کد خبر: ۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵- 21 December 2011
دکتر کدخدایی در دیدار با اعضاء کمیته اخلاق مجلس نمایندگان منطقه‌ای اندونزی خواستار شد:

اتحاد کشورهای اسلامی در برابر دشمنان در نهادهای بین‌المللی

دکتر کدخدایی در دیدار با اعضاء کمیته اخلاق مجلس نمایندگان منطقه‌ای اندونزی خواستار اتحاد کشورهای اسلامی در برابر دشمنان در نهادهای بین‌المللی شد.




به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی شورای نگهبان، دکتر کدخدایی در دیدار با رئیس کمیته اخلاق مجلس نمایندگان منطقه‌ای اندونزی و هیئت همراه، ضمن خیرمقدم به آنان، روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در بخش‌های پارلمانی دو کشور، تلاش‌های مؤثری را در زمانی که جهان اسلام بدان نیازمند بود داشته‌اند که از جمله این موارد می‌توان به اقدامات پارلمان اندونزی در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به غزه و تلاش‌های مشترک با ایران و دیگر کشورها در این‌رابطه اشاره نمود.
وی در ادامه توضیحاتی را درخصوص شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران و نهادهای سیاسی این نظام از جمله شورای نگهبان پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی بر پشتیبانی مردم و با هدف اجرای احکام اسلامی است که هر دو مسئله جمهوریت و اسلامیت آن در قانون اساسی ذکر شده است.




عضو حقوقدان شورای نگهبان سپس به تبیین جایگاه ولایت‌فقیه در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: علاوه‌بر از اصول قانون اساسی در این زمینه، ولایت‌فقیه یک نهاد دینی در اعتقادات ما مسلمانان است. ما معتقدیم که به مصداق آیه شریفه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و أولی الأمر منکم» ولی فقیه در راستای نیابت از خداوند، وظیفه هدایت و رهبری جامعه را برعهده دارد و تجربه 32 ساله نظام جمهوری اسلامی نیز نشان‌دهنده آن است که چه در زمان رهبری حضرت امام خمینی(ره) و چه در زمان فعلی که تحت رهبری حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای هستیم، کشور به بهترین نحو اداره شده است.
وی در ادامه با تاکید بر وحدت میان کشورهای اسلامی گفت: هر روز که می‌گذرد دشمنان اسلام و مسلمین فعالیت‌های خود را علیه مسلمانان بیشتر می‌کنند و تنها ابزاری که می‌تواند پاسخ خوب و محکمی به دشمنان بدهد، وحدت میان کشورهای اسلامی است.
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با اشاره به همکاری‌های خوب میان مجالس دو کشور در برابر اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی گفت: یکی از راه‌های حفظ وحدت در برابر دشمنان، حضور متحد کشورهای اسلامی در نهادهایی مانند سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی است تا کشورهای دیگر نتوانند علیه کشورهای اسلامی اقدامی انجام دهند.
وی در پایان ضمن اعلام آمادگی شورای نگهبان برای در اختیار قرار دادن تجارب خود به کشور اندونزی، ابراز امیدواری کرد که چنین ملاقات‌هایی بتواند به ارتقاء سطح روابط سیاسی و گسترش همکاری‌های مجالس دو کشور بینجامد.
در ادامه این دیدار، خانم «حاجیه ایدا ناسوتیون» رئیس کمیته اخلاق مجلس نمایندگان منطقه‌ای اندونزی طی سخنانی با تشکر از میهمان‌نوازی کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای ساختاری مستحکم است و قوای مقننه، مجریه و قضائیه در آن به‌خوبی ایجاد شده است.


وی ضمن اشاره به آشنایی و علاقه مردم اندونزی به حضرت امام خمینی(ره) افزود: جمهوری اسلامی ایران نقش مؤثری در عرصه بین‌الملل دارد و ما از دیرباز ارتباط خوبی با آن داشته‌ایم و همواره از آن حمایت می‌کنیم.
رئیس کمیته اخلاق مجلس نمایندگان منطقه‌ای اندونزی در تشریح چگونگی تشکیل این مجلس گفت: این مجلس دارای 132 نماینده از 30 استان اندونزی است و برخلاف مجلس نمایندگان اندونزی به‌صورت حزبی تشکیل نمی‌شود، بلکه نمایندگان آن چهره‌های مستقل اعم از استاد دانشگاه، روحانیون و چهره‌های شناخته شده در استان‌ها می‌باشند که با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و با توجه به این مسئله، یکی از اولویت‌های این مجلس، رفع مشکلات منطقه‌ای دورافتاده و محروم است.
وی با اشاره به اینکه مجلس نمایندگان منطقه‌ای اندونزی از 7 سال پیش تأسیس شده است، گفت: هدف ما از سفر به ایران، کسب تجربه از سیستم حکومتی جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت مجلس نمایندگان منطقه‌ای اندونزی است.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

مبنای فقهی و حقوقی تنفیذ چیست؟

حقیقت تنفیذ؛ فرایندی حقوقی و شرعی

چیستی و چگونگی تنفیذ

فیلم | اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۳ مرداد ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: زندگانی امام حسین (ع) الگویی کامل برای زندگی باعزت است/ کاپیتولاسیون نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند

پربازدید ها

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

برگزاری چند انتخابات در چند ماه؛ ثبات، استحکام و اقتدار نظام اسلامی در سایه‌سار رهبری حکیمانه

انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده

۲ تصویر از ۲ عضو باسابقه شورای نگهبان در حاشیه مراسم تنفیذ حکم دومین رئیس‌جمهور

برگزاری انتخابات زودهنگام؛ نمایش ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

دستاوردها و نتایج انتخابات‌های اخیر؛ از تحقق اراده مردم تا تجاربی که برای مجریان و ناظران به دست آمد

آغاز انتشار ویژه‌نامه «آینه اعتماد ۲» به‌مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند