کد خبر: ۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۴- 04 August 2008
آیت‌الله یزدی:

قوانین انتخابات نیازمند اصلاح است

آیت‌الله محمد یزدی در دیدار رئیس و اعضای دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان و سرپرستان دفاتر شهرستان‌های استان همدان گفت: نظارت بر امر انتخابات با مشکلات بسیاری روبرو است و ناظران برای رضای خدا فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به وجود نقایصی در قوانین انتخابات افزود: قانون انتخابات نیازمند اصلاح است و تاکنون در طول انتخابات مشکلاتی را به وجود آورده است.
وی یادآور شد: تاکنون شخصاً دو بار به مجلس شورای اسلامی نامه نوشته‌ام و از مجلس خواسته‌ام به مواردی در قانون توجه شود، مراحلی اصلاح شود و نقایصی که به نظر می‌رسد، رفع شود.
یزدی گفت: در شرایط فعلی هرکس با هر شرایطی به عنوان داوطلب می‌تواند نام‌نویسی کند و این امر هزینه برگزاری و وقت برگزارکنندگان را تلف می‌کند.
وی اظهار داشت: شرایطی باید لحاظ شود که تنها کسانی بتوانند داوطلب نمایندگی شوند که از یک میزان صلاحیت حداقلی برای حضور در انتخابات برخوردار باشند.
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: قوانین فعلی اجازه می‌دهد حتی کسانی که شرایط مدرکی مورد نیاز و یا صلاحیت عمومی، اجتماعی و قضایی مناسب هم ندارند، بتوانند برای داوطلب شدن ثبت‌نام کنند.
وی با اشاره به تلاش وزارت کشور در برگزاری مکانیزه دوره گذشته انتخابات مجلس اضافه کرد: تلاش پورمحمدی در این دوره قابل تقدیر است چرا که فتح بابی بود تا امیدوار باشیم در آینده نزدیک بتوان انتخاباتی کاملاً مکانیزه و به دور از خطای انسانی برگزار کرد.
یزدی گفت: پس از 30 سال برگزاری انتخابات، تجاربی خوبی نصیب نظام اسلامی شده است و هر روز بیش از پیش باید به سمت برگزاری انتخابات سالم‌تر و به دور از کوچک‌ترین شبهه و خطایی باشیم.
یزدی تحمل در مقابل مشکلات را در رسیدن به اهداف اصلی انقلاب ضروری دانست و گفت: در طول مدت عمر انقلاب، مشکلات فراوانی پیش روی نظام قرار داشت که حتی امکان داشت اساس انقلاب از بین برود اما با عنایت‌های خداوند متعال و رهبری مقتدرانه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، از مشکلات گذشتیم و باید مطمئن باشیم آنچه در پرونده زندگی ما می‌ماند همین است.
یزدی گفت: اگر ارزش‌های نظام و انقلاب را مقدم دانستیم، باید هر زحمتی هم که در راه باشد به راحتی به جان بخریم و آن را به عنوان نقطه روشن در کارنامه اعمال خود نگاه داریم.
وی با اشاره به گذشت بسیار سریع زمان در خدمت‌رسانی به مردم افزود: همه ما که در طول عمر نظام اسلامی عنوان و سمتی داشتیم، به گذشته خود نگاهی بیاندازیم اگر برای این و آن کار کرده باشیم و آنها راضی بودند و خدا راضی نبود، یک ذره ارزش نخواهد داشت و اگر برای خدا کارکردیم، دیگران راضی بودند یا نبودند، همین برایمان کافی است.
وی خاطر‌نشان کرد: با این وجود، به این معنا نیست که مسئولان به نیازهای جامعه بی‌توجه باشند و مقابل ملت همه وظایفی دارند که باید به نحو احسن انجام دهند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی