کد خبر: ۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰- 16 May 2023
بعد از ظهر امروز؛

دکتر ره‌پیک از نمایشگاه کتاب بازدید کرد؛ از خرید «عصرهای کریسکان» تا پاسخ به سوالات حقوقی و سیاسی مردم

قائم مقام دبیر شورای نگهبان بعد از ظهر امروز از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر «سیامک ره‌پیک» عضو حقوقدان و قائم مقام دبیر شورای نگهبان بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲) از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

دکتر ره‌پیک از نمایشگاه کتاب بازدید کرد؛ از خرید «عصرهای کریسکان» تا پاسخ به سوالات حقوقی و سیاسی مردم

وی در ابتدای حضور در مصلی امام خمینی (ره) مورد استقبال برگزارکنندگان این نمایشگاه قرار گرفت و وی گزارشی از میزان استقبال مردم و فروش کتاب در بخش‌های حضوری و مجازی نمایشگاه دریافت کرد.

دکتر ره‌پیک نیز ضمن قدردانی از مسئولان و دست‌اندرکاران ابراز امیدواری کرد که حضور خوب و پرشور مردمِ کتاب‌دوست در این نمایشگاه موجب ارتقای سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه شود.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به گرانی کتاب عنوان کرد: باید با تولید کاغذ مرغوب در داخل کشور و توسعه کتابخانه‌های عمومی دسترسی مردم به کتاب‌ها را آسان‌تر و ارزان‌تر کرد. ضمن اینکه باید برنامه‌ریزی‌هایی برای تولید آثار خوب و مفید در حوزه کودکان و نوجوانان انجام داد.

دکتر ره‌پیک از نمایشگاه کتاب بازدید کرد؛ از خرید «عصرهای کریسکان» تا پاسخ به سوالات حقوقی و سیاسی مردم

حضور در «مکتب حاج قاسم»

وی در ادامه وارد شبستان مصلی شد و «مکتب حاج قاسم» نخستین غرفه‌ای بود که دکتر ره‌پیک در آن حضور یافت و از آثاری که توسط این مرکز درباره زندگی و مجاهدت‌های سردار شهید سلیمانی برای عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان منتشر شده است، آگاهی یافت.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان در این غرفه بیان داشت: ترویج مکتب حاج قاسم کار بسیار ارزشمندی است. بنده از تمام افرادی که در راستای معرفی سردار شهید سلیمانی به مردم ایران و جهان تلاش می‌کنند تقدیر می‌کنم و امیدوارم که کتاب‌ در رابطه با حاج قاسم بیشتر و غنی‌تر شود و مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

دکتر ره‌پیک که در یک روز پر بازدید و شلوغ به نمایشگاه کتاب رفته بود، با بازدیدکنندگان نیز به گفتگو پرداخت و به برخی از گلایه‌ها و پیشنهادات مردم گوش داد و به برخی از سوالات آن‌ها درباره نظرات و تصمیمات شورای نگهبان پاسخ داد.

دکتر ره‌پیک از نمایشگاه کتاب بازدید کرد؛ از خرید «عصرهای کریسکان» تا پاسخ به سوالات حقوقی و سیاسی مردم

وی سپس به استودیوی شبکه یک سیما در محل نمایشگاه رفت و در یک گفتگوی زنده تلویزیونی با گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و عرض تسلیت به این مناسبت اظهار داشت: «شناخت انسان» برای تربیت و راهنمایی اهمیت دارد و یکی از ویژگی‌های ائمه اطهار (ع) و اولیای الهی شناخت انسان بود.

دکتر ره‌پیک ادامه داد: برای امام صادق (ع) و پدر بزرگوار ایشان فرصت‌هایی ایجاد شد تا بتوانند در حوزه نشر و تبلیغ دین مبین اسلام اقدامات ارزشمندی انجام بدهند. بخش زیادی از این اقدامات برمبنای شناخت دقیق و درست از انسان بود.

دکتر ره‌پیک از نمایشگاه کتاب بازدید کرد؛ از خرید «عصرهای کریسکان» تا پاسخ به سوالات حقوقی و سیاسی مردم

این استاد دانشگاه عنوان کرد: هدایت و راهنمایی و ارائه سبک زندگی صحیح در دوره کنونی نیز نیازمند «انسان‌شناسی» است و در این رابطه می‌توان از مکتب جعفری بهره برد.

خرید «خون‌آورد»

«انتشارات انقلاب اسلامی» غرفه دیگری بود که مورد بازدید این عضو حقوقدان شورای نگهبان قرار گرفت و وی تازه‌ترین آثاری که توسط این مرکز منتشر شده بود را تورق کرد.

«زندگی اینجاست»، «مو به مو»، «حقیقت عظمت»، «خون آورد»، «صراط» و تفسیر سوره‌های صف و منافقون جدیدترین آثار انتشارات انقلاب اسلامی است که این آثار در رابطه با اندیشه‌ها و فعالیت‌های رهبر معظم انقلاب هستند.

دکتر ره‌پیک از نمایشگاه کتاب بازدید کرد؛ از خرید «عصرهای کریسکان» تا پاسخ به سوالات حقوقی و سیاسی مردم

دکتر ره‌پیک در این غرفه کتاب «خون آورد» مشروح گفتگوی سه جانبه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و مرحوم دکتر علی شریعتی در سال ۱۳۵۵ و همزمان با تاسوعای حسینی درباره‌ی قیام و انقلاب امام حسین (ع) را خریداری کرد.

وی پس از این به غرفه «موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی» رفت و تازه‌های نشر این مرکز را مورد بازدید و بررسی قرار داد.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان با سردار «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در این غرفه حضور داشت هم دیدار کرد.

بررسی آثار پژوهشکده شورای نگهبان

دکتر ره‌پیک در ادامه راهی غرفه «پژوهشکده شورای نگهبان» شد و از کتاب‌هایی که توسط این پژوهشکده منتشر شده دیدن کرد.

وی ضمن عرض خداقوت به مسئولان این غرفه، از میزان استقبال مردم از آثار پژوهشکده و نیازهای مطالعاتی و پژوهشی آن‌ها کسب اطلاع کرد.

به گفته مسئولان این غرفه کتاب‌های «محشای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» و «شرح قانون اساسی» پروفروش‌ترین کتاب‌های پژوهشکده در نمایشگاه کتاب امسال بودند. کتاب‌های مرجع نیز مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفتند.

دکتر ره‌پیک از نمایشگاه کتاب بازدید کرد؛ از خرید «عصرهای کریسکان» تا پاسخ به سوالات حقوقی و سیاسی مردم

دکتر ره‌پیک در غرفه «پژوهشکده مطالعات راهبردی» نیز حضور یافت و با مسئولان این غرفه به گفتگو درباره آثار و نویسندگان آن پرداخت. این پژوهشکده آثاری در حوزه‌های سیاست، بین‌الملل، علوم اجتماعی، دفاعی و امنیتی و... منتشر کرده است.

خرید «عصرهای کریسکان»

انتشارات «سوره مهر» غرفه دیگری بود که قائم مقام دبیر شورای نگهبان از آن بازدید کرد. پرفروش‌ها، تازه‌ترین‌ها و دفاع مقدس‌ مهمترین بخش‌های این غرفه بودند که مورد توجه دکتر ره‌پیک قرار گرفت.

وی کتاب «عصرهای کریسکان» خاطرات آقای امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) از فعالیت‌های دوران پیش از انقلاب و مجاهدت‌های دفاع مقدس تا رنج‌های اسارت در زندان‌های کومله و دموکرات که به قلم کیانوش گلزار راغب تدوین و مورد تقریظ رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است را از این نشر خریداری کرد.

دکتر ره‌پیک از نمایشگاه کتاب بازدید کرد؛ از خرید «عصرهای کریسکان» تا پاسخ به سوالات حقوقی و سیاسی مردم

گفتنی است دکتر ره‌پیک در این غرفه با دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان که در هفتمین روز از نمایشگاه کتاب به مصلی امام خمینی (ره) رفته بود به غرفه نشر معارف نیز سری زد و کتاب‌های این انتشارات را که در حوزه‌های تاریخ رژیم پهلوی، دفاع مقدس، سبک زندگی و... بود، مورد تورق قرار داد.

کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» برگرفته از زندگی یک دختر آمریکایی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب در بازدید اخیرشان از نمایشگاه کتاب بود و چند کتاب دیگر از این نشر از جمله «شورای نگهبان در آمریکا» به قلم سیدهاشم میرلوحی توسط دکتر ره‌پیک تهیه شد.

انتشارات «آستان قدس رضوی» غرفه دیگری بود که دکتر ره‌پیک از آن دیدن کرد و کتاب‌هایی را که در حوزه‌های مطالعات قرآنی، حدیث‌پژوهی، فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی و سیره معصومان منتشر شده مورد بازدید قرار داد.

وی با مسئولان این انتشاراتی نیز به گفتگو پرداخت و در جریان اقدامات و فعالیت‌های انتشاراتی آستان قدس رضوی قرار گرفت.

بازدید از بخش دانشگاهی

بخش پایانی حضور دکتر ره‌پیک در نمایشگاه کتاب، بازدید از یک ناشر دانشگاهی بود. وی به غرفه این انتشارات که ناشر تخصصی در حوزه فقه و حقوق است، رفت و تازه‌ترین آثار منتشر شده توسط این مرکز را مورد بررسی و تورق قرار داد.

دکتر ره‌پیک از نمایشگاه کتاب بازدید کرد؛ از خرید «عصرهای کریسکان» تا پاسخ به سوالات حقوقی و سیاسی مردم

«مقدمه علم حقوق»، «حقوق مسئولیت مدنی و جبران‌ها»، «حقوق مدنی عقود معین»، «حقوق مدنی الزامات بدون قرارداد»، «حقوق مدنی پیشرفته مباحث تحلیلی شروط ضمن عقد» و «حقوق مدنی؛ حقوق قراردادها» از جمله کتاب‌های این انتشارات بود که توسط دکتر ره‌پیک عضو هیات علمی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری نگاشته و روانه بازار نشر شده است. برخی از نویسندگان آثار این انتشارات نیز از دانشجویان دکتر ره‌پیک بودند.

عضو حقوقدان و قائم مقام دبیر شورای نگهبان پس از بازدید سه ساعته از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تلویزیون اینترنتی کتاب گفتگو کرد و به بیان ارزیابی خود از نمایشگاه و لزوم توجه دستگاه‌ها و نهادها به ترویج فرهنگ کتابخوانی پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت