کد خبر: ۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴- 19 February 2024
سخنگوی شورای نگهبان خبر داد؛

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

دکتر طحان‌نظیف از پایان یافتن مهلت بررسی شکایات و اعتراضات داوطلبان انتخابات مجلس در هیات‌های نظارت و شورای نگهبان خبر داد.

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگویی که با بخش خبری ۲۱ سیما داشت از پایان یافتن مهلت بررسی شکایات و اعتراضات داوطلبان انتخابات مجلس در هیات‌های نظارت و شورای نگهبان خبر داد.

وی بر همین اساس اظهار داشت: پس از سه ماه، فرآیند بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط هیات‌های نظارت و شورای نگهبان، امشب به پایان رسید.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: با اتمام بررسی‌ها در مجموع در این دوره بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر از داوطلبان مورد تایید قرار گرفتند. در این دوره صلاحیت حدود ۷۵ درصد داوطلبان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت که یک نصاب قابل توجه در برگزاری انتخابات‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران است و تاکنون سابقه نداشته است.

وی عنوان کرد: قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مراحل مختلفی اعم از هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و شورای نگهبان پیش‌بینی کرده است. شورای نگهبان مرجع نهایی و قطعی برای اعلام بررسی صلاحیت‌هاست. این اعلام نهایی می‌باشد و ان‌شاالله تغییری نخواهد داشت.

سخنگوی شورای نگهبان این موضوع را هم بیان کرد که اسامی تاییدصلاحیت‌شده‌های جدید تا پایان امشب به وزارت کشور اعلام می‌شود و این وزارتخانه فردا به اطلاع داوطلبان خواهد رساند.

وی گفت که بر اساس قانون انتخابات از روز‌های آینده تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

دکتر طحان‌نظیف این خبر را هم داد: پس از اعلام وزارت کشور، نامزد‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه «داوطلب» نمایندگان خود را برای حضور در شعب اخذ رای معرفی کنند.

گفتنی است؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله خاتمی: نیروهای مسلح بازوهای پرتوان ملت هستند

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است