کد خبر: ۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲- 05 February 2023
آیت‌الله حسینی خراسانی:

ناظران به منزله دیده‌بان و چشم شورای نگهبان هستند

عضو فقهای شورای نگهبان خطاب به بانوان ناظر امین شهر شیراز گفت: ناظران به منزله دیده‌بان و چشم شورای نگهبان و ضامن سلامت، دیانت و امنیت قانونگذاری و انتخابات در کشور جمهوری اسلامی هستند.

ناظران به منزله دیده‌بان و چشم شورای نگهبان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی، در اولین گردهمایی بزرگ بانوان ناظر در استان فارس که به منظور تبیین اهداف دفتر نظارت و بازرسی انتخابات و همدلی و همبستگی بیشتر بین اعضا برگزار شد، با بیان اهمیت و شکوه ایام ماه رجب و تقارن آن با ایام نورانی دهه فجر انقلاب اسلامی، خطاب به بانوان ناظر امین شهر شیراز، اظهار داشت: ناظران به منزله دیده‌بان و چشم شورای نگهبان و ضامن سلامت، دیانت و امنیت قانونگذاری و انتخابات در کشور جمهوری اسلامی هستند.

وی همچنین با مرور سرگذشت اسماء بنت عمیس از زنان نمونه صدر اسلام، به بیان اهمیت نقش زنان در جامعه اسلامی و عقبه پرشکوه زنان انقلابی پرداخت و به بانوان حاضر در جلسه گفت: شما باید به خودتان ببالید که تابع دین و آیینی هستید که در سطح عالی از شوکت و عظمت قرار دارد.

آیت‌الله حسینی خراسانی در ادامه افزود: در این جنگ ترکیبی و جنگ روایت‌ها، نقش بانوان بسیار اساسی و موثر است و نقش خانم‌ها اگر از نقش آقایان بیشتر نباشد، قطعاً کمتر نیست و در این حوزه‌ها مهارت و استادی و تاثیر‌گذاری زنان از مرد‌ها بسیار بیشتر است.

وی همچنین در حاشیه این همایش، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار فارس تاکید کرد: همایش امروز که به همت دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان شیراز برگزار شده بود، بسیار جالب و منسجم و با شکوه بود.
عضو فقهای شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان در قانون اساسی معروف است به این نام، اما شورای نگهبان، فقط نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی نیست، بلکه شورای نگهبان، نگهبان از شرع مقدس و دین خدا و احکام الهی نیز هست.

وی شورای نگهبان را یکی از مقدس‌ترین نهادهای نظام دانست و وظیفه ذات آن را صیانت از سلامت قانونگذاری در کشور برشمرد که بزرگترین خدمت به مردم است و ناظران امین شورای نگهبان را بازوان پرتوان و چشمان بینا و بیدار شورای نگهبان و فراهم کننده‌های زمینه و بستر رای صائب و انتخاب صحیح و درست شورای نگهبان معرفی کرد.

آیت‌الله حسینی خراسانی در ادامه افزود: ناظرین شورای نگهبان به دلیل شناخت از افراد در شهر و استان خود و آشنایی با بیوگرافی و سوابق افراد، کمک می‌کنند و نظر خود را بر اساس موازین اسلامی به شورای نگهبان انعکاس می‌دهند تا هم نااهلان فرصت راهیابی به مجموعه های مبارک مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را پیدا نکنند و هم حق اهلان و شایستگان ضایع نشود.

عضو فقهای شورای نگهبان، در مورد همایش ایران قوی، بانوان بصیر هم گفت: این همایش کمک کرد که با این مجموعه از نزدیک دیدار کنم و از فعالیت‌ها و تلاش‌های آنها قدردانی به عمل آورم و همچنین از فرصت استفاده کرده و بعضی از مسائل در حوزه های دینی و اخلاقی و سیاسی و کاری عزیزان را گوشزد نموده و در جهت آمادگی مجموعه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که در اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، مقدماتی را فراهم آوریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد