کد خبر: ۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳- 17 April 2023
آیت‌الله اعرافی در دیدار سفیر واتیکان:

جلوگیری از خونریزی و برقراری عدالت در جهان از وظایف رهبران معنوی و ادیان الهی است

مدیر حوزه های علمیه توجه به عدالت را در جهان کنونی را امری مغفول برشمرد و خاطرنشان ساخت: امروز شاهد ناعدالتی‌ها هستیم که به سبب آن کشورهای متعددی در فقر و نداری به سر می‌برند و در مقابل کشورهایی هستند که دنبال خونریزی و برقراری ناعدالتی میان جوامع هستند و این امر و توجه به آن از وظایف رهبران معنوی ادیان الهی است.

جلوگیری از خونریزی و برقراری عدالت در جهان از وظایف رهبران معنوی و ادیان الهی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار سفیر واتیکان در ایران که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری از برگزاری چنین دیدارهایی در جهت پیشبرد تقویت روابط اسلام و مسیحیت و قرابت شیعه و اهل بیت علیهم السلام خاطرنشان ساخت: قم پایگاه مهم و قطب های علمی در جهان اسلام می باشد، البته در عالم تشیع قم و نجف یکی از دو قطب عرصه تبیین معارف الهی می باشد.

وی بیان کرد: باید در جهت گیری‌های کلان به مشترکات ادیان الهی توجه شود تا تعامل و گفتگوها سازنده و مثبت باشد، لذا به این جهت در قم به علوم فلسفی و علوم عقلی که در راستای ده ها رشته می باشند، توجه می شود، چرا که اینان ما را با بشریت و ادیان الهی اتصال می دهد.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با بیان فعالیت های حوزه علمیه خاطرنشان سخت: حوزه قم به علوم انسانی و اجتماعی اهتمام ورزیده و نسبت به این علوم رشته های متعددی در حوزه خانواده و فرهنگ و روانشناختی شکل داده است، لذا بیش از ۲۰۰ رشته در حوزه های علوم اسلامی متناسب با نیازهای امروز و رویکرد مقایسه ای و تطبیقی با دستاوردهای دنیای جدید و ادیان شکل گرفته و روز به روز در حال گسترش می باشند.

عضو شورای عالی حوزه در ادامه گفت: مسایلی مهمی وجود دارد که ادیان به ویژه اسلام با قرائت شیعه آن را دنبال می کند بنده در گفت‌وگوی با آقای پاپ ۱۰ محور را طرح کردم که نیاز بشریت امروز است که ادیان الهی می توانند در قالب آنها به بشر امروز کمک کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه تقویت بنیان های فکری و رویکرد بشر به آسمان و بشریت را امر مهمی دانست و ابراز داشت: متاسفانه امروزه در کش و قوس روزمرگی ها، بنیان های معرفتی دینی و الهی سست شده است، لذا ما به عنوان فعالین در عرصه دین وظیفه داریم توجه بشر به عالم قدس و الهی را تقویت کنیم و از سوی دیگر وظیفه داریم اخلاق، عاطفه مهر را در میان بشریت گسترش دهیم تا در سطح کلان صلح و دوستی میان ملت ها و دولت ها دنبال شود.

وی توجه به عدالت را در جهان کنونی را امری مغفول برشمرد و خاطرنشان ساخت: باید در کنار نگاه اخلاقی و برقراری صلح به مسئله مهم عدالت که در دنیای کنونی توسط بعضی از کشورها مفغول واقع شده است توجه داشته باشیم، لذا امروز شاهد نا عدالتی‌ها هستیم که به سبب آن کشورهای متعددی در فقر و نداری به سر می‌برند و در مقابل کشورهایی هستند که دنبال خونریزی و برقراری ناعدالتی میان جوامع هستند و این امر و توجه به آن از وظایف رهبران معنوی ادیان الهی می باشد که باید به آن توجه داشته باشند.

آیت‌الله اعرافی توجه به خانواده و زن را در دنیای معاصر امری مهم خواند و خاطرنشان ساخت: از مسایل مهم در عصر حاضر که نیازمند توجه جدی می باشد نگاه به جایگاه خانواده و زن در جامعه می باشد که اینان از ارزش های جامعه می باشند، اما متأسفانه امروزه شاهد گسست های اخلاقی و دینی در این عرصه هستیم لذا همکاری و کار ادیان الهی در این زمینه نگاه ویژه‌ای را در دنیای معاصر می طلبد.

وی گفت: اقداماتی که آقای پاپ در این دوره انجام داد و توجه خوبی که به اسلام و مسیحیت داشت و حمایت از ملت های جهان مسلمان خوب بود و سفر ایشان به نجف و ملاقات با آیت الله العظمی سیستانی گامی مهم در این جهت می باشد که نیازمند تقوبت این توجهات می باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: در گفت‌وگو های مطرح شده با پاپ پیشنهادهایی مطرح شده روابط قم و واتیکان تقویت شود و در این راستا سند مشترکی باشد تا اقدامات جدی و عملی صورت بپذیرد، لذا ما در جهان اسلام مواجه با بحران های هستیم که فلسطین از مهمترین آنها می باشد که یک بنیادی غاصبانه این منطقه را مورد هجوم قرار داده است و این همکاری ها در این زمینه می تواند مهم باشد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: خوشبختانه روابط خارجه ما گام های موثری در تقویت کشورهای منطقه بر می‌دارد و امیدواریم جهان هم به واقعیت های منطقه پی ببرد تا شاهد صلح باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت