کد خبر: ۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰- 01 March 2024

دکتر طحان‌نظیف در وزارت کشور: مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات نداریم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات نداریم.

دکتر طحان‌نظیف در وزارت کشور: مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات نداریم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در جریان حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خداوند را شاکریم که توانستیم در این جشن بزرگ و ملی حضور داشته باشیم.

وی افزود: عوامل نظارتی در کنار عوامل اجرایی از ماه‌ها پیش زحمات زیادی تحمل کردند تا در روز انتخابات فرآیند رای‌گیری روان برگزار شود و مردم با نقصان و خلایی مواجه نشوند.

دکتر طحان‌نظیف گفت: نیروهای نظارتی، اجرایی، انتظامی و امنیتی از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام دادند. از دقایق نخست رای‌گیری شاهد حضور مردم پای صندوق‌های رای هستیم.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: از ابتدای صبح تاکنون شاهد بروز تخلف خاصی نبودیم. البته گزارش‌های جزئی راجع به تاخیر در آغاز رای‌گیری در برخی شعب داشتیم که موارد پیگیری و در همان ساعات اولیه برطرف شد.

وی در ادامه از عوامل وزارت کشور در برگزاری انتخابات قدردانی کرد‌ و گفت: دقایقی قبل به همراه دکتر ره‌پیک قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان از ستاد انتخابات بازدید و با وزیر کشور دیدار داشتیم که خوشبختانه فرآیندها در حال برگزاری است.

دکتر طحان نظیف درباره برگزاری انتخابات الکترونیک در ۴ حوزه انتخابیه ملایر، قم، رشت و آبادان اظهار داشت: حسب گزارش‌هایی که دریافت کردیم فرآیندها به صورت رضایت‌بخش در این حوزه‌ها در حال سپری است.

وی بار دیگر عنوان داشت که مردم از ابتدای صبح پای صندوق‌های رای حضور دارند و در ساعاتی شاهد ازدحام در برخی شعب اخذ رای هستیم.

سخنگوی شورای نگهبان از مردم خواست تا رای دادن خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه امنیت انتخابات اظهار داشت: مشکل خاصی در حوزه امنیت نداریم. حسب اعلام مسئولان اجرایی انتخابات، بیش از ۲۵۰ هزار نفر از نیروهای امنیتی و انتظامی تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند. در حوزه‌های انتخابیه و شعب، رای‌گیری به صورت معمول و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

دکتر طحان‌نظیف در پاسخ به سوالی درخصوص مشارکت نیز بیان کرد: مشارکت تاکنون خوب بوده و حتی نسبت به ۴ سال گذشته تا این لحظه بهتر بوده است. آمارهای نهایی و تکمیلی پس از اتمام فرآیند رای‌گیری اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص تعرفه‌های انتخاباتی هم گفت: حسب پیش‌بینی‌هایی که حوزه‌ها و شعب مختلف داشتند، میزان تعرفه‌های موردنیاز پیش‌بینی و اگر چنانچه از درصدی کمتر شود، به آن‌ها رسانده خواهد شد. تاکنون هیچ مشکلی در خصوص تعرفه در هیچ جای کشور نداشتیم. اگر شعبه‌ای نیاز به تعرفه داشته باشد، در اسرع وقت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله خاتمی: نیروهای مسلح بازوهای پرتوان ملت هستند

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

پربازدید ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است