کد خبر: ۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸- 22 May 2023
آیت‌الله اعرافی:

زنجیره مهاجرت‌ها در تاریخ ایران وسیع و سرنوشت‌ساز بوده است

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: دهه کرامت کانون جوشانی است که اثر بخش در پیشرفت این خطه عالم اسلام می باشد که برای ما تاریخی و سرنوشت ساز است و محور و کانون آن امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) می باشند که در این عرصه نقش آفرین بوده‌اند.

زنجیره مهاجرت‌ها در تاریخ ایران وسیع و سرنوشت‌ساز بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی در دیدار رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت در بیان گرامیداشت دهه کرامت خاطرنشان ساخت: یکی از پدیده‌های مهمی که در تاریخ مهم بشری نقش برجسته ای داشته پدیده کوچ و مهاجرت افرادی از منطقه ای به منطقه دیگر می باشد و در آیات و روایات به مقوله هجرت پرداخته شده است که اگر کوچ، علمی، ایمانی و دارای اهداف متعالی باشد هجرت نام دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه در بیان هجرت درونی که انسان را از اخلاق نادرست به سمت اعمال درست هدایت می کند ابراز داشت: یکی از پدیده های که در شکل گیری ایران اسلامی مورد توجه بود زنجیره هجرت های تاریخ ساز می باشد که دهه کرامت نیز یکی از این امور را شامل می شود که امام هشتم(ع) هجرت تمدن ساز را در ایران مهندسی ساز کردند و این حضور در تاریخ اولین و آخرین بار جدای از جزیره العرب بود که اهل بیت(ع) حضور داشتند.

وی در ادامه گفت: زنجیره مهاجرت‌ها در تاریخ ایران وسیع و سرنوشت ساز بوده است که حضور بانوی کریمه مکمل حضور امام رضا(ع)در جهت تمدن سازی می باشد که این هجرت‌های عناصر مستحکم در پذیرش اندیشه های اسلامی شده است که در راستای آن دانشمندان ایرانی پرچمدار تفکر اسلامی در جهان اسلامی بودند.

آیت‌الله اعرافی در ادامه تصریح کرد: دانشمندان ایران در دیگر علوم نیز در طول تاریخ فعال در گسترش مرزهای اسلامی و دیگر مرزهای جغرافیای بوده اند.

وی گفت: دهه کرامت کانون جوشانی است که اثر بخش در پیشرفت این خطه عالم اسلام می‌باشد که برای ما تاریخی و سرنوشت ساز است و محور و کانون آن امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) می باشند که در این عرصه نقش آفرین بوده اند.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه با بیان این که این کاروان بزرگ مهارت و فنی حرفه ای با اتقان، سرعت و دقت پیش برود تا قله های موفقیت در این عرصه را فتح و در جهت دانش افزایی جامعه و ایجاد جامعه علمی نقش آفرین باشد گفت:دانشگاه فنی حرفه ای که فعالیت های علمی و فنی و مهارتی را دنبال می کند یکی از محورهای مهم رشد و پیشرفت کشور است.

وی ابراز داشت: جایگاه و اهمیت و رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای امری متعالی است که نیازمند منشور ملی اثر گذار در زمینه مهارت است که با اقدام قوی و منسجم در ارائه طرح جامع در گفتمان سازی انقلاب اسلامی در اقصی نقاط دنیا به قطب بین المللی مهارت آموزی تبدیل خواهد شد.

امام جمعه قم تصریح کرد: این دانشگاه باید در کشور یک محور قوی با قانون مستقل مهارت آموزی چه در سطح آموزش و پرورش و چه در سطح آموزش عالی که همه رشته های مهارتی را در بر می گیرد همراه باشد.

آیت‌الله اعرافی با بیان این که در کار فرهنگی انسجام هم افزایی همه بخش ها باید وجود داشته باشد ابراز داشت: کار فرهنگی نیازمند امر زیر ساختی است و این امر مهم نیازمند زیر ساخت فکری بنیه قوی و تدابیر جدی است تا عقده های ذهنی و مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم کند و امروز کار فرهنگی سخت است، چرا که در دهه های گذشته مفروضات مشترکی نزدیک با جوانان داشتیم، اما این مفروضات کمی از بین رفته است.

وی گفت: دوره‌های بصیرت افزایی برای دانشجویان و اساتید باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات