کد خبر: ۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹- 17 June 2023
آیت‌الله اعرافی در تبریز:

دشمن می‌خواهد حافظه‌ی تاریخی نسل جوان ما را پاک کند

آیت‌الله اعرافی گفت: دشمن امروز برای اینکه حافظه‌ی تاریخی نسل جوان را پاک کند، خیلی کار ها می‌کند تا گسست نسلی ایجاد شود و نسل امروز ما گذشته با افتخار ایران اسلامی را نداند.

دشمن می‌خواهد حافظه‌ی تاریخی نسل جوان ما را پاک کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در جمع روحانیون و مسئولان استانی آذربایجان شرقی گفت: وقتی به تبریز می آییم، در ذهنم تاریخ درخشان تبریز و شهرهای آذربایجان زنده می شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: دشمن امروز برای اینکه حافظه‌ی تاریخی نسل جوان را پاک کند، خیلی کارها می‌کند تا گسست نسلی ایجاد شود و نسل امروز ما گذشته با افتخار ایران اسلامی را نداند.

وی ادامه داد: این گسست نسلی، یک امر طبیعی نیست، درصدی از آن طبیعی است اما اصل آن نقشه‌ای است که از بیرون برای گسست نسلی طراحی شده؛ برای اینکه نسل جوان ما، حافظه‌ی تاریخش را از دست بدهد. از این جهت، وظیفه‌ی ما به عنوان حوزه و عناصر فرهنگی این است که حافظه‌ی تاریخی را زنده و بیدار نگه کنیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: یک بخشی از حافظه تاریخی امت جهان تشیع، حافظه‌ی مربوط به تبریز و این استان تاریخی است و واقعا وقتی که سلسله‌ی علما و فقها، متفکرین، فلاسفه، مفسرین و عارفان این دیار را مرور بکنیم حقیقتا شگفت زده می‌شویم.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: این همه بزرگان که از این شهر برخاستند، برخی از آنها در این منطقه نورافشانی کردند و برخی در حوزه‌های بزرگی مثل نجف و قم در سطح ایران و جهان.

وی خاطر نشان کرد: این حافظه‌ی تاریخی را باید هم در ایران و هم در این استان زنده کرد و وظیفه‌ی ما حوزویان است این تاریخ را دائم بازخوانی و به نسل امروز منتقل کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: اگر سلسله‌ی بزرگان تبریز و علمای بزرگ این خطه از تاریخ حوزه برداشته شود، حوزه علمیه فرو می‌ریزد؛ در همین یک قرن اخیر این همه بزرگ در عرصه‌های مختلف علوم اسلامی از این شهر و استان برخاستند؛ اگر ما به عنوان خادمان حوزه خدمت مردم عزیز این استان عرض می‌کنیم که باید حوزه‌ ها را زنده و ارتقا داد دلیل آن این است که از این شهر چه بزرگانی برخاستند و چه نقش جهانی در عالم ایفا کردند.

آیت‌الله اعرافی دادمه داد: تبریز تعیین‌کننده‌ی سرنوشت ایران بوده و هست و خواهد بود با شهدایش، با علمایش، با دانشگاه‌ها و با حوزه‌های خود این جایگاه رفیع را بر می انگیزد. وظیفه‌ی ما این است که حوزه‌ی تبریز را در همه‌ی ابعاد واقعا ارتقا دهیم.

وی در پایان با بیان این که حوزه، آموزش و پرورش و دانشگاه اضلاع مثلثی هستند که آینده و آینده‌های جامعه را رقم می زند، افزود: ما باید حوزه‌ها را در جایگاه بزرگی بازسازی کنیم به فضل الهی حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، ائمه جمعه و مسئولان حوزوی دنبال می‌کنند اما واقعا این کم است و بیش از این باید همه‌ حرکت کنیم؛ الحمدلله برنامه‌ای وجود دارد برای آینده‌ی حوزه‌ که به همه‌ استان‌ها اعلام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

حقیقت تنفیذ؛ فرایندی حقوقی و شرعی

چیستی و چگونگی تنفیذ

فیلم | اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۳ مرداد ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: زندگانی امام حسین (ع) الگویی کامل برای زندگی باعزت است/ کاپیتولاسیون نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند

ثبت تجارب انتخاباتی در شورای نگهبان و بهره‌گیری از آن‌ها در اصلاح فرآیندها و روش‌ها

پربازدید ها

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

برگزاری چند انتخابات در چند ماه؛ ثبات، استحکام و اقتدار نظام اسلامی در سایه‌سار رهبری حکیمانه

انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده

۲ تصویر از ۲ عضو باسابقه شورای نگهبان در حاشیه مراسم تنفیذ حکم دومین رئیس‌جمهور

برگزاری انتخابات زودهنگام؛ نمایش ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

دستاوردها و نتایج انتخابات‌های اخیر؛ از تحقق اراده مردم تا تجاربی که برای مجریان و ناظران به دست آمد

آغاز انتشار ویژه‌نامه «آینه اعتماد ۲» به‌مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند