان، حزب الله تشکیل شد. در سال 1987 نیز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأسیس شد. در واقع اخوان‌المسلمین که خود را در عرصه‌ی جهادی متأثر از انقلاب اسلامی ایران، عقب‌مانده می‌دید، حماس را تأسیس کرد تا به کاروان جهاد و مبارزه مسلحانه بپیوندد.

دکتر طحان نظیف با بیان اینکه انتفاضه‌های اول و دوم با الگوبرداری از همین تفکر جهادی و مبارزاتی شکل گرفتند، گفت: استقرار نیروهای مقاومت در سوریه و پشتیبانی آموزشی و تسلیحاتی مجموعه‌ی نیروهای مقاومت فلسطینی و لبنانی با استفاده از خاک سوریه، این کشور را به پل ارتباطی مجموعه‌های مقاومت در منطقه تبدیل نمود و رفته ‌رفته سوریه به یکی از حلقه‌های اصلی و کنشگر فعال در عرصه مبارزات مبتنی بر مقاومت مبدل شد.

وی در جمع‌بندی این بخش عنوان کرد: همه این اتفاقات حاصل تأثیر موج اول انقلاب اسلامی در مسأله فلسطین و نگاه به اسرائیل به‌عنوان غدّه سرطانی برای جهان اسلامی بود.

موج دوم مبارزات با فرماندهی سردار سلیمانی

این استاد دانشگاه در ادامه به تشریح چگونگی شکل‌گیری موج دوم مبارزات و جهاد علیه نیروهای اشغالگر پرداخت و گفت: موج دوم مربوط به سال‌های پس از رفع اشغال از جنوب لبنان و غزه است که البته مصادف است با فرماندهی بی‌نظیر سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی. در این دوره حزب الله لبنان و جریان‌های فلسطینی به لحاظ پشتیبانی و آموزش و تسلیحات، دچار یک تحول بزرگ شدند.

وی اضافه کرد: این دوران را باید دوران غفلت راهبردی رژیم صهیونیستی از مقاومت اسلامی قلمداد کرد. راه‌اندازی جنگ‌های 33 روزه در جنوب لبنان و 22 روزه در غزه، از سوی رژیم صهیونیستی در واقع واکنشی بود برای جبران این غفلت راهبردی در مقابل رشد عظیم جریان مقاومت. اما خود این جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه هم به عاملی برای تثبیت وضعیت نظامی و قدرت موشکی مقاومت تبدیل شد و نگاه به مقاومت اسلامی را به‌طور عمیقی متحول ساخت.

دکتر طحان‌نظیف بیان داشت: ناتوانی رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود برای نابودسازی مقاومت در لبنان و غزه، یک روی ماجرای شکست اسرائیل بود. روی دیگر ماجرای شکست اسرائیل، ایجاد قدرت بازدارندگی در برابر این رژیم و شکل‌گیری معادله‌ی نظامی بین نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی بود.

وی در این باره توضیح داد: جبهه عربی و فلسطینی که همواره یک جبهه شکست‌خورده و عقب‌نشینی کننده بود، به یک جبهه‌ای منسجم تبدیل شد که نه تنها دشمن را از رسیدن به اهدافش ناکام می‌گذارد، بلکه معادلات بزرگ نظامی را به او تحمیل می‌کند.

 

ظلم به فلسطینی‌ها خلاف حقوق بشر و پیشنهاد ایران رجوع به آرای فلسطینیان اصیل است/ اندیشه امام خمینی(ره) صهیونیست‌ها را عقب راند و امروز همه اجزای مقاومت در برابر اسرائیل ایستاده‌اند

موج سوم جهاد با تسلیح کرانه باختری

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه سخنان خود به شکل‌گیری موج جدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و در این رابطه گفت: اگرچه ظرفیت‌های حاصل از دو موجِ اول مبارزاتی علیه اشغالگران صهیونیست، شکست‌های راهبردی را به آنان تحمیل نمود، اما برای شکست موجودیتی که از سوی نظام سلطه به رهبری آمریکا مورد پشتیبانی همه‌جانبه قرار دارد، باید مبارزه را نه فقط از پیرامون سرزمین‌های اشغالی، بلکه از داخل این سرزمین‌ها نیز پیگیری نمود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین رهبر حکیم انقلاب اسلامی، استراتژی پیوستن کرانه باختری به حلقات مبارزاتی علیه رژیم صهیونیستی و ضرورت تسلیح کرانه باختری را مطرح نمودند.

دکتر طحان نظیف عنوان کرد: موج سوم جهاد و مبارزه، از داخل کرانه غربی رود اردن و از داخل بیت‌المقدس شکل گرفت. واکنش شدید جوانان فلسطینی به ویژه از سال‌ 2019 به بعد، نسبت به روند تخریب خانه‌های فلسطینی در قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی برای تکمیل پروژه اتصال قدس غربی به قدس شرقی با هدف انحلال تفکر شکل‌گیری دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف، قدرت استراتژی مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی را آشکار کرد.

وی با اشاره به این سخن رهبر انقلاب که فلسطین یاسر عرفات به فلسطینِ عَرین الاُسُود (بیشه شیران) تبدیل شد، اظهار داشت: امروز جوانان فلسطینی در کرانه باختری، کاملاً هماهنگ با روند مبارزات موشکی در غزه و جنوب لبنان یک جبهه‌ی یکپارچه علیه اشغالگران ایجاد کرده‌اند.

این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: یکی از مسائلی که در طول دو دهه گذشته به‌عنوان نقطه ضعف فلسطینی‌ها از آن یاد می‌شد، جداشدن ساکنان کرانه باختری از مسیر مبارزاتی علیه اسرائیل بود. با استراتژی جدید مقاومت که موج سوم جهاد را در سرزمین‌های اشغالی رقم زد، نه تنها نسل‌های جدید فلسطینی با انگیزه‌ی بیشتر وارد جریان مقاومت شدند، بلکه با قدرت ارتباط‌گیری گسترده‌تر از گذشته با اعراب ساکن اراضی 1948، آن‌ها را نیز به خروش علیه اشغالگران کشاندند.

تمامی اجزای مقاومت در برابر صهیونیست‌ها هستند

این عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره جریان جنگ اخیر سیف القدس هم گفت: جوانان فلسطینی در قدس و کرانه غربی نسبت به تخریب منازل در بخش شیخ جراح واکنش نشان دادند. این ماجرا به نبرد امنیتی شدید در بیت المقدس تبدیل شد و بلافاصله اعراب ساکن اراضی 1948 وارد اعتراض و تظاهرات در داخل اسرائیل شدند. حتی برای مدتی کنترل یکی از شهرک‌های صهیونیستی را به‌دست گرفتند و پس از آن غزه، شروع به موشک‌پرانی به سمت اسرائیل نمود.

وی تصریح کرد: یعنی در یک نبرد منسجم، تمامی اجزای فلسطین از نقاط جغرافیایی مختلف علیه اسرائیل وارد جنگ شدند. مراکز استراتژیک رژیم صهیونیستی نبرد سیف القدس و ابعاد آن را آغازی بر پایان عمر رژیم صهیونیستی تعبیر کردند.

دکتر طحان نظیف خاطرنشان کرد: در جریان اتفاقات ماه مبارک رمضان در قدس و کرانه باختری، رژیم صهیونیستی یک واقعیت راهبردی دیگر را نیز استفهام نمود. این واقعیت عبارت بود از اینکه، نه تنها اجزای فلسطینی مقاومت، بلکه حزب الله لبنان و نیروهای مقاومت در سوریه نیز ممکن است، در نبردهای آینده، همزمان با فلسطینی‌ها وارد کارزار همه‌جانبه شوند؛ این همان چیزی بود که سال‌ها اسرائیلی‌ها از آن پرهیز داشتند که همه‌ی اجزای مقاومت در یک زمان وارد جنگ با اسرائیل نشوند.

وی اظهار داشت: احزاب مخالف دولت نتانیاهو و مراکز راهبردی این رژیم، سیاست‌های افراطی نتانیاهو را عامل اصلی در ورود یکپارچه همه جبهه‌ها علیه این رژیم می‌دانند.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان این بخش از سخنان خود عنوان کرد: این مسائل و مسائل دیگری در داخل سرزمین‌های اشغالی از جمله اختلافات گسترده در میان احزاب و جریانات صهیونیست و یهودیان چپ و راست، پرده از عمق نگاه راهبردی رهبری معظم انقلاب اسلامی برمی‌دارد که سال‌های گذشته فرمودند، رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید و اخیراً فرمودند که این اختلافات در داخل صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که خود آنها برای نابودی عجله دارند.

حمایت از فلسطین قانونی است

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دوم صحبت‌هایش به ارائه چند نکته و محور در رابطه با موضوع فلسطین پرداخت و گفت: به‌لحاظ قانون اساسی، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از ابزارها و سازکارهای نوین سیاسی در تحقق مردم‌سالاری دینی،‌ توانسته است حاکمیت موازین اسلامی را بر مناسبات ملی و بین‌المللی کشور تحقق بخشد.

وی ادامه داد: این قانون تضمین حیات، آزادی و سعادت بشری را که آرمان و دستور الهی مکتب انبیا عظام است، حاکم بر مسائل دیگر قرار داده و به تحقق صلح جهانی بر مبنای حاکمیت عدل قرآنی ملتزم است.

دکتر طحان نظیف تاکید کرد: موضوع حمایت از مردم مظلوم جهان از ویژگی‌های منحصر به فرد این قانون اساسی است که وظایف و صلاحیت‌های مسوولین این نظام را فراتر از منافع ملی و بلکه در مسیر تحقق آرمان‌های دینی اعتلا می‌بخشد.

وی در این باره اشاره داشت: در مقدمه قانون اساسی که شیوه زمامداری اسلامی این نظام الهی - مردمی را بیان می‌کند به تصریح نقشه راه تشکیل امت واحد استکبار ستیز جهانی ذکر شده است که «قانون اساسی با توجه به محتوای اسلامی انقلاب ایران که حرکتی‏ برای پیروزی تمامی مستضعفین بر مستکبرین بود، زمینه تداوم این‏ انقلاب را در داخل و خارج کشور فراهم می‏کند بویژه در گسترش‏روابط بین‏المللی، با دیگر جنبش‌های اسلامی و مردمی می‏کوشد تا راه تشکیل امت واحد جهانی را هموار کند و استمرار به مبارزه در نجات ملل محروم وتحت ستم در تمامی جهان قوام یابد.»

این عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: فارغ از مقدمه قانون اساسی،‌ اصول قانون اساسی نیز میدان عمل و دغدغه مسوولین نظام اسلامی را از مرزهای جغرافیایی فراتر برده است.

اصل سوم قانون اساسی یکی از اصولی است که دکتر طحان نظیف بدان اشاره کرد و گفت: طبق این اصل دولت موظف است سیاست خارجی کشور را بر اساس معیارهای اسلامی و تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی‌دریغ از مستضعفان جهان تنظیم کند.

وی درباره اصل 11 نیز گفت: بنابر این اصل دولت موظف شده سیاست کلی خود را در جهت تحقق وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام طرح نماید تا زمینه تشکیل امه واحده فراهم شود. در اصل‏ 152 نیز سیاست‏ خارجی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ بر اساس‏ نفی‏ هرگونه‏ سلطه‏‌جویی‏ و سلطه‌‏پذیری‏، حفظ استقلال‏ همه‏ جانبه‏ و تمامیت‏ ارضی‏ کشور، دفاع‏ از حقوق‏ همه‏ مسلمانان‏ و عدم‏ تعهد در برابر قدرت‏های‏ سلطه‌‏گر و روابط صلح‌‏آمیز متقابل‏ با دول‏ غیرمحارب‏ استوار شده است.

اصل‏ 154 قانونی اساسی یکی دیگر از اصولی بود که سخنگوی شورای نگهبان بدان اشاره کرد و بیان داشت: طبق این اصل جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ سعادت‏ انسان‏ در کل‏ جامعه‏ بشری‏ را آرمان‏ خود می‏‌داند و استقلال‏ و آزادی‏ و حکومت‏ حق‏ و عدل‏ را حق‏ همه‏ مردم‏ جهان‏ می‏‌شناسد. بنابراین‏ در عین‏ خودداری‏ کامل‏ از هر گونه‏ دخالت‏ در امور داخلی‏ ملت‌های‏ دیگر، از مبارزه‏ حق‌‏طلبانه‏ مستضعفین‏ در برابر مستکبرین‏ در هر نقطه‏ از جهان‏ حمایت‏ می‌‏کند.

 

ظلم به فلسطینی‌ها خلاف حقوق بشر و پیشنهاد ایران رجوع به آرای فلسطینیان اصیل است/ اندیشه امام خمینی(ره) صهیونیست‌ها را عقب راند و امروز همه اجزای مقاومت در برابر اسرائیل ایستاده‌اند

اسرائیل علیه صلح و امنیت بین‌المللی است

دکتر طحان نظیف حمایت از فلسطین را از منظرهای مختلف نیز مورد ارزیابی قرار داد و به ‌لحاظ سیاسی گفت: حمایت از فلسطین مهمترین و محوری‌ترین دلیل رویکرد عادلانه و اصولی جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی است.

وی به ‌لحاظ مذهبی و مناسبات حاکم بر مذاهب اسلامی نیز عنوان کرد: حمایت از قدس مهمترین عامل وحدت در جهان اسلام است که جمهوری اسلامی پرچم‌دار آن محسوب می‌شود. مرزهای فلسطین مرزهای سرزمین اسلامی است و دفاع از مرزهای اسلام وظیفه‌ی همه‌ی مسلمانان است.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: به‌ لحاظ اعتقادی نیز حمایت از مسجدالاقصی، به عنوان قبله‌ی اول مسلمانان یک وظیفه شرعی و دفاع از کیان دین اسلام است.

«استانداردهای حقوق بشری» بُعد دیگری بود که این استاد دانشگاه بدان اشاره کرد و گفت: ظلم به فلسطینی‌ها و هتک حرمت و کرامت انسانی ملت فلسطین شاخص‌ترین و برجسته‌ترین مصادیق نقض سیستماتیک و سازمان‌یافته حقوق بشر است. از منظر استانداردهای بین‌المللی نیز رژیم صهیونیستی تنها رژیمی است که به طور علنی نژادپرستی و آپارتاید را ترویج می‌کند و علناً از تشکیل یک دولت یهودی با ملاک‌های قومی و نژادی سخن می‌گوید.

دکتر طحان نظیف حتی به «استانداردهای مجامع بین‌المللی» به ویژه «شورای امنیت سازمان ملل» نیز اشاره کرد و گفت: نخست اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین در غزه، کرانه باختری و فلسطینی‌های ساکن اراضی 1948، مصداق بارز تروریسم دولتی در طول بیش از 70 سال است. دوم اینکه رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین بازیگر گریزان از نظارت‌های بین‌المللی در عرصه‌های مختلف از جمله، کنترل تسلیحات هسته‌ای و کشتار جمعی است.

وی تاکید کرد: به ‌لحاظ اصول حاکم بر صلح منطقه‌ای و بین‌المللی، عملکرد رژیم صهیونیستی برجسته‌ترین و مستمرترین اقدامات علیه صلح و امنیت بین‌المللی است.

وی درباره عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی نیز گفت: برقراری روابط سیاسی از سوی کشورهای اسلامی و عربی و عادی‌سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی، علاوه بر اینکه خیانت در حق ملت فلسطین است، یک نسخه کاملاً شکست‌خورده در 44 سال اخیر (از زمان کمپ دیوید تا صلح ابراهیم) است که نتیجه‌ای جز ایجاد سرخوردگی برای جهان اسلام و عرب در بر نداشته است.

پیشنهاد ایران رجوع به آرا‌ی فلسطینی‌هاست

سخنگوی شورای نگهبان در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: حمایت از قدس شریف و آرمان فلسطین، سیاست قطعی و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران است. مسأله‌ی بیت المقدس در کانون سیاست خارجی ایران قرار دارد.

وی اضافه کرد: کمک به آزادسازی سرزمین فلسطین به‌عنوان پاره‌تن اسلام و صیانت از مرزهای دارالاسلام، و رفع اشغال توسط صهیونیست‌ها، وظیفه‌ی همه‌ی انسان‌ها به‌ویژه یک تکلیف دینی برای مسلمانان است.

دکتر طحان نظیف خاطرنشان کرد: همان‌گونه که تجربه‌ی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی یک فرمول شکست‌خورده و ذلت‌بار برای دولت‌های اسلامی در طول بیش از 40 سال گذشته بوده است، توصیه‌‌های جدید نسبت به برقراری روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی (با پوشش راه‌حل حمایت از فلسطینی‌ها) نیز یک نسخه‌ی شکست‌خورده و یک انحراف در مسیر امت اسلامی است.

وی عنوان داشت: مسیر عادی‌سازی روابط نه تنها به تحقق حقوق فلسطینی‌ها کمکی نکرد، بلکه امت اسلام و جهان عرب را نیز از رویکرد دولت‌ها و سیاستمدارانشان سرخورده و نامید ساخت.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل این معضل بزرگ، یک راه حل عادلانه، دموکراتیک و مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی ارائه کرده است؛ رجوع به آراء همه‌ی فلسطینی‌های اصیل اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی، برای تعیین سرنوشت سیاسی خود و ایجاد یک دولت فراگیر در سرزمین تاریخی فلسطین. رهبر معظم انقلاب اسلامی این راه‌حل را سال‌ها پیش، به عنوان یک نسخه‌ی عادلانه و متمدنانه در اختیار همگان قرار دادند.

وی بیان داشت: دفاع جنبش‌های آزادی بخش از سرزمین تاریخی ملت خود در سراسر فلسطین، یک دفاع مشروع بر اساس حقوق بین‌الملل است. برچسب‌های تروریستی به جنبش‌هایی که از دلِ ملت فلسطین بر آمده و متکی به حمایت ملت فلسطین است، یک خطای بزرگ و ظلم در حق فلسطین و آرمان قدس است. مایه تعجب است که برخی از سیاستمداران در جهان اسلام نیز همسو با نظام سلطه جهانی، دفاع مشروع فلسطینی‌ها در برابر اشغالگران نژادپرست را تروریسم می‌نامند.

دکتر طحان نظیف ایستادگی مردم فلسطین در مقابل شهرک‌سازی و توسعه‌طلبی در کرانه باختری و قدس را ستود و گفت: رژیم صهیونیستی یک رژیم متزلزل است. تروریسم دولتی، نقض سیستماتیک حقوق بشر، به‌کارگیری سلاح‌های ممنوعه علیه مردم غزه، فشارهای متزاید علیه مردم قدس و کرانه باختری و ... هیچ کمکی به پایداری و امنیت رژیم صهیونیستی نکرده است.

وی گفت: رژیمی که عامل شکاف‌های امنیتی و بی‌ثباتی در منطقه است، نمی‌تواند شریکی برای صلح باشد؛ کشورهایی که صلح با اسرائیل را تجویز می‌کنند و قرارداد صلح با این رژیم امضا کرده‌اند، باید بدانند که صلح برای ملت خود به ارمغان نیاورده‌اند؛ حضور رژیم صهیونیستی در کشور آنها شروع ناامنی و گسترش بی‌ثباتی است.

دکتر طحان نظیف در پایان گفت: درود می‌فرستیم به روان پاک شهدای جبهه جهانی مقاومت که هیمنه پوشالی قدرت‌های استکباری را شکستند و مقاومت را به‌عنوان تنها راه سربلندی و عزت آزادگان جهان معرفی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت