کد خبر: ۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳- 15 February 2023
آیت‌الله حسینی خراسانی تاکید کرد:

بهره‌گیری از فرصتی استثنایی جهت پاسخگویی به شبهات

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: باید به فرصت به وجود آمده در زمان حال بسیار توجه داشت؛ زیرا این فرصتی است که در طول تاریخ یا برای اسلام راستین و دلسوزان دین وجود نداشته است و چنین فرصتی با این مقیاس، تراز، وسعت و مانایی تقریبا در نوع خود یک پدیده استثنایی است.

بهره گیری از فرصتی استثنایی جهت پاسخگویی به شبهات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم رونمایی از دو کتاب با عنوان «طلوع بی‌پایان» و «خورشید بی‌غروب» که از سوی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه‌های علمیه برگزار شد، با تأکید بر شناخت موقعیت فعلی کشور و لزوم بهره‌گیری از فرصت‌های به وجود آمده در نظام جمهوری اسلامی گفت: آیاتی که از سوره مبارکه ابراهیم در این جلسه قرائت شد در حقیقت شرح و تفسیر انقلاب ما است. یعنی آن چه در عصر و روزگار ما به زعامت و امامت بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام ما شکل گرفت و زعامت خردمندانه و مقتدرانه و دلاورانه و مهربانانه رهبری معزز انقلاب ادامه دارد از باب تحویل یکی از مصدایق روشن و بارز این آیات قرآن می‌باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اقدامات لازم در راستای شناخت حقیقت و ضرورت جهاد تبیین، روشنگری و زدودن شبهات و ظلمات فکری، فرهنگی و اجتماعی افزود: ما موظف هستیم در این ایام، این حقیقت را یادآور شویم که وضعیت کشور و شرایط ملت از لحاظ موقعیت فرهنگی، آگاهی، استقلال، عزت و شرافت در چه سطحی بود و سپس چه شد و به چه سطحی رسیدیم. همچنین باید توجه شود در پیش رو چه افق‌هایی داریم.

این استاد حوزه تأکید کرد: پس از این همه شکوه، شور، شرافت، عزت و عظمتی که خداوند به برکت رهبری امام راحل، فداکاری ملت و ایثارگری جوانان نصیب این ملت کرده است اکنون وقت شکرگزاری رسیده است.

وی با اشاره به آیه ۷ سوره ابراهیم که در رابطه با شکرگزاری بوده، ادامه داد: باید در برابر نعمت‌های خداوند به گونه‌ای که در قرآن آمده شکرگزاری کنیم مانند آیه ۷ سوره ابراهیم که می‌فرماید: وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ ۖ وَلَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ؛ و (باز به خاطر آرید) وقتی که خدا اعلام فرمود که شما بندگان اگر شکر نعمت به جای آرید بر نعمت شما می‌افزایم و اگر کفران کنید عذاب من بسیار سخت است.

آیت‌الله حسینی خراسانی اظهار کرد: همانطور که در آیه مذکور آمده، خداوند از سر لطف و محبت هشدار می‌دهد؛ لکن سخن خداوند در این آیه تهدید نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: یکی از نعمت‌هایی که خداوند به ما عطا کرده نعمت برخورداری از یک ملت فداکار، باگذشت، با نجابت و پای‌کار می‌باشد؛ و این یک شعار نبوده بلکه باور است.

لزوم توجه هرچه بیشتر مسئولین به ظرفیت‌های داخلی

عضو مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان افزود: ملتی همچون ملت با نجابت ما یک ظرفیت بزرگ به شمار می‌رود؛ لکن مسئولین می‌بایست همه به این نکته توجه داشته باشند.

وی گفت: همه جوانان با استعداد از جمله دانشگاهی، حوزوی، بازاری، صنعتی، کارگر و کشاورز از نقطه عطف‌های درخشانی هستند که ما موسمی و مقطعی روی آن مانور می‌دهیم اما سپس فراموش می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی خراسانی تصریح کرد: جوانانی که گاهی بر اثر شرایط شغلی، کاری و معیشتی به دستفروشی روی می آورند، به نظر بنده شجاعت، تعهد، شهامت، احساس و وجدانشان در تراز سرداران و امیران و چه بسا با ظرفیتی به مراتب بالاتر از وزیران می باشد. لذا باید این نعمت را قدر دانسته و شکرگزاری کنیم.

شهید سلیمانی؛ افتخارآفرین امت اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی

وی با اشاره به یاد و خاطره شهید سلیمانی او را سلام الله علیه خواند و ادامه داد: شهید سلیمانی سلام الله علیه؛ اگر به او سلام الله علیه نگوییم دیگر به چه کسی می‌توان گفت که همچون شهید برای امت اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی افتخار خلق کرده است. لذا باید بابت این ظرفیت‌ها و نعمت‌ها شکرگزار باشیم و از آن‌ها استفاده کنیم. استفاده از این نعمت‌ها به این صورت است که دائم این مطالب مطرح شود و به فراموشی سپرده نشود.

این استاد حوزه در ادامه به قرائت آیه ۳۴ سوره ابراهیم پرداخت و افزود: وَآتَاکُمْ مِنْ کُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ ۚ وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا ۗ؛ و از انواع نعمتهایی که از او درخواست کردید به شما عطا فرمود، و اگر نعمتهای (بی انتهای) خدا را بخواهید به شماره آورید هرگز حساب آن نتوانید کرد. از جمله نعمت هایی که خداوند به ما عطا فرموده نعمت برخورداری از وجود رهبری با فراست، هوشمند، جامع، حکیم، شجاع، باتجربه و در عین حال دلسوز، مهربان وخیرخواه است.

وی خاطرنشان کرد: ما با مشکلات، آسیب‌ها و نارسایی‌هایی روبه رو هستیم که می‌بایست برای علاج این نارسایی‌ها همت کرده و زحمت بکشیم. نقیصه و نارضایتی در این شکل موجود برای نظامی با این ملت و این رهبر به هیچ عنوان زیبنده، پسندیده و پذیرفتنی نیست.

تلاش برای رفع شبهه‌ها

آیت‌الله حسینی خراسانی با تأکید بر فرصت‌های موجود در نظام و لزوم توجه به آن‌ها گفت: یکی از فرصت‌ها برای ما این است که باید به فرصت به وجود آمده در فضای نظام جمهوری اسلامی که به برکت خون مقدس شهدا بوده، به پرسش‌ها و پاسخ ها و تلاش برای رفع شبهه ها بپردازیم.

وی تأکید کرد: کار پاسخ به شبهات، کاری بسیار فنی بوده که محتاج به کسب مهارت‌های لازم، دقیق و ظریف است. همانطور که مسئله پرسش دارای قانون و قواعد است؛ مسئله پاسخ نیز دارای میزان و قانون می باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان با اشاره به گستره پاسخگویی به شبهات در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه اظهار کرد: نباید به این بسنده کرد که تنها طیف و جماعت خاصی مخاطب ما بوده یا مخاطبین ما فقط در کشور ایران هستند؛ بلکه باید مرزها را در هم نوردیده و افکار و توجه جهانیان را به این مرکز متوجه کنیم.

وی گفت: باید به فرصت به وجود آمده در زمان حال بسیار توجه داشت؛ زیرا این فرصتی است که در طول تاریخ یا برای اسلام راستین و دلسوزان دین وجود نداشته یا اگر پیش آمده به صورت منطقه ای، موسمی، مقطعی و محلی محدود بوده است. چنین فرصتی با این مقیاس، تراز، وسعت و مانایی تقریبا در نوع خود یک پدیده استثنایی است.

این استاد سطح عالی و درس خارج حوزه افزود: اگر از فرصت به وجود آمده در نظام اسلامی جهت پاسخگویی به شبهات بهره نگیریم، ندامت و ملامت را در پیش خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد