کد خبر: ۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹- 18 January 2023
آیت‌الله جنتی در جلسه شورای نگهبان:

بهمن‌ ماه فرصتی مغتنم برای روایت صحیح تاریخ انقلاب است/ مجاهدت مردم فلسطین قطعا به پیروزی نهایی بر صهیونیست‌ها ختم می‌شود

دبیر شورای نگهبان گفت: بهمن‌ماه، فرصتی مغتنم برای روایت صحیح تاریخ انقلاب است و این کار هم باعث می‌شود نسل جوان با ماهیت، دلایل شکل‌گیری و عوامل پیروزی انقلاب آشنا شوند.

بهمن‌ ماه فرصتی مغتنم برای روایت صحیح تاریخ انقلاب است/ مجاهدت مردم فلسطین قطعا به پیروزی نهایی بر صهیونیست‌ها ختم می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز چهارشنبه (۲۸ دی ۱۴۰۱) در جلسه این شورا با اشاره به فرارسیدن ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این ایام مبارک، یاد حضرت امام خمینی(ره) و همه مجاهدانی که برای پیروزی و اعتلای انقلاب اسلامی جانفشانی کردند را گرامی می‌داریم.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی نظریه‌های سیاسی برخاسته از نگرش‌های غیرالهی را بی‌اعتبار کرد و با ارائه نظریه حکومت دینی، بر ادعای عدم توانایی دین در اداره جامعه، خط بطلان کشید.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه بهمن‌ماه، فرصتی مغتنم برای روایت صحیح تاریخ انقلاب است، تاکید کرد: این کار هم باعث می‌شود نسل جوان با ماهیت، دلایل شکل‌گیری و عوامل پیروزی انقلاب آشنا شوند و هم مانع تحریف تاریخ انقلاب توسط دشمنان می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمن برای تحریف تاریخ انقلاب برنامه دارد و هدفش از این کار عوض کردن جای خائنان و خادمان مردم ایران در افکار عمومی است.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: بهمن‌ماه فرصت خوبی است که همه سازمان‌ها و افراد مسئول، خود را با شاخص‌های فرهنگ انقلابی بسنجند و نقاط قوت خود را تقویت و برای برطرف کردن نقاط ضعف، چاره‌اندیشی کنند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنان خود به ۲۹ دی روز غزه اشاره کرد و گفت: فلسفه این نامگذاری ارج نهادن مقاومت مردمی است که عزت خود را در ایستادگی مقابل ستمگران یافته‌اند و به نماد مقاومت تبدیل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی‌های مردم غزه، جلوه تحقق وعده‌های الهی است و این مقاومت و مجاهدت قطعا به پیروزی نهایی بر صهیونیست‌ها ختم می‌شود، خاطرنشان کرد: حماسه‌سازی‌های مردم غزه معادلات جهان سلطه را بی‌اعتبار کرد از این رو همه آزادگان جهان نسبت به ظلم‌های رژیم صهیونیستی مسئولند و بی‌تفاوتی در برابر این رفتار ظالمانه، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

آیت‌الله جنتی در بخش سوم سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام ماه رجب به فضیلت‌های این ماه اشاره کرد و گفت: ماه رجب از نعمات بزرگ الهی است، فرصتی است برای رهاشدن از روزمرگی و نسیان؛ این ماه ارتقای معنویت در زندگی است و ان‌شاءالله همه قدر این نعمت را بدانیم و از آن بهره کافی را ببریم.

وی ادعیه این ماه که از معصومین نقل شده‌ را سرشار از معارف دینی عنوان کرد و اظهار داشت: ماه رجب نزد اولیاء الهی جایگاه ویژه‌ای داشته و سفارش‌های موکدی برای بهره‌مندی از فیوضات این ماه داشته‌اند؛ آنها همواره منتظر فرارسیدن این ماه بوده‌اند.

دبیر شورای نگهبان در خاتمه بی‌تفاوت عبور کردن از ماه رجب را موجب عدم بهره کامل از برکات ماه‌های شعبان و رمضان دانست و ابراز امیدواری کرد که همگان با بهره‌مندی از فیوضات این ماه، در زمره رجبیون قرار بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد