کد خبر: ۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۲- 13 July 2008
آیت‌الله جنتی ضمن بازدید از خبرگزاری فارس:

رسانه‌ها برای ارتقاء فرهنگ عمومی تلاش کنند

دبیر شورای نگهبان ضمن بازدید از خبرگزاری فارس از رسانه‌ها خواست برای ارتقاء فرهنگ عمومی مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله احمدجنتی دبیر شورای نگهبان امروز یکشنبه ضمن بازدید از خبرگزاری فارس در جمع کارکنان این خبرگزاری گفت: از اینکه توانسته‌ام در این خبرگزاری موفق که مورد تایید نظام است، حضور پیدا کنم و از فعالیت‌های آن از نزدیک بازدید بعمل آورم، خوشحالم.
جنتی گفت: بازدید از خبرگزاری و اطلاعاتی که کسب کرده‌ام، برای من بسیار مفید بود.
دبیر شورای نگهبان گفت: باید از عمر، جوانی، فضای باز و آزادی که داریم حداکثر بهره‌برداری را داشت، چرا که انسان دوبار به دنیا نمی‌آید و مشخص نیست چقدر از عمر او باقی است. 



جنتی ادامه داد: معلوم نیست اگر انسان بخواهد بدون توجه به مسایل باشد و همین طور ادامه دهد به کجا می‌رسد، به خصوص در ایام رجب، شعبان و رمضان که خداوند آن را ماه‌های تطهیر،‌ شست و شوی نفس، پاکسازی، طلب آمرزش و دوری از آلودگی به گناه قرار داده به انسان فرصت داده است و باید استفاده کند و اگر در این سه ماه استفاده صحیح نکرد، احتمال اینکه بتواند در طول سال‌ این کار را انجام دهد، کم است.
وی گفت: بنابراین باید حداکثر استفاده از این فرصت و این ماه‌ها را داشته باشیم و از دعاهایی که در این ماه وجود دارد، کمک بجوییم و ببینیم رحمت خدا چگونه و چقدر شامل حال ما می‌شود و در مقابل این نعمت‌ها خداوند از ما چه خواسته است.
دبیر شورای نگهبان با بیان فرازی از دعای ماه رجب گفت: هر چه باشیم باید امیدمان به خدا باشد؛ زیرا غیر از خدا از سوی کسی دیگری خیری به ما نخواهد رسید، اگر پدر و مادر و یا کسی دیگر به ما خیری برساند آن نیز از جانب خداست و اینها همه وسایل الهی هستند.
جنتی ادامه داد: هیچ شری از جانب خدا به انسان نمی‌رسد و هر شری که به هر کسی رسید از جهت خود اوست، خداوند که برای بنده خود بد نمی‌خواهد، بنده است که خود را گرفتار بدی می‌کند.
وی تصریح کرد: ‌خداوند در مقابل کارهای کم ارزش انسان، پاداش فراوانی به انسان می‌دهد، در مقابل دستی که به سوی آسمان دراز می‌شود خداوند چیزهایی به انسان می‌دهد و حتی خدا نعمت خود را از کسانی که او را قبول ندارند، دریغ نمی‌کند و گاهی بیشترین نعمت‌ها را به آنها می‌دهد.
دبیر شورای نگهبان افزود: خداوند نعمت فراوانی به کسانی که او را قبول ندارند و کسانی که به دروغ او را قبول دارند مانند بوش که جنایات زیادی مرتکب می‌شوند می‌دهد و این مصلحت خداوند است که هیچ کس را محروم نکند.
جنتی با اشاره به این نکته که رسانه‌ها مسئولیت بسیار سنگینی دارند، گفت: باید رسانه‌ها فرهنگ عمومی مردم را بسازند و بزرگترین مشکلاتی که امروز شاهد آن هستیم، مشکلات فرهنگی جامعه است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مشکلات و نقص‌هایی که می‌بینیم نقص‌های فرهنگی است، اگر امروز فساد وجود دارد و مبارزه‌ای که با آن باید بشود انجام نمی‌گیرد، این یک مشکل فرهنگی است و آن کسی که مسئول مبارزه با فساد است خود این قابلیت فرهنگی را ندارد که مسئولیت خود را در مقابل خدا بداند و با فساد مبارزه کند. می‌بینیم که او رشوه‌ای از مفسد می‌گیرد و او را آزاد می‌کند حال چه قاضی باشد و چه غیرقاضی.
وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی که هشت سال پیش صورت گرفت، گفت: ایشان با چه قدرتی و چه انرژی این مساله را مطرح کردند، اما باید دید که علت اینکه هنوز به نتیجه نرسیده است، چیست؟ علت این است که هنوز فرهنگ عمومی درست نشده است.
دبیر شورای نگهبان گفت: ‌باید دید که چه کسانی مسئول اجرای این طرح هستند و با فساد مبارزه می‌کنند. آنها باید این فرهنگ را در خود بوجود آورند، ولی متاسفانه هنوز این کار را نکرده‌ند و این نبود فرهنگ باعث شده است که این فساد همچنان باقی بماند.
وی نقش رسانه‌ها را در زمینه فرهنگ‌سازی بسیار موثر برشمرد و افزود: آنها می‌توانند با دروغ، تهمت زدن، سوءظن‌ها و شایعه‌سازی‌ها مبارزه کنند.
جنتی ادامه داد:‌ امروز یکی از مشکلات اساسی کشورمان شایعاتی است که بعضی‌ها بوجود می‌آورند و برخی‌ حرف‌ها را در مورد اشخاص دیگر می‌زنند که هیچ پایه و اساسی ندارد، ولی عموم مردم می‌پذیرند، اما وقتی برای کشف حقیقت رجوع می‌کنید می‌بینید که هر یک از دیگری شنیده و اینکه آیا درست بوده یا نه، مشخص نیست. بهتر آن است که هر کسی که چیزی می‌گوید یا می‌شنود ابتدا برود دنبال کشف حقیت اگر درست بود آن را بپذیرد و اگر غلط بود با آن مقابله کند.
دبیر شورای نگهبان گفت: امروز در جامعه ما شایعه فراوان است، حرف‌هایی که بعضی از روزنامه‌ها و برخی بولتن‌ها می‌نویسند دهان به دهان می‌گردد و یک بدبینی‌ بوجود می‌آورد دل‌ها را از هم جدا می‌کند و این یک نقص فرهنگی است.
وی ادامه داد: ‌اگر قانون، نوبت‌ها و حقوق اشخاص رعایت نمی‌شود، این یک نقص فرهنگی است .
جنتی گفت: خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیگر کاری باید کنند که این فرهنگ عمومی درست شود و اگر این کار را انجام دهند از عبادت شب تا صبح بیشتر ثواب می‌برند. درست کردن فرهنگ عمومی که باعث می‌شود فرهنگ دختران، پسران و کودکان اسلامی گردد و فرهنگ خدایی در جامعه ترویج یابد، بسیار ثواب دارد.
دبیر شورای نگهبان با توصیه به دست‌اندرکاران امور رسانه گفت:‌ با جاری کردن فرهنگ عمومی صحیح کاری کنیم که همه بدانند خداوند در هر لحظه ناظر و شاهد بر اعمال آنها است و اعمال آنها را بازخواست می‌کند و شما سعی کنید، اخباری که جمع و منتشر می‌کنید اخبار صحیح و فایده‌مند باشد.
وی گفت: منتشر کردن خبری که دروغ باشد و ایجاد تفرقه کند سنی را نسبت به شیعه و شیعه را نسبت به سنی بدبین کند گناه دارد، خبری که فرقه‌ها، قومیت‌ها و جمعیت‌ها را از همدیگر جدا می‌کند، خبری که دلهره برای مردم به وجود می‌آورد و تن آنها را بلرزاند گناه دارد .
جنتی در ادامه گفت: اگر کسی از بیرون آمد و گفت که می‌خواهیم به ایران حمله کنیم، انتشار این خبر به غیر از اینکه دل مردم را خالی کند و ایجاد وحشت نماید چه خاصیت دیگری دارد، مردم با اقتدار باید بایستند و ما که انقلاب کردیم و این همه شهید دادیم و در دوران دفاع مقدس شجاعانه جنگیدیم و دشمن را از خاک وطن بیرون کرده‌ایم محکم سر جای خود ایستاده‌ایم، اگر انرژی هسته‌ای، استقلال، حکومت اسلامی می‌خواهیم باید پای آن بایستیم و مطمئنا با امیدی که به مردم می‌دهیم به آن خواهیم رسید.
دبیر شورای نگهبان گفت: باید خبرهای‌مان طوری باشد که ظلم‌پذیری را محکوم کنیم و متاسفانه امروز فرهنگ عمومی ما این کمبودها را دارد.
وی مجددا به حاضران توصیه کرد که باید از فرصتی که در این سه ماه رجب، شعبان و رمضان در اختیار داریم به خوبی از آن استفاده کنیم تا در ابتدا خودمان را نجات دهیم و سپس اگر کسی در حال غرق شدن بود او را نجات دهیم و این کاری است که امروز باید رسانه‌ها انجام دهند و به گونه ای خودمان الگو باشیم تا دیگران از ما الگوبرداری کنند.
جنتی در پایان ضمن تشکر از کارکنان و خبرنگاران خبرگزاری فارس، گفت: این خبرگزاری از خبرگزاری مورد تایید است و می‌توان با خاطر جمع خبر را از آن گرفت و در جایی دیگر تعریف و نقل کرد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت دکتر پرویز داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

«وعده صادق» ضربِ شست ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطعنامه علیه ما تصویب کند

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد