کد خبر: ۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴- 14 May 2023
آیت‌الله اعرافی:

لباس روحانیت لباس خدمت به مردم است

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که لباس روحانیت لباس خدمت به مردم است، گفت: روحانیت در هیچ زمانی خود را از مردم جدا ندانسته و نخواهد دانست.

لباس روحانیت لباس خدمت به مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی در همایش مبلغان بشر دوستی که در سالن همایش‌های مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: در دوران کرونا ۱۰ هزار نفر از طلاب خواهر و برادر در کنار نیروهای جهادی افتخار آفرینی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت صحنه‌های زیبایی خلق شده است، مطرح کرد: ملت ایران نشان داد، هر زمانی که خطری پیش بیاید، گروه‌های جهادی و مردمی به‌پا می‌خیزند و در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

مدیرحوزه‌های علمیه افزود: حمایت‌گری و امدادگری در مواقع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی از جمله پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه لباس روحانیت لباس خدمت به مردم است، عنوان کرد: روحانیت در هیچ زمانی خود را از مردم جدا ندانسته و نخواهد دانست.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه روحانیت همواره در کنار هلال احمر خواهد ایستاد، خاطرنشان کرد: این اقدام ناشی از برخوردهای احساسی نیست، بلکه ریشه در تاریخ روحانیت دارد.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی و امداد از روی نوع‌دوستی انجام می‌شود و بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: سطحی که اسلام معرفی می‌کند و بسیار ارزشمندتر است، سطح خداجویی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه رهایی از سوداگری در خدمت به مردم باید مورد توجه قرار بگیرد، یادآور کرد: خدمت بی‌حاشیه به خدمت‌جویان نیز یک امر مهم و مورد توجه است.

وی با بیان اینکه هرچه خدمت در بحران سخت‌تری باشد ارزش بیش‌تری دارد، ابراز کرد: همچنین هرچه سختی بیش‌تری تحمل شود و با صبوری پاسخ داده شود، ارزش خدمت‌رسانی را بالاتر می‌برد.

آیت‌الله اعرافی نوع خدمت‌رسانی را مدنظر قرار داد و افزود: اوج خدمت‌ها، خدمت به هدایت بشر است.

وی با اشاره به اینکه شتاب و سرعت در خدمت‌رسانی از دیگر مولفه‌های خدمت‌رسانی ارزشمند است، بیان کرد: خدمت را باید سنگین و بسیار انجام دهیم، ولی آن را کوچک بشماریم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه باید نقشه و راه خدمت‌رسانی را بدانیم، اظهار کرد: در عرصه خدمت‌رسانی، باید مراقب باشیم هیچ‌گاه دچار خود بزرگ‌بینی نشویم.

وی ادامه داد: هلال احمر ایران با منطق اسلام می‌تواند نماد و قله خدمت‌رسانی با عیار بالا در جهان باشد.

آیت‌الله اعرافی اضافه کرد: حوزه علمیه با هلال احمر در یک جبهه قرار دارد و برای نقش آفرینی در خدمت به مردم مجموعه‌ای از توافق‌نامه‌ها و همکاری‌های مشترک را با نهادها و سازمان‌های مختلف فراهم کرده است.

وی افزود: هلال احمر با همکاری حوزه‌های علمیه می‌تواند الگوهای جدیدی را به دنیا معرفی کند که در آن انسانیت بالاتر از همه‌چیز باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات