کد خبر: ۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۱- 21 May 2008

آیت الله جنتی با رییس مجلس ملی پاکستان دیدار کرد

دبیر شورای نگهبان روز سه شنبه با رییس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، در ابتدای این دیدار که "ماشاالله شاکری" سفیر ایران نیز حضور داشت، آیت الله جنتی ضمن تبریک به خانم "فهمیده میرزا" به عنوان رییس مجلس ملی پاکستان اظهار داشت: روابط ایران و پاکستان از سال های دور برادرانه و عمیق بوده و امیدوارم این روابط در همه ابعاد بیش از گذشته توسعه یابد.
وی با تاکید بر اینکه ایران برای روابط با همسایگان خود به ویژه پاکستان به عنوان کشوری دوست و برادر اهمیت ویژه ای قایل است ، افزود: گسترش روابط پارلمانی به توسعه همه جانبه روابط بین دو کشور کمک زیادی خواهد کرد.
آیت الله جنتی در ادامه سخنان خود با تاکید بر استقلال کشورهای اسلامی افزود: قدرت های سلطه گر طی دو قرن اخیر برای تسلط بر کشورهای اسلامی تلاش زیادی کرده اند به طوری که بخاطر این تسلط برخی کشورهای اسلامی دچار فقر و عقب ماندگی شده اند.
وی تصریح کرد: پاکستان به عنوان کشوری اسلامی باید برای مبارزه با فساد و عقب ماندگی تلاش مضاعفی انجام دهد و در صورتی که این کشور پیوند خود با ایران را تحکیم ببخشد، بطور قطع منافع همه جهان اسلام تامین خواهد شد.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به تلاش محمد علی جناح ( قائد اعظم ) برای تشکیل پاکستان بر اساس تفکر اسلامی گفت: پاکستان اولین کشوری بود که براساس قوانین اسلامی تاسیس شد و این باعث افتخار جهان اسلام است.
آیت الله جنتی درپایان سخنان خود ضمن ابراز تاسف از ترور خانم بی نظیر بوتو رهبر فقید حزب مردم ، اظهار امیدواری کرد پاکسان دیگر شاهد خشونت های سیاسی و فرقه ای نباشد.
خانم فهمیده میرزا نیز دراین دیدار ضمن اظهار خرسندی از سفر آیت الله جنتی به پاکستان ، بر توسعه روابط بین دوکشور تاکید کرد.
وی با اشاره به روابط دو کشور در بخش اقتصادی افزود: امیدواریم بزودی شاهد نهایی شدن قرارداد خط لوله صلح باشیم تا بتوانیم گاز مورد نیاز خود را از ایران اسلامی تامین کنیم .
رییس مجلس پاکستان طرح انتقال خط لوله را یکی از طرح های عظیم اقتصادی بین دو کشور دانست و افزود: با وجود مخالفت های برخی کشورها ، اسلام آباد مصمم است این قرارداد را نهایی کند چرا که پاکستان نیاز مبرمی به گاز ایران دارد تا بتواند کمبودهای انرژی خود را تامین کند.
وی با اشاره به مشکلات جهان اسلام به ویژه در عراق، فلسطین و لبنان اظهار داشت: ایران و پاکستان خواستار تحقق صلح و رفع اختلافات فرقه ای در جهان اسلام هستند.
رییس مجلس ملی پاکستان همچنین درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان اظهار داشت: پاکستان همواره از دستیابی ایران به فناوری بومی صلح آمیز هسته ای دفاع کرده است.
خانم فهمیده میرزا در پایان این دیدار با اشاره به گروه دوستی پارلمانی بین دو کشور اظهار داشت: به زودی با سفر به ایران ضمن زیارت مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس ، با مقام های ایرانی دیدار و گفت وگو خواهم کرد.
آیت الله جنتی عصرجمعه گذشته برای دیدار از پاکستان وارد فرودگاه بین المللی اسلام آباد شد و از سوی "خالد مسعود" رییس شورای ایدئولوژی اسلامی این کشور ، سفیر ایران ،اعضای سفارت و نهادهای ایرانی در پاکستان مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است