کد خبر: ۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۲- 21 May 2008

آیت الله جنتی با علما و شخصیت های مذهبی ایالت سند پاکستان دیدار کرد

دبیر شورای نگهبان سه شنبه شب با علما و شخصیت های مذهبی ایالت سند پاکستان در کراچی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ابتدای این دیدار که آیت الله سید "ابوالفضل بهاءالدینی " نماینده مقام معظم رهبری نیز حضور داشت ،آیت الله جنتی در سخنانی با اشاره به دشمنی کشورهای غربی به ویژه آمریکا با اسلام، اظهارداشت: آنها بطور رسمی در مقابل اسلام ایستاده و جنگهای صلیبی قرون گذشته را به صورتی دیگر بازتولید کرده اند.
وی افزود: توهین های صورت گرفته علیه ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص ) دربرخی مطبوعات کشورهای غربی مانند دانمارک ،فقط انتشار ساده یک کاریکاتور نیست بلکه جریانی ضد اسلامی است که در کشورهای غربی رایج شده است .
دبیر شورای نگهبان با تاکید بر مسوولیت ویژه و خاص علمای اسلامی در مقابل توهین کشورهای غربی علیه اسلام و مسلمانان افزود: وظیفه اصلی علما و دانشمندان اسلامی دفاع از کیان اسلام است .
آیت الله جنتی تصریح کرد: سکوت علمای مذهبی در مقابل توهین های فزاینده به پیامبر (ص ) و دین اسلام گناهی نابخشودنی است .
وی با اشاره به سیاست ایجاد تفرقه در بین جوامع اسلامی از سوی کشورهای غربی و دشمنان اسلام گفت : علماو همه مسلمانان باید مواظب باشند تا گرفتار فریب و خدعه دشمنان اسلام نشوند چرا که آنها با ایجاد تفرقه مانع از وحدت مسلمانان می شوند.
دبیر شورای نگهبان با تاکید بر ضرورت همبستگی و وحدت بین مسلمانان گفت : جوامع و علمای اسلامی باید با یافتن وجوه مشترک بر اشتراکات تاکید و این وجوه مشترک را تقویت کنند.
آیت الله جنتی پیوند دینی و فرهنگی ایران و پاکستان را از جمله نمونه های بارز وحدت اسلامی عنوان کرد و افزود:انقلاب اسلامی ایران با شعار وحدت در جهان اسلام آغاز شد و هم اکنون نیز این شعار در تمام ابعاد رفتاری نظام اسلامی ایران در جریان است .
وی با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری درباره وحدت جهان اسلام تصریح کرد : ایشان بارها بر وحدت جهان اسلام و دوری مسلمانان از درگیری و خشونتهای داخلی و فرقه ای تاکید کرده اند و بر همین اساس بود که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بهره گیری از دیدگاه معظم له کنفرانس وحدت اسلامی در تهران را برگزار کرد تا علما و شخصیت های مذهبی برجسته جهان اسلام تعهد خود را به میثاق وحدت اعلام و آن را امضا کنند.
آیت الله جنتی اظهار داشت : برگزاری چنین کنفرانس هایی بطور قطع در وحدت جهان اسلام موثرخواهد بود و می تواند مانع از گسترش تعصبات کور وخشونت های فرقه ای شود.
وی در پایان با اشاره به دیدار با مقام های ارشد پاکستانی گفت : خوشبختانه در این دیدارها آنها نیز به ضرورت ایجاد وحدت و تلاش برای نزدیکی علمای فرق مختلف اسلامی تاکید داشتند و امیدوارم روابط و تعامل دو کشور به ویژه بین علما و شخصیت های مذهبی دوکشور گسترش یابد.
آیت الله جنتی عصرجمعه گذشته برای دیدار ازپاکستان وارد فرودگاه بین المللی اسلام آباد شد وازسوی "خالد مسعود" رییس شورای ایدئولوژی اسلامی این کشور ،سفیرایران ،اعضای سفارت و نهادهای ایرانی درپاکستان مورد استقبال رسمی قرار گرفت .

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت دکتر پرویز داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

«وعده صادق» ضربِ شست ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطعنامه علیه ما تصویب کند

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد