کد خبر: ۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲- 07 March 2023
توصیه‌های مهم سخنگوی شورای نگهبان به اعضای شبکه نظارت و کارشناسان انتخاباتی؛

از حفظ استقلال و بی‌طرفی تا تکیه بر مستندات متقن و مورد اعتماد

دکتر طحان نظیف با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره شورای نگهبان تأکید کرد: شورای نگهبان در جایگاهی قرار دارد که استقلال و بی‌طرفی‌اش باید حفظ شود.

از حفظ استقلال و بی‌طرفی تا تکیه بر مستندات متقن و مورد اعتماد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان پیش‌ازظهر امروز سه‌شنبه (۱۶ اسفند ۱۴۰۱) طی سخنانی در جمع اعضای شبکه نظارت و کارشناسان انتخاباتی با تبریک ایام سالروز میلاد پربرکت امام عصر(عج) گفت: در آستانه میلاد پربرکت امام عصر، حضرت بقیه‌الله عجل الله تعالی فرجه الشریف هستیم. این میلاد پربرکت را به همه آزادگان و عدالت‌طلبان تبریک می‌گوییم و از خداوند تعجیل در ظهور آن حضرت را می‌خواهیم.

وی ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) را مصداق تحقق وعده‌ تخلف‌ناپذیر الهی دانست و تصریح کرد: ظهور یعنی برچیدن بساط ظلم و استقرار حکومت جهانی مستضعفین و انقلاب اسلامی ایران در راستای تحقق این وعده الهی شکل‌گرفته و ان‌شاءالله با حرکت به سمت جامعه مهدوی زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم می‌کند.

دکتر طحان نظیف ادامه داد: انقلاب اسلامی اکنون از مرزهای جغرافیایی ایران گذشته و به اقصی نقاط دنیا رسیده و به یک حرکت جهانی تبدیل شده ‌است. شاید یکی از دلایل اصلی دشمنی مستکبرین با جمهوری اسلامی ایران این باشد که یک حرف نو را در دنیا مطرح کرده که این حرف خریدار دارد و قرار نیست در بر پاشنه مستکبران بچرخد و مقرر گردیده که مستضعفان، وارثان زمین باشند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تنها شکست یک قدرت سیاسی و استقرار یک نظام سیاسی نبود، بلکه تلاش برای حاکمیت ارزش‌های الهی بود، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران امید را در دل مستضعفان جهان ایجاد کرد و نشان داد که قدرت‌های ظالم پایدار نیستند و عاقبتی جز نابودی در انتظار ظالمان نیست.

دکتر طحان نظیف با تأکید بر اینکه بالندگی و اقتدار امروز مقاومت جهانی متشکل از جوانانی است که این ارزش‌های الهی را باور دارند، گفت: پیام انقلاب اسلامی برخاسته از فطرت الهی و پاک بشری است که این امر، تمام معادلات و مناسبات ظالمانه جهان سلطه را برهم می‌زند و این است که استکبار جهانی تمام تلاشش را می‌کند تا مانع تحقق آرمانهای این انقلاب و پیروزی مردم ایران شود که البته راه به جایی نخواهد برد.

سخنگوی شورای نگهبان عزت و سربلندی ملت ایران را برخاسته از ایمان راسخ یک ملت و ایستادگی آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به فضل خدا، مقدمه برپایی حکومت مهدوی خواهد بود.

از حفظ استقلال و بی‌طرفی تا تکیه بر مستندات متقن و مورد اعتماد

دکتر طحان نظیف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گستردگی جوامع امروز موجب شده مردم نتوانند موضوعات را به صورت مستقیم ببینند از این رو به روایت‌ها اتکا می‌کنند، خطاب به اعضای شبکه نظارت و کارشناسان انتخاباتی شورای نگهبان تاکید کرد: روایت دقیق و درست خیلی تعیین کننده است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه روایتها و گزارشها باید به صورت توصیف باشد، گفت: هرچه توصیف دقیق‌تر و جامع‌تر باشد حکمی که بر مبنای آن صادر می‌شود، دقیق تر خواهد بود.

دکتر طحان نظیف با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره شورای نگهبان تأکید کرد: شورای نگهبان در جایگاهی قرار دارد که استقلال و بی‌طرفی‌اش باید حفظ شود.

وی افزود: طبیعتا هرکس در انتخابات رأی می‌دهد، نظر دارد ولی با توجه به جایگاهی که ما در آن قرار داریم، باید تلاش کنیم بی‌طرفی ما محرز باشد تا در معرض اتهام قرار نگیریم.

سخنگوی شورای نگهبان با تأکید براینکه شورای نگهبان همواره باید به‌عنوان یک نهاد بی‌طرف شناخته شود، گفت: باید مرّ قانون را مبنای عمل خود قرار دهیم.

دکتر طحان نظیف در ادامه تصریح کرد: گزارشها باید مستند، مبتنی بر واقعیت، مبتنی بر دلایل و از منابع موثق و مورد اعتماد باشد.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان با بیان اینکه گزارشها باید دقیق و جامع باشد، افزود: گزارشها باید حاوی همه نکات اعم از نکات مثبت و منفی باشد تا به شناخت دقیق افراد کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی