کد خبر: ۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸- 01 February 2023
آیت‌الله اعرافی خطاب به همه مسئولان،مدیران، استادان، فضلا و طلاب:

بیانیه گام دوم را در متن برنامه‌های خود بگنجانید و آن را تبیین کنید

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: همه مدیران و کارکنان و استادان و طلاب عزیز باید در این زمینه (بیانیه گام دوم) همراهی و همکاری نمایند و بویژه در ماه بهمن، ساعاتی را از برنامه‌های مدارس و مراکز به این برنامه و ماده درسی اختصاص دهند و مسابقاتی را برای تثبیت و تعمیق آگاهی به بیانیه تدبیر نمایند.

بیانیه گام دوم را در متن برنامه‌های خود بگنجانید و آن را تبیین کنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی در نامه‌ای به همه مسئولان، مدیران،کارگزاران، استادان، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه و روحانیت از آنان خواست به کاروان معرفتی و اجتماعی و فرهنگی و انقلابی بیانیه گام دوم انقلاب بپیوندند و در آن مساهمت ورزند.

متن نامه به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مسئولان،مدیران،کارگزاران،استادان، فضلا و طلاب گرانقدر حوزه‌های علمیه و روحانیت ارجمند (دامت معالیهم)

با سلام و تحیت

اعیاد خجسته رجب الاصبّ و ایام حیاتبخش دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را تبریک و شادباش می‌گویم و بر اهتمام فزاینده نسبت به ادامه و تعمیق جهاد تبیین و روشنگری تأکید مجدد و ضرورت خلق حماسه‌ای نو و فراتر از انتظار در دهه فجر و بویژه راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه را یادآوری می‌نمایم.

همزمان با ماه رجب، ماه پرفروغ معنوی و خودسازی، و ماه بهمن، ماه رهایی و آزادی و استقلال و نجاتبخش، برنامه راهبردی و تمدنی خوانش بیانیه گام دوم در حوزه‌های علمیه سراسر کشور آغاز شده است، این برنامه حلقه‌ای از زنجیره برنامه‌های بصیرتی و آشنایی با متون و منابع و تاریخ انقلاب اسلامی و نیازمند اهتمام فزاینده حوزه است، این زنجیره حاوی آشنایی با تاریخ حوزه و روحانیت و انقلاب اسلامی و وقوف بر اندیشه‌های امام راحل (ره) و رهبری گرانقدر (مدّظله) و بزرگان انقلاب و مراجع و متفکران اسلامی و منشورهای انقلاب اسلامی و مواریث انقلاب و دفاع مقدس و محور مقاومت و شهدای عالیقدر است و یکی از قله‌های آن بیانیه گام دوم بشمار می‌آید و اکنون گامی در این مسیر و برای جریان‌سازی و گفتمان‌پروری بیانیه آغاز شده است،

متواضعانه از همه دوستان در سراسر کشور می‌خواهم به این کاروان معرفتی و اجتماعی و فرهنگی و انقلابی بپیوندند و در آن مساهمت ورزند.

این بیانیه وزین و فاخر از یکسو حاوی معارف اساسی انقلاب اسلامی و جمع‌بندی تاریخ و درسهای تاریخی انقلاب اسلامی و از سوی دیگر پنجره‌ای به آفاق پیش روی انقلاب و گشاینده دروازه‌ای به سوی آینده گفتمان اسلام و انقلاب اسلامی در ایران و جهان است، این متن استوار با خامه شخصیتی رقم خورده است که در بیش از شصت سال در همه فراز و فرودهای انقلاب حضور داشته و در عرصه‌های گوناگون آن نقش‌آفرین بوده است.

بیانیه گام دوم منشور حرکت آینده گفتمان انقلاب اسلامی و ترسیم‌گر مسیر ملت شریف ایران است. این نوشتار اصیل و استوار، تحلیلی دقیق و جامع از حوادث انقلاب اسلامی است؛ بیانیه گام دوم، منشور انقلاب اسلامی و روشنگر مسیر آینده و نشانگر راه پیشرفت و شکوفایی است. در بیانیه قواعد و سنت‌های حاکم بر راه گذشته انقلاب اسلامی و ضوابط رشد و بالندگی و پیشرفت و اصول اصلاح و ترمیم کاستی ها تبیین شده است. از این رو عموم مردم و جوانان عزیز و بویژه نهادهای علمی و فرهنگی و بخصوص حوزه‌های علمیه باید برای آشنایی با اندیشه‌های امام راحل (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) به این بیانیه اقبال نشان دهند و آن را در متن برنامه‌ها و فعالیتهای خویش بگنجانند و در آغاز همه حوزویان با تفسیر آن آشنا و سپس در در ترویج و تبیین آن کوشا باشند.

همه مدیران و کارکنان و استادان و طلاب عزیز باید در این زمینه همراهی و همکاری نمایند و بویژه در ماه بهمن، ساعاتی را از برنامه‌های مدارس و مراکز به این برنامه و ماده درسی اختصاص دهند و مسابقاتی را برای تثبیت و تعمیق آگاهی به بیانیه تدبیر نمایند.

امیدوارم در برنامه سراسری خوانش بیانیه گام دوم همه مراکز، مدارس، مؤسسات، مجتمع ها و مجامع حوزوی و روحانی، حضور و مشارکت یابند و برای تداوم و تعمیق و گفتمان‌سازی آن برنامه‌ریزی و اقدام نمایند و ستاد مرکزی تحقق بیانیه گام دوم در مدیریت حوزه‌های علمیه به پیشبرد این برنامه اهتمام ورزد.

صمیمانه از همه دوستان ستاد بیانیه و همه مساهمت‌کنندگان در سراسر کشور سپاسگزار و متشکرم.

علی رضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه
۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱
۸ رجب المرجب ۱۴۴۴
انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است