کد خبر: ۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴- 15 May 2023
آیت‌الله حسینی خراسانی:

مراجع حامی و همراه انقلاب و رهبری هستند

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که همسویی و همگرایی در بین ارکان حوزه با نظام و رهبری موهبتی الهی و فرصتی بزرگ است، مراجع مطرح شیعه و علمای بزرگ را همراه، همکار، حامی و مدافع رهبری معظم و انقلاب اسلامی دانست.

مراجع حامی و همراه انقلاب و رهبری هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان در نشست با مدیر عامل، سردبیر، دبیران و کارکنان سرویس های مختلف خبرگزاری رسا که در سالن جلسات شهید دهقانی خبرگزاری رسا صورت گرفت، دلیل حضور خود در مجموعه خبرگزاری رسا را قدردانی و خداقوت بابت تلاش ها و مجاهدت های همکاران این رسانه حوزوی ذکر کرد.

وی با تاکید بر این که بنده در جریان فعالیت ها و اقدامات شما عزیزان هستم، اظهار داشت: مدت‌ها بود که برای اطلاع بیشتر از حاصل فعالیت ها و تلاش های پیوسته و خستگی‌ناپذیر عوامل خبرگزاری رسا مترصد فرصت و مجالی بودم تا از نزدیک در جمع شما عزیزان حضور پیدا کنم تا ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و فعالیت‌های نیروهای فعال در این مجموعه، بیشتر در جریان فعالیت های آنان قرار گیرم.

وی در ادامه تسلیت ایام شهادت حضرت امام صادق(ع) به شرح روایت «العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس» پرداخت و افزود: این اصلی از اصول، قانونی از قوانین، قاعده ای از قواعد و بابی از ابواب است که از آن، هزار باب گشوده می‌شود؛ چراکه علم به زبان زمان، علم به شرایط و امکانات زمان و علم به فرصت ها و آسیب های موجود در زمان، یکی از مهمترین عناصر موفقیت در انجام مسئولیت ها است و ما برای علم و آگاهی باید اوضاع و شرایط زمان را دائما رصد کنیم که معنای آن ارزیابی اوضاع است.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان لزوم توجه به معایب جهل و نادانی و محسنات علم و دانایی در رصد دائم اوضاعِ زمان و عصر زیست به بیان داستانی از علامه طباطبایی اشاره کرد و اظهار داشت: علامه طباطبایی در یک دوره ای در عصر زیست خویش به عنوان یک آرزو فرمود «ای کاش ابزار رادیو و یا دیگر ابزارهای صوتی و تصویری به مدت ۲۴ ساعت در اختیار ما قرار می‌گرفت تا مردم می فهمیدند که اسلام چیست» که الحمدالله امروزه ابزار رسانه در اختیار حوزه های علمیه قرار داده شده است و باید رسانه ملی که به قول امام راحل دانشگاه ملی است در اختیار حوزه های علمیه قرار گیرد و حوزه علمیه با استفاده از ابزار ملی رسانه چهره تابناک اسلام را به افکار عمومی در داخل، مردم منطقه و جهان نشان دهند.

وی در ادامه افزود: امروز حوزه های علمیه از آن زمان که علامه طباطبایی به عنوان آرزو مطرح می کرده، گذر کرده است و امروزه هر فردی از افراد حوزه های علمیه دارای رسانه هستند و مردم جامعه ما رسانه های درون مرزی و برون مرزی را در اختیار دارند که این امر یکی از ظرفیت های حوزه های علمیه است که باید حوزه های علمیه و تک تک طلاب علوم دینی از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنند.

آیت‌الله حسینی خراسانی با بیان این که خبرگزاری ها و رسانه ها علاوه بر عمق بخشی، فراگیری و تاثیرگذاری باید نسبت به آسب ها نیز مراقبت داشته باشند، یکی از این آسیب ها را عدم دقت در انعکاس اخبار و متعاقب آن بروز بی اعتمادی دانست و تصریح کرد: هنر رسانه این است که از این آسیب ها عبور کرده و اعتماد و اطمینان مخاطب را جلب کند که بعد از مدتی قطعاً مشتری های این رسانه از دیگر رسانه ها کوچ خواهند کرد.

وی از عطش عمومی برای دستیابی به صداقت سخن گفت و افزود: در هیچ زمانی مثل امروز، افکار عمومی تشنه صداقت نبودند؛ زیرا بشر امروز به مراتب با سراب مواجه شده اند و عطش آنان از لحاظ شنیدن اخبار صدق برطرف نشده است؛ به همین خاطر باید خبرگزاری ها در راستای عمل به وظایف خبررسانی خود، صداقت و درستی را به مخاطبان خود نشان داده و در دراز مدت، اعتماد و اطمینان آنان را به خود جلب کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به وجود نیروهای جوان، شاداب، پرانگیزه و فاضل و دلسوز در خبرگزاری رسا ابراز کرد: خبرگزاری رسا افزون بر رسایی، راستی، درستی، صداقت، حقیقت، متانت، تعمق، آرام بخشی، امیدآفرینی، پرهیز از تنش و کاهش چالش، دارای ظرفیت های بسیاری است و اگر تلاش های گسترده تری در زمینه های گوناگون شکل گیرد، بیش از بیش، زبان دین و بلندگوی امام صادق علیه‌السلام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: امروزه به برکت انقلاب اسلامی ایران و رشد فناوری و تکنولوژی در کشور برای ارائه درست دین با همه مجموعه های عقایدی، احکامی، اخلاقی و معارفی آن، حجت بر ما تمام شده است و باید همیشه قدرت مبارزه و مقابله با دشمنان را در خود ایجاد کرده و در اختیار داشته باشیم.

آیت‌الله حسینی خراسانی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از فرصت های موجود در اختیار جامعه ایران اسلامی و حوزه‌های علمیه را وجود رهبری حکیم، عالم و مدیر و مدبر دانست و از همسویی و همگرایی حوزه، مرجعیت و علما با نظام و رهبری سخن گفت.

وی اظهار داشت: الحمدلله مراجع مطرح شیعه و علمای بزرگ همراه، همکار، حامی و مدافع رهبری معظم و انقلاب اسلامی هستند؛ ظرفیت همدلی، همکاری، همسویی و همگرایی در بین ارکان حوزه با نظام و رهبری موهبتی الهی و فرصتی بزرگ است که البته باید قدر فرصت ها دانسته شود؛ چراکه فرصت ها به طور همیشه باقی نمی‌مانند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: فرصت برخورداری از وجود چنین رهبری با این ویژگی های برجسته و ممتاز و نیز فرصت همراهی اساطین و ارکان مذهب و حوزه را باید قدر دانست و امیدواریم این موهبت و فرصت پیوسته، مستمر و پایدار باشد و همه ما بتوانیم از آن به درستی استفاده کنیم.

آیت‌الله حسینی خراسانی در پایان رسانه ها را به توازن، تعادل، تعقل و واقع بینی و پرهیز از افراط و تفریط توصیه و تاکید کرد که اصحاب رسانه بایستی با اطلاع رسانی معقول و منطقی رسالت روشنگری را انجام دهند و این همان جهاد تبیینی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند یک واجب فوری، عینی و تعیینی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد