کد خبر: ۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲- 06 May 2023
آیت‌الله اعرافی:

امروز دیگر از اقتدار مستکبران در منطقه خبری نیست

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه امروز دیگر از اقتدار کشورهای مستکبر در منطقه خبری نیست تصریح کرد: پایگاه های آمریکا و اسرائیل در منطقه در خطر هستند و رژیم صهیونیستی از درون دچار وحشت شده است.

امروز دیگر از اقتدار مستکبران در منطقه خبری نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی قدس قم، در رابطه با اصولی که در تربیت کودکان و نوجوان باید رعایت شود، بیان کرد: احسان و نیک اندیشی، مهر و محبت، صیانت از شخصیت، حکمت و مدارا، تدریج، شتاب به هنگام، رویکرد جامع، عفو و ایثار از جمله این اصول است.

وی با تاکید بر اینکه برای ساختن پایه‌های شخصیتی کودکان و نوجوانان باید این قواعد و اصول را باید بیاموزیم و در رفتارمان به کار ببریم، گفت: خانواده، مبلغان و مربیان، معمارهای شخصیت‌ نسل نو و آینده سازان هستند. این معماری، مهندسی سنگ و آجر نیست بلکه این این مهندسی روح و جان دیگران است که سختی‌ها و اصول خود را دارد.

وی افزود: یکی دیگر از اصولی که باید رعایت شود گفت‌وگو در سطح مخاطب است. انبیا نیز وقتی می‌خواستند جوامع را به سوی خدا فرا بخوانند و هدایت کنند از قله‌های بلندشان پایین می‌آمدند و راه همدلی و همزبانی را انتخاب می‌کردند و واقعیت‌های آن‌ها را درک می‌کردند و با این ابزار برای تغییر شخصیت آن‌ها حرکت می‌کردند.

خطیب جمعه قم اضافه کرد: اگر فرد در سطح خود بماند و کودک و جامعه را درک نکند نمی‌تواند تاثیر بگذارد. ما مامور هستیم دیگران را درک کنیم و همدلی و همزبانی را پیشه کنیم تا راه برای تربیت و اصلاح دیگران باز شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه کسی که می‌خواهد روی دانش آموزان تاثیر بگذارد باید کتاب‌های درسی آن‌ها را یک دور مرور کند تا با دنیایی که دانش آموزان در آن هستند آشنا شود، تاکید کرد: هم‌افقی، همدلی و همزبانی بر اساس درک عمیق، یکی از ضرورت‌هایی است که در مقام تبلیغ دینی باید به آن اهتمام ورزید.

آیت‌الله اعرافی درخطبه دوم بیان کرد: در ایام فتنه‌ها و اغتشاشات‌ مهندسی شده غرب علیه انقلاب، ایران و اسلام با حوادث گوناگونی مواجه بودیم. ملت ما هوشمندی بالایی نشان داد. ملت ایران در جنگ پیچیده ترکیبی و چند ضلعی، شجاعت حکمت و وحدت خوبی را نشان داد.

وی با تاکید بر اینکه ملت ما نشان داد که توان فکری عملی فوق العاده برای مواجه با ترفندهای دشمن برخوردار است، ادامه داد: در زنجیره این حوادث شاهد شهادت آیت‌الله سلیمانی بودیم. در مجموعه تعرضاتی که به روحانیون شد این شهادت یک نقطه برجسته بود.

وی افزود: شهید الداغی جوانی غیرتمند، پای کار ارزش های دینی و خانوادگی بود. شهادت مدافع نوامیس نشان دهنده رویش های انقلاب و زنده بودن غیرت ایمانی در جامعه جوان ما بود که درس‌های بزرگی برای جامعه و جوانان ما داشت.

امام جمعه قم ادامه داد: شهادت سرهنگ شهرکی نشان دهنده نیروهای مسلح مقتدر، مظلوم، حاضر در صحنه و خدمتگذار مردم بود. اما تشیع این شهدا نشان دهنده ملتی هوشمند بود.

وی اضافه کرد: این سه نمونه از مظلومیت جریان انقلاب، مجاهد و یار یاور مردم بود که هر کدام درس مهمی داشت و در کنار هم یک تابلو زیبا را از همبستگی نشان داد.

وی ادامه داد: دشمنان ایران و انقلاب بدانند به برخی از پیشرفت های خود دلخوش نباشند گمان نکنند که این ملت از آرمان‌های خود عقب نشسته است و بدانند این ملت بر سر آرمان‌ها، پیمان های الهی و انقلاب و شهدا ایستاده است و خواهد ایستاد.

مدیرحوزه‌های علمیه گفت: همه ما اعم از دولت‌مردان و مردم باید برای اقتدار ایران اسلامی تلاش کنیم. اقتدار و عظمت ایران اسلامی زوایا و ابعاد مختلفی دارد. یک بعد آن دفاعی و نظامی است؛ برای اولین بار است که با فرماندهی، فرمانده کل قوا از یک اقتدار آبرومند نظامی و امنیتی برخوردار هستیم. برای اولین بار است که در رتبه بالای ارتش های جهان قرار گرفتیم و سلاح‌های پیشرفته برای دفاع از ملت ساخته‌ایم.

وی افزود: نیروهای نظامی ما از یک اقتدار بالا برخوردار هستند که نه فقط از ملت ایران بلکه مدافع ملت های مظلومان عالم هستند. در همین روزهای اخیر یک سپاهی عزیز ما در آب‌های خلیج فارس با قدرت تمام به ناو آمریکایی فرمان می‌دهد که از اینجا دور شوید، به فارسی با آن‌ها سخن می گوید و آن‌ها هم به خاطر این اقتدار با احترام مسیر خود را تغییر می‌دهند.

امام جمعه قم عنوان کرد: بخش دیگر حوزه‌های علمی و فناوری است که در آن رتبه ۱۴ الی ۱۶ در دنیا داریم و پیشرفت‌های خوبی را رقم زدیم؛ البته نباید متوقف شویم.

وی افزود: در حوزه منطقه‌ای و سیاسی بسیاری از معادلات مستکبران عالم تغییر کرده است، همه به یاد داریم فریادهای شیطانی روسای جمهور آمریکا را که می‌گفتند: خاورمیانه یک پارچه، خاورمیانه‌ای جدید در حیطه سلطه غرب. اما امروز از اینها خبری نیست و پایگاه آمریکا در منطقه یعنی اسرائیل در خطر است و به آن حمله می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه اضافه کرد: ایران، یمن، سوریه و لبنان یک زنجیره متحد در برابر قدرت‌ شیطانی غرب و آمریکا هستند. بدانید این زنجیره الهی و معنوی پیش خواهد رفت. دولت‌های منطقه‌ای بیدار شوند و بدانند این زنجیره الهی همه خواب‌های آن‌ها را نقش بر آب خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در حوزه اقتصادی علی رغم شاخص های پیشرفت باید فساد زدایی، رسیدگی به محرومان و خصوصی سازی بخش های اقتصادی را دنبال کنیم.

آیت‌الله اعرافی یادآور شد: اقتدار معنوی، اخلاقی و گفتمانی مهمترین اقتدار است که راز ماندگاری و پیشرفت ما در جهان است. ملت ما و جوانان هوشمند ما این آگاهی والا را دارند.

وی خطاب کشورهای حوزه قفقاز گفت: ایران دوست و کنار شما است. شما وقتی وارد خیالات باطل شدید که دوستان شما برمی‌گردند. فکر نکنید که می توانید کاری کنید، فریب نخورید، خود را به زحمت نیندازید و جا برای اسرائیل باز نکنید و خود را اسیر فتنه‌های شیطانی نکنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد