کد خبر: ۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴- 06 May 2023
آیت‌الله اعرافی:

کنشگری عالمانه، حکیمانه و شجاعانه در صحنه نظام و جامعه رویکرد امروز طلبه انقلابی است

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: در کنار خیزش‌ها و کنشگری علمی، دارا بودن سه عنصر هیجان، شور و حماسه از ضروریات طلبه و استاد تراز انقلاب اسلامی است.

کنشگری عالمانه، حکیمانه و شجاعانه در صحنه نظام و جامعه رویکرد امروز طلبه انقلابی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار جمعی از اعضای خانه طلاب جوان حوزه با تقدیر و تشکر از گزارش های ارائه شده توسط مسئولین خانه طلاب در سخنانی اظهارکرد: با گزارشی که ارائه شد و اقدامات ارزشمندی که خلاقانه و مبتکرانه ارائه کرده اید، کار شما قابل ستایش و ارزشمند است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: وقتی در خصوص اثر تالیفی جدید مجموعه با عنوان «پای درس خمینی مشهد» صحبت می‌کردید، خودم را از ۱۶ سالگی مرور کردم و حسی که الان شاهد آن هستم، آن سالها تجربه کردم و سعی کردم همیشه چنین شور و هیجان را با خود داشته باشم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شما با به خدمت گرفتن هنر و تلفیق آن با علم و معارف دینی بهترین خروجی را دریافت و عرضه کرده ‌اید، زمانی اخلاق در نهج البلاغه مؤثر است می شود که با هنر آمیخته گردد و هر مسئله ای را که بخواهیم اثر گذار باشد می بایست با هنر عجین گردد.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: اینکه در امورات خود به سه ضلع حکمت، فضیلت و حماسه توجه داشته باشیم بدون تردید نتیجه مطلوب و مورد رضایت جامعه خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه به راهبرد اصلی طلاب و فضلای حوزه اشاره کرد و افزود: کنشگری عالمانه، حکیمانه و شجاعانه در صحنه نظام و جامعه رویکرد امروز طلبه انقلاب است چرا که حوزه عصر انقلاب با حوزه قبل از انقلاب و حتی ده‌های گذشته بسیار متفاوت است و طلبه تراز انقلاب باید در موضوعات مختلف دارای بنیه علمی باشد، چرا که امروز نوع هجمه ها و شبهات متنوع شده است.

مدیرحوزه های علمیه با اشاره به درختواره رشته‌های دانشی حوزه تصریح کرد: حوزه علمیه متناسب با تحرکات و نیازهای جهانی قریب به ۵۰۰ رشته علمی ودانشی را طراحی و برخی را پیاده سازی و عملیاتی کرده است، لذا طلبه فاضل می بایست با بنیه علمی و فلسفی علاوه بر صیانت از دین و آیین، توانایی پاسخ گویی به سوالات و شبهات آحاد جامعه را داشته باشد.

وی تأکید کرد: امروز جامعه جهانی و این حجم از دشمنی و خدعه علیه ایران به این نکته رسیده اند که ایران امروز ایران ۴۰-۵۰ سال پیش نیست و این انقلاب و نظام در دهه چهارم خود به قله های رفیعی علمی، دانشی، صنعتی، فناوری های نوین در عرصه های مختلف رسیده است و برای کم کردن این سرعت پیشرفت، نه متوقف کردن آن دست به تحریم های ظالمانه و دشمنی می زنند. اینجاست که طلبه و اساتید تراز انقلاب باید با جدّیت وارد عرصه جهاد تبیین شوند و داشته هایمان را به گوش آحاد جامعه، نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی برسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات