کد خبر: ۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶- 14 January 2023
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

تروریست خواندن سپاه از سوی غرب آشکار بودن دشمنی آن‌ها با ایران است/جزایر سه‌گانه ملک ابدی است

خطیب موقت نماز جمعه تهران مصوبه مجلس عوام انگلیس مبنی بر تروریست بودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اوج دشمنی آنها با مردم ایران عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی، بسیج، پلیس، ارتش و سپاه حافظان مردم و امنیت کشور هستند که با علنی شدن این دشمنی، مرگ بر انگلیس لیاقت شما است.

تروریست خواندن سپاه از سوی غرب آشکار بودن دشمنی آن‌ها با ایران است/جزایر سه‌گانه ملک ابدی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از ایرنا، آیت‌الله سیداحمدخاتمی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: شب گذشته، مجلس عوام انگلیس در مصوبه‌ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جزء گروه‌های تروریستی برشمرد که این هم یکی از پرونده‌های سیاه و ننگین انگلیس است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ونیروهای مسلح مانند ارتش،‌ بسیج، نیروی انتطامی و وزارت دفاع، بازوان توانمند کشور و مردم هستند. یعنی می‌خواهید بگوید که ملت ایران تروریست است. پس اینکه مردم بگویند مرگ بر انگلیس شایسته شما است.

اسلام شخصیت زن را احیاء کرد

عضو هیات‌رییسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در روزها و هفته‌هایی که گذشت، رهبر معظم انقلاب سه دیدار بسیار مهم با اقشار مختلف مردم داشتند که یکی از آنها دیدار با بانوان کشور بود و بیت الغزل سخنان رهبر معظم انقلاب این بود که اسلام شخصیت زن را احیاء کرد و به نحوی اسلام عمل کرد که زن و مرد در سلوک علی الله راه برای آنها باز شود تا در این راه زن و مرد بتوانند خود را به قله برسانند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در حیطه وظایف و اختیاراتی که زن ومرد دارند، تفاوت‌هایی وجود دارد،‌ گفت:‌ تفاوت بر مبنای اعتدال است. درحالی که غرب زن را اسیر و برای استفاده ابزاری و ارضاع غریزه جنسی می‌خواهد. اما اسلام است که می‌گوید ای زن شخصیتت را بشناس که گوهر قیمتی هستی و حجاب را در این راستا بیان می‌کند.

دشمنان با دروغ پراکنی در اغتشاشات، امنیت کشور را هدف قرار داده بودند

وی با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب در ۱۹ دی ماه گفت:‌ ایشان در این دیدار فرمودند که برخی می‌خواهند اینگونه القاء کنند که دلیل اغتشاشات به علت ضعف‌های اقتصادی و غیراقتصادی است در حالی بر عکس است. چرا که اینها آمدند تا نقاط اقتدار و امنیت ایران را هدف قرار دهند. پلیس کشی آیا جز هدف قرار دادن امنیت است؟ بسیج کشی، و سطل زباله به آتش کشیدن و ایجاد اغتشاش جز هدف قرار دادن امنیت کشور است؟ همچنین رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به این موضوع تاکید اشتند که دشمن سیاست خود را با تبلیغات و دروغ و القاء دروغ‌ها پیش می‌برد.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: در مدتی کوتاه در اغتشاشات، ۲۸ هزار دروغ توسط رسانه‌های غربی و فضای مجازی غربی بیان شد. انگار خوراک اینها دروغ است ولی باید ما هم جهاد تبیین داشته باشیم و همه بخش‌ها مانند حوزه، دانشگاه و صدا و سیما باید این مسائل را تبیین کنند.

ریشه توهین نشریه فرانسوی به رهبر معظم انقلاب، خدشه دار کردن اسلام است

خطیب موقت نماز جمعه تهران درباره حریم شکنی نشریه فرانسوی علیه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این نشریه که چنین غلطی کرده است، نشریه مبتذلی است که بارها در آستانه تعطیلی پیش رفته است و عددی نیست که این جمعیت به صحنه بیاید. ولی باید دید ریشه کجاست؟ ریشه این است که می‌خواهند اسلام را مورد هدف قرار دهند در حالی که ما برای اسلام جان می‌دهیم.

آیت الله خاتمی یادآور شد: دشمن می‌خواهد چراغ اسلام را خاموش کند ولی این چراغ به فضل الهی خاموش شدنی نیست. موضوع دوم این است که چرا امام و رهبر معظم انقلاب مورد هجمه است؟

وی یادآور شد: امام فرمودند که تمام مقصد ما مکتب ما است. مقام معظم رهبری هم تمام شیفتگی خود را به اجرای اسلام نشان می‌دهند و رهبر انقلاب اجازه نداند که پرچمی که امام برافراشتند، روی زمین بماند برهمین اساس دشمن کینه دارد و کینه آنها تا زمانی که نظام اسلامی پا برجا است ادامه دارد و تنها راه مقابله با آنها تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) استقامت است.

خلیج فارس برای ایران بوده و خواهد بود

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری درباره تغییر نام خلیج فارس از سوی برخی از کشورها عنوان کرد: در قدیمی ترین سندها این آبراه به نام خلیج فارس نامیده شده و این خلیج به نام یک ملت است، این خلیج ایرانی بوده، هست و خواهد بود. آنچنان که جزایر سه گانه ملک همیشگی و ابدی ایران است و همیشه خواهد ماند و این یک هشدار جدی است و حتی حق حرف زدن درباره آن را هم ندارید.

تحریم هر نهاد و فردی از سوی غرب سبب محبوبیت آنها در بین مردم می‌شود

آیت الله خاتمی درباره موضوع تحریم جمهوری اسلامی ایران توسط کشورهای غربی اظهار داشت: در روزها و ماه‌های گذشته، انگار اروپا و آمریکا و نوچه‌های آنها در تحریم ایران اسلامی مسابقه گذاشتند، می‌خواهید چه کنید؟ هدف شما از تحریم چیست؟ به نظر می‌رسد هدف آنها انزوای ایران است اما آیا به هدف خود رسیدید؟ این ایران به فضل الهی راه خود بدون اعتنا به تحریم‌ها دنبال می‌کند و به پیشرفت‌های مهمی رسیده و ان شا الله بیشتر هم خواهد رسید.

وی افزود: غرب، هر نهادی یا هر فردی را که تحریم می‌کند، آن نهاد یا فرد محبوب مردم می‌شود و این به تحریم شده‌ها باید تبریک گفت که مورد بغض آنها قرار گرفتید. توصیه می‌کنم استکبارستیزانه به راه خود را ادامه دهید و هیچ ایرانی نگرانی به تحریم‌ها ندارد و به فضل الهی ایران اسلامی با سربلندی به راه خود ادامه می‌دهد.

آیت الله خاتمی درباره موج هشتم کرونا خاطرنشان کرد:‌ در دنیا این موج آمده و در ایران هم گسترش یافته و مسوولان وزارت بهداشت از مردم انتظار دارند که دستورات بهداشتی رعایت شود تا موج هشتم کرونا را پشت بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ایام، ایام ولادت امام راحل است که حق عظیمی بر گردن ما دارند و ایشان حاکمیت اسلام، حاکمیت ایران و آزادی به ملت ایران دادند. امام راحل فرمودند که در بین شما باشم یا نباشم،‌ نگذارید که این انقلاب در دست نامحرمان بیفتد که تا امروز شما مردم به این وصیت عمل کردید.

فاطمه(س) عامل وحدت شیعه و سنی و مسلمانان جهان است

همچنین آیت الله خاتمی در خطبه اول نماز جمعه افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) می‌فرمایند که فردی که بتواند تقاضای خود را در درگاه خدا مطرح کند، خداوند بهترین را برای وی منظور می‌کند. یعنی اگر با خدا رو راست باشید بهترین را می‌بینید ولی اگر با خدا رو راست نباشید، هر چه به تو برسد از چشم خودت است.

خطیب موقت جمعه تهران افزود: همه اهل بیت به ویژه حضرت فاطمه (س) محور وحدت جهان اسلام هستند. به این مفهوم که جهان اسلام فضل و کمال و معنویت این گل‌های بی خار هستی را قبول دارند و شیفته آنها هستند. البته ما شیعیان آنها را امام می‌دانیم و برخی آنها امام نمی‌دانند ولی طبق حدیث شیعیان مانند حدیث ثقلین و تعابیر مختلف که پیامبر اکرم (ص) دو یادگار دارند یکی کتاب خدا و دیگری اهل بیت هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: پیامبر در روز غدیر، حج الواع، بیماری ارتحال و بیشتر آدرس‌هایی که در کتب اهل سنت هستند به این دو یادگار بارها اشاره فروموند و به این موضوع تاکید داشتند.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) دلیلی بر حدیث تطهیر است که در سوره احزاب بیان شده است. همچنین حضرت فاطمه زهرا(س) شریک آیه ایثار و مباهله است. او کوثر است و فخر رازی از علمای اهل سنت می‌گوید که یک احتمال‌ هم این است که یکی از افراد کوثر فاطمه(س) باشد. البته کمالات فاطمه اینگونه است که هرچند ۱۸ بهار را بیشتر ندید ولی درس‌های زیادی را برای بشریت باقی گذاشت.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: پیامبر در ۴۰ روایت در کتاب‌های اهل سنت آمده تاکید فرمودند که وقتی فاطمه(س) می آمد، پیامبر(ص) به استقبال فاطمه می‌آمد و دست فاطمه را می‌بوسید. در کتاب آیت الله عظمی مرعشی نیز آمده است. همچنین در ۳۶ روایت از پیامبر اکرم(ص) آمده که فاطمه (س) پاره تن من است. در کتاب‌های صحیح بخاری و صحیح مسلم که کتب مهم اهل سنت است به جایگاه و تعابیر مهم حضرت فاطمه (س) اشاره شده است. در ۵۰ روایت کتب شیعه نیز این موضوع بسیار تاکید شده است.

وی تاکید کرد: شیعه و سنی باید به احترام یگانه رسول الله جشن بگیرند. البته این محبت فقط عاطفی نبود بلکه این محبت، محبت مکتبی بود. زمانی بود که حضرت فاطمه(س) گوشواره، دستبند و زیور آلات خود را به نزد حضرت محمد (ص) فرستاد و به فرستاده گفت که به پیامبر بگو این هدایا در راه خدا هزینه شود. پیامبر سه بار فرمودند، پدرت فدایت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد