کد خبر: ۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲- 12 February 2024

دکتر کدخدایی همزمان با سالروز پیروزی انقلاب در همدان حضور یافت/ انتخابات نقش مهمی در سرنوشت کشور دارد؛ نباید اجازه داد دشمنان بر طبل عدم مشارکت بکوبند

دکتر کدخدایی در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به منظور حضور در جشن ملی ۲۲ بهمن به شهر همدان سفر کرد و مهمان الوندنشینان شد.

دکتر کدخدایی همزمان با سالروز پیروزی انقلاب در همدان حضور یافت/ انتخابات نقش مهمی در سرنوشت کشور دارد؛ نباید اجازه داد دشمنان بر طبل عدم مشارکت بکوبند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از روابط عمومی دفتر نظارت و بازرسی استان همدان، دکتر کدخدایی، عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان که منظور حضور در جشن ملی ۲۲ بهمن به شهر همدان سفر کرده بود، روز شنبه ۲۱ بهمن در مراسم بزرگداشت حماسه ۲۱ بهمن مردم همدان که با محوریت بزرگداشت شهید محراب آیت‌الله مدنی در تالار معلم برگزار شد، اظهار داشت: افتخار دارم در جشن انقلاب در استان خاستگاه دین، علم، هنر و تمدن هستم، در استانی عالم‌پرور با عالمان متدین و بزرگواری، چون شهید آیت‌الله مدنی و شهید آیت‌الله قدوسی که نمونه مقاومت، علم و ایثار بودند و همچنین بزرگانی که در حوزه علم و اندیشه برخاسته از منطقه همدان بودند.

دکتر کدخدایی با اشاره به مجاهدت مجاهدانی، چون خانم دباغ و شهید همدانی در راه استقرار و استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدوارم خداوند همواره نعمتش را بر این منطقه جاری کند و همچنان مردم همدان در پای انقلاب استوار باشند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خوشبختانه امسال جشن پیروزی انقلاب اسلامی را به اعیاد رجبیه و شعبانیه گره زدیم و باید قدردان خداوند باشیم که بار دیگر شاهد برگزاری سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم، عنوان کرد: این پیروزی مهم را به ۱۱ اسفند روز سرنوشت‌ساز و انتخابات هم گره خواهیم زد و مردم بار دیگر برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق رای خواهند آمد.

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین جهاد و مبارزه با دشمن دعوت مردم به حضور در پای صندوق رای است، افزود: نظام انقلاب اسلامی نظامی متکی بر مردم بوده و اگر به فرمایش‌های امام (ره) توجه کنید، می‌بینید که بار‌ها بر این موضوع تاکید داشتند.

قانون اساسی نقش مهمی برای مردم قائل است

دکتر کدخدایی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) تا پایان عمر مبارک خود آنچه بر زبان جاری می‌کردند اتکا به مردم بود؛ اوج این اندیشه ایشان در حوزه نظام‌سازی در انقلاب اسلامی بوده است و مقام معظم رهبری نیز، نه تنها به عنوان رهبر سیاسی بلکه به عنوان اندیشمند سیاسی در جهان، بر نقش مردم تاکید دارند و بار‌ها به این مهم اشاره کرده‌اند که برخی از این موارد در رسانه‌ها تبیین شده و برخی به خوبی تبیین نشده و باید بپذیریم که حق این مطلب آنطور که باید ادا نشده است.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه امام (ره) نوع نظام سیاسی ما را در روز‌های اول انقلاب با مراجعه به آراء مردم مشخص کردند و این در حالی بود که خیلی‌ها می‌گفتند فعلا برای این کار زود است و همچنین از ابتدای پیروزی انقلاب اصرار به تدوین قانون اساسی داشتند که خوشبختانه در فاصله کمی از پیروزی انقلاب اسلامی، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تدوین و تصویب شد.

رییس پژوهشکده شورای نگهبان با اشاره به اینکه نگاه حضرت امام (ره) به مردم در اصل ششم قانون اساسی به خوبی بیان شده است افزود: در تمام ساختار سیاسی ما نقش مردم بسیار پررنگ است و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک قانون مترقی، نقش مهمی برای مردم در نظر گرفته است و تمام مقامات سیاسی کشور مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

دشمنان به دنبال ناامید کردن مردم هستند

وی در ادامه تصریح کرد: مردم با انقلاب خواستار استقلال و آزادی و حکومت اسلامی بودند، بنابراین این سه مطلوب در قانون اساسی متبلور شده است، هم آنجایی که احکام اسلامی لحاظ شد و هم آنجا که نظام با اتکا به آرا اداره باید می‌شد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم در رژیم شاهنشاهی هیچ نقشی نداشتند و حتی شاه هم با همه تبلیغاتی که داشت اختیاری از خود نداشت، ادامه داد: اگر خاطرات رجال رژیم شاه را مطالعه کنید این مسائل را متوجه می‌شوید؛ خاطرات علم را ببینید که چطور شاه با هرکسی که ملاقاتی داشت و هر تصمیمی می‌گرفت باید سفرای انگلیس و شوروی را صدا می‌زدند و گزارش کار داده می‌شد.

وی با بیان اینکه وقتی مردم با صندوق رای رئیس جمهور خود را انتخاب می‌کنند، او هم دیگر مجبور نیست به اجنبی پاسخ دهد و دشمنی‌های استکبار با ایران به خاطر همین است، افزود: امروز جوانان ما با همت خود تحت تدابیر مقام معظم رهبری افتخارات زیادی کسب کردند و مقام معظم رهبری هم اگر می‌فرمایند به قله نزدیکیم به خاطر اشراف به این مسائل است. امروز با وجود تحریم‌ها روی پای خود ایستاده‌ایم و دشمن هم در این ۴۵ سال یک لحظه از توطئه دست نکشیده و به هر شکلی برای زمین زدن انقلاب اسلامی تلاش کرده است، اما بی‌تردید رمز پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن متکی بودن به مردم است.

ضرورت حضور در پای صندوق‌های رای

این عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اینکه انتخابات در پیش است و مثل همیشه توطئه‌های دشمنان برای عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای دیده می‌شود، ادامه داد: این همه شبکه فارسی‌زبان ایجاد شده تا علیه نظام اسلامی کار کنند؛ کدام یک برای گفتن واقعیت شکل گرفته است؟! پاسخ این است، هیچ کدام.

وی با تاکید به اینکه باید مراقب توطئه‌های دشمن باشیم و بدانیم چه کسانی با چه نیتی با مردم ما دشمنی می‌کنند، افزود: مهمترین موضوع امروز مشارکت مردم در انتخابات است، مقام معظم رهبری همواره بر مشارکت مردم تاکید کردند و امسال هم در ابتدای سال به چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات اشاره داشتند.

دکتر کدخدایی با بیان اینکه همیشه شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات بوده‌ایم چراکه مردم به شهدا و امام (ره) و رهبر خود لبیک گفته و می‌گویند، افزود: امروز دشمن به دنبال این است در جامعه القا کند که انتخابات در سرنوشت مردم تاثیری ندارد در حالی که مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دو نهادی هستند که بی‌تردید در سرنوشت ما موثرند و این وظیفه ماست که اجازه ندهیم دشمن مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی و صندوق‌های رای دلسرد کند.

وی با بیان اینکه مردم اعتراضاتی هم به عملکرد برخی مسئولان دارند، اما این‌ها نباید باعث چشم‌پوشی از حق تعیین سرنوشت خود شود، افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند انتخابات لیله‌القدر جمهوری اسلامی است، انتخاباتی که با ایثارگری و فداکاری‌ها به ثمر نشسته است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر امروز پای صندوق رای نرویم یعنی هزینه‌هایی که برای انقلاب شده را نادیده می‌گیریم، گفت: شهید سلیمانی می‌گویند برای دشمن کوچه باز نکنیم، یعنی اجازه ندهیم دشمن بهره خود را ببرد. مردم عزیز ما که همواره پای نظام و انقلاب ایستادند، باید هوشیار باشند که هستند.

وی با بیان اینکه ما در رژیم شاه انتخابات نداشتیم به نحوی که لیست می‌کردند و افرادی انتخاب می‌شدند، اما امروز انتخابات برگزار و رئیس‌جمهور و نمایندگان خود را انتخاب می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در کشور‌های غربی مردم اجازه فکر کردن ندارند و آزادی و انتخاب شعار است، اما امروز شما نمایندگان خود را انتخاب می‌کنید و این نتیجه اعتقادی است که رهبری انقلاب به مردم‌سالاری دینی و ماهیت نظام سیاسی جمهوری اسلامی دارند.

حضور پرشور و گسترده مردم همدان در جشن ۴۵ سالگی انقلاب بسیار با ارزش و قابل قدردانی است

دکتر کدخدایی همچنین به عنوان سخنران مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن شهر همدان با بیان اینکه استان همدان، دارالمؤمنین و خاستگاه شهدایی، چون شهید محراب آیت‌الله مدنی، شهید همدانی، مفتح، قدوسی و ... است، عنوان کرد: حضور پرشور و گسترده مردم همدان در جشن ۴۵ سالگی انقلاب بسیار با ارزش و قابل قدردانی است.

وی با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم همدان در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت تا زمانی که مردم قهرمان در صحنه باشند دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این شور و اشتیاق مردم همدان من را به وجد آورد و از شما می‌خواهم این شور و اشتیاق را تا ۱۱ اسفندماه حفظ کنید و در انتخابات نیز همین حضور را داشته باشید.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان گریزی به ۲۲ بهمن ۵۷ زد و با اشاره به شرایط آن زمان گفت: رژیم ستم‌شاهی مردم را سرکوب می‌کرد و منابع کشور را در اختیار کشور‌های دیگر می‌گذاشت، اما این انقلاب از همان ابتدا مردم را در سرنوشتشان دخیل کرد و قانون اساسی تدوین شد و اگر نظام سیاسی ما به حیات خود ادامه می‌دهد و ادامه دارد مشروط به حضور مردم است.

دکتر کدخدایی همزمان با سالروز پیروزی انقلاب در همدان حضور یافت/ انتخابات نقش مهمی در سرنوشت کشور دارد؛ نباید اجازه داد دشمنان بر طبل عدم مشارکت بکوبند

وی با تأکید بر اینکه ارزش‌هایی که از همان ابتدای انقلاب وجود داشت استقلال و آزادی است، گفت: این دو آرمان، محور شعار‌های مردم و نظام اسلامی است. نظام ما نظام مردم‌سالاری دینی است و براساس آموزه‌های دینی و اسلامی ایجاد شده است.

دکتر کدخدایی در ادامه گفت اگرچه کاستی‌هایی وجود دارد که البته در تمام کشور‌ها هست، اما مسؤولان در تلاش هستند تا مشکلات را حل کنند و البته همه مسئولان باید خود را خدمتگزار مردمی بدانند که همواره پشتیبان نظام بوده اند.

وی تصریح کرد: دشمن درحوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، برنامه‌هایی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی دارد؛ و یکی از کار‌هایی که دشمن می‌کند این است که در خط رسانه‌ای می‌گوید که رأی مردم اثری ندارد در حالی که این‌گونه نیست و نباید به تبلیغات دشمن توجه کنیم. همه باید با شرکت در انتخابات از خیمه اسلام دفاع کنیم و به شهدای عزیز لبیک بگوییم، نباید فریب دشمن را بخوریم؛ چرا که دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات است.

دکتر کدخدایی در پایان تصریح کرد: امروز وظیفه هر انقلابی این است که نسبت به شبهات بی‌تفاوت نباشد و جهاد تبیین را عمل کند و برای فرد انقلابی متدین، مشارکت پرشور در انتخابات تقدم بر نتیجه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

افکار عمومی مهم‌ترین ابزار حقوق بشر در قبال مسئله غزه است

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

توصیه آیت‌الله جنتی به منتخبان مجلس دوازدهم؛ اولویت اصلی چاره‌اندیشی برای حل مشکلات کشور باشد

بازدید دکتر مولابیگی از غرفه انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان

گزارش تصویری حضور دکتر طحان نظیف در دانشگاه قم

دکتر طحان‌نظیف به دانشگاه قم رفت و پاسخگوی سوالاتی درباره قانون اساسی شد/ سخنگو: اساتید و دانشجویان حقوقی یاری‌گر شورای نگهبان باشند

بازدید دانشجویان عضو انجمن علمی حقوق دانشگاه امام صادق(ع) از پژوهشکده شورای نگهبان

گزارش تصویری نشست هم‌اندیشی مدیران و اساتید حوزه با سخنگوی شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان در نشست هم‌اندیشی مدیران و اساتید حوزه: بررسی صلاحیت‌ها طبق اسناد و مدارک صورت گرفت/ حوزویان مطالبه‌گر اجرای سیاست‌های کلی انتخابات باشند

گزارش تصویری حضور دکتر طحان نظیف در نشست فراکسیون گام دوم مجلس شورای اسلامی

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

انتخابات مرحله دوم در ۸ حوزه انتخابیه تمام الکترونیک برگزار می‌شود/ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تایید شده؛ اجرای آن منوط به ابلاغ برنامه هفتم است

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز به کار می‌کند

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

معلمان به شورای نگهبان آمدند/ دکتر طحان‌نظیف: بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

شورای نگهبان، آماده دریافت گزارش تخلف احتمالی نامزد‌ها است