کد خبر: ۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲- 11 July 2019
آیت‌الله جنتی:

هرچه داریم از مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است/نباید از دشمن توقع دوستی داشت

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان تصریح کرد: اسلام هرچه دارد و همه ارزش‌های موجود از مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است.
هرچه داریم از مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است/نباید از دشمن توقع دوستی داشت
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان طی سخنانی در ششمین جلسه مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون‌های داخلی دوره پنجم با تبریک دهه کرامت خطاب به اعضای خبرگان رهبری گفت: خبرگان باید بیش از همه عارف به زمان خود باشند و با شناخت نقاط ضعف و قوت و تسلط بر مسائل داخلی و خارجی حرکت کنند.

وی با تقدیر از مقام معظم رهبری نیز تاکید کرد: ایشان از جهات گوناگون بر اوضاع تسلط دارند و با تمام توان برای مبارزه با مشکلات، هدایت و راهنمایی مسئولین، برخورد با دشمنان خارجی و مفاسد داخلی اقدام می‌کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با استفاده از همه نیرو‌ها کار را به پیش می‌برند، اظهار داشت: عزت و عظمت امروز ما در مقابل دشمنان به برکت هدایت و راهنمایی امام راحل و خلف صالحشان مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان تصریح کرد: اسلام هرچه دارد و همه ارزش‌های موجود از مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است.

وی ادامه داد: دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی، اسلام، توحید و خداپرستی تلاش زیادی انجام می‌دهند و این دشمنی تازگی ندارد و از اول هم بوده است که باید در برابر آن مقاومت کرد؛ چراکه رسیدن به پیروزی نیازمند همت و مقاومت است.
 
بیشتر بخوانید:

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه امروز با دشمنی دیوانه‌وار آمریکا مواجه هستیم، گفت: توطئه دشمنان را در عراق، سوریه و در دیگر عرصه‌ها خنثی کردیم و پیروزی و دستاورد‌های بسیاری داشتیم که دشمنان از این پیروزی‌ها عصبانی هستند.
آیت‌الله جنتی در همین زمینه ادامه داد: دشمنان از قدرتی که در ایران حاکم است ناراحتند و این قدرت حاصل مقاومت است که باید قدر آن را دانست و شاکر بود.

وی با اشاره به اینکه این مقاومت چهل ساله است که مملکت را سرپا نگه داشته است، اظهار داشت: سیاستمداران دنیا باورشان نمی‌شد نظام با همه مشکلات اقتصادی، نظامی و ... که برای او درست کرده بودند سرپا بماند، ولی نظام با توکل به خدا و پشتیبانی مردم عزیز و مقاومت توانست سرپا بماند و بر مشکلات غلبه کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به اظهارات مقامات آمریکایی که به زعم خود دنبال سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سالگرد چهل سالگی پیروزی انقلاب بودند، اشاره و تاکید کرد: به کوری چشم دشمنان، مردم عزیزمان جشن چهل سالگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برگزار کردند و در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۷ حضور پرشور داشتند.

آیت‌الله جنتی همچنین در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه مردم با گرانی، فساد اداری و اقتصادی روبه‌رو هستند، گفت: مردم سختی‌ها را تحمل می‌کنند و با حضور در صحنه علاقه خودشان به رهبری معظم انقلاب را نشان می‌دهند، اما کمترین کار ما برای مردم دعای خیر است و باید هر خدمتی که از ما ساخته است کوتاهی نکنیم و به مردم خدمت کنیم.

وی به دیدار اخیر نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: همه مردم این را فهمیدند که موضع مقام معظم رهبری در این دیدار اقتدارآمیز برای ما و تحقیر دشمن بود و این قدرت و عزتی است که خداوند در اثر مقاومت به ما داده است.

دبیر شورای نگهبان همچنین به انهدام پهپاد آمریکایی توسط نیروی هوافضای سپاه اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند به سپاه پاسداران انقلابی و مقاوم خیر دهد که همیشه مایه افتخار ما بوده و این بار نیز افتخار دیگری به ما افزود و سیلی محکمی به گوش ترامپ زد.

آیت‌الله جنتی درخصوص بیانیه گام دوم گفت: ما باید اهداف مقام معظم رهبری را پیگیری و در این راستا باید بیانیه گام دوم را به گفتمان جامعه تبدیل کنیم.
وی با گلایه از کم توجهی به راهنمایی‌های مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان راهنمایی‌های بسیار خوبی کرده‌اند، ولی متاسفانه ما همان طور که به قرآن که مایه سعادت دنیا و آخرت ماست بی‌توجه هستیم به بیانات رهبری نیز توجه لازم را نداریم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری که اقتصاد را نقطه کلیدی عنوان کرده‌اند، گفت: عملکرد‌های ضعیف اقتصادی، کشور را دچار مشکل کرده است، چرا بیشتر اقتصاد باید دست دولت باشد؟ چرا بخش خصوصی را فعال نمی‌کنند؟ این مسئله برخلاف عقل و قانون اساسی است.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: تنها راه حل مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید دارند.
وی با بیان اینکه هنوز عده‌ای باور نمی‌کنند که از دشمن انتظار دوستی نمی‌توان داشت، تصریح کرد: چرا عده‌ای نمی‌توانند بفهمند که دشمن در برابر ما قرار دارد. دشمن قلب ما را هدف گرفته و سایه ما را با تیر می‌زند.
دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: با دشمن باید دشمنی کرد و از دشمن نباید توقع دوستی داشت.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه استفاده از نیروی جوان برای فائق آمدن بر مشکلات بسیار سازنده و کلیدی است، گفت: با ادامه وضعیت موجود مشکلات ما حل نمی‌شود؛ امروز نیرو‌های جوان و آتش به اختیار آمادگی کامل برای فعالیت دارند که باید به تدریج این‌ها را به کار گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد اخلاقی، سیاسی و اقتصادی گفت: این مسائل (مبارزه با فساد) باید به گفتمان رایج جامعه تبدیل شده و مردم باید این‌ها را مطالبه کنند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدعهدی طرف‌های غربی در برجام گفت: البته امروز هم که دولت در حال کاهش تعهدات برجامی است کار خوبی است و باید آن را ادامه دهد، اما از اروپایی‌ها انتظاری نیست.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه یکی از ارکان طرف غربی، انگلیس است که سابقه دشمنی دیرینه‌ای با ملت ایران دارد، گفت: این‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و ما باید روی پای خودمان بایستیم
وی افزود: با وجود همه مشکلات ناامید نیستیم و با امید به خدا به اهدافمان می‌رسیم.

دبیر شورای نگهبان خطاب به حضار گفت: جلسات ما باید نتایج عملی داشته باشد  و قدمی در مبارزه با فساد برداشته شود.
آیت‌الله جنتی با اشاره به اقدامات رئیس قوه قضائیه در مبارزه با فساد اظهار داشت: از آقای رئیسی تشکر می‌کنم که مبارزه با فساد را از سیستم خودشان آغاز کرده‌اند و اخیرا با قضات متخلف برخورد کردند؛ چرا که دستگاهی که می‌خواهد با فساد مبارزه کند خود باید عاری از فساد باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد