کد خبر: ۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۷- 20 May 2008

آیت الله جنتی با رییس جمهوری پاکستان دیدار کرد

دبیر شورای نگهبان کشورمان روز دوشنبه دراسلام آباد با پرویز مشرف رییس جمهوری پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، در ابتدای این دیدار که "ماشاالله شاکری " سفیر ایران نیز حضور داشت ، آیت الله جنتی ضمن اظهار خرسندی و تبریک برای برگزاری مطلوب انتخابات پارلمانی و تشکیل دولت جدید پاکستان طی فرایند دمکراتیک ، اظهارداشت :جمهوری اسلامی ایران برای روابط با همسایگان خود به ویژه پاکستان به عنوان کشوری دوست و برادر جایگاه ویژه ای قایل است . 



آیت الله جنتی با استقبال از روند رو به رشد همکاری بین ایران و پاکستان ،افزود: گسترش همکاری بین ایران و پاکستان به ویژه در بخش امنیتی ،باعث یاس دشمنان دو کشور شده چرا که این تنها نقطه ای است که دشمنان تلاش می کنند در فرایند آن اختلال ایجاد کنند.
وی با اشاره به تعامل و زندگی فرق اسلامی درایران ، اظهار داشت : زندگی بدون دغدغه فرق اسلامی در کنار یکدیگر ،ایران رابرای بیش ازیک میلیارد و 500 پانصد میلیون نفر از امت اسلامی ،الگو و نمونه تبدیل کرده است .
آیت الله جنتی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر استقلال کشورهای اسلامی افزود:قدرت های سلطه گر طی دو قرن اخیر برای تسلط بر کشورهای اسلامی تلاش زیادی کرده اند بطوریکه بخاطر این تسلط برخی کشورهای اسلامی دچار فقر و عقب ماندگی شده اند.
وی تصریح کرد: پاکستان به عنوان کشوری اسلامی باید برای مبارزه با فساد و عقب ماندگی تلاش مضاعفی انجام دهد و در صورتی که این کشور پیوند خود با ایران را تحکیم ببخشد، بطور قطع منافع همه جهان اسلام تامین خواهد شد.
دبیرشورای نگهبان با اشاره به ماهیت اسقتلال طلبانه انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت :محور اصلی انقلاب اسلامی ایران آگاهی بخشی به جهان اسلام بوده ،محوری که امروزه دشمنان اسلام تلاش می کنند برای تقویت اهداف سلطه طلبانه خود آن را کمرنگ کنند.
آیت الله جنتی در ادامه افزود: آنچه که در فلسطین ، عراق و لبنان می گذرد، نمونه ای از عملکرد سلطه طلبانه وتفرقه افکنانه دشمنان اسلام است که اتحاد بین کشورهای اسلامی می تواند تلاش های شوم آنها را خنثی کند.
وی با بیان اینکه ایران از ابتدای انقلاب اسلامی همواره مشی استقلال طلبانه خود را حفظ کرده ،تصریح کرد: مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران طی 30 سال گذشته با استفاده از ظرفیت های داخلی خود از حداکثر توان ملی و بومی برای پیشرفت و توسعه در همه ابعاد استفاده کرده اند.
آیت الله جنتی افزود:پیشرفت ایران در جنبه های علمی به ویژه دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای نمونه ای از این دستاوردها محسوب می شود.
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: طبیعی است که مستقل زیستن در جهان سلطه ،مستلزم پرداخت هزینه است و ما ( ایران ) تاکنون برای حفظ استقلال همه جانبه با جنگ تحمیلی و همچنین تحریم های همه جانبه به عنوان بخشی از بهای استقلال طلبی مواجه شده ایم .
آیت الله جنتی در پایان با توصیه به رهبران امروز پاکستان گفت : همچنان که قائد اعظم ( محمد علی جناح ، بنیانگذار پاکستان ) و علامه "اقبال لاهوری " خدمات شایان وماندگاری برای پاکستان و نسل های گذشته ارایه داده اند ضروری است که رهبران امروزی پاکستان نیز نسل جدید کشورشان را با اقدامان و خدمات ماندگار بهره مند کنند.
"پرویز مشرف " نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از سفر آیت الله جنتی به پاکستان اظهار داشت :ارتباط نهادهای نظارتی مانند شورای نگهبان در ایران و شورای ایدوئولوژی در پاکستان مفید و مبارک است و امیدوارم روز به روز این ارتباطات گسترش یابد.
وی با اشاره تحولات ماههای گذشته پاکستان افزود: ما (پاکستان ) سالها در آرامش زندگی می کردیم اما حوادث پیرامون ما مانند تحولات افغانستان و برخی نقاط دیگر،به رشد اختلافات فرقه ای و در نهایت گسترش افراطگرایی که ناشی از تفسیر اشتباه از دین اسلام بوده است ،آرامش و امنیت در پاکستان را دچار اختلال کرده است .
مشرف تصریح کرد: افراط گرایی و برداشت نادرست از اسلام باعث شده فرقه های مختلف اسلامی به کشتار برادران مسلمان خود اقدام کنند.
وی افزود: امیدواریم باآگاهی بخشی دو نهاد شورای نگهبان ایران و شورای ایدوئولوژی اسلامی روح اصلی اسلام ،فضای خشونت طلبی و تفرقه را متاثر و آن را از بین ببرد.
رییس جمهوری پاکستان تاکید کرد: رسالت اینگونه نهادها، فراتر از مرزهای جغرافیایی است چرا که می تواند با ایجاد نقش مشترک کل جهان اسلام را از ظرفیت های خود بهرمند سازد.
مشرف با اشاره به نیاز کشورهای اسلامی به روح استقلال طلبی گفت : هم اکنون کشورهای اسلامی با فقر و عقب ماندگی دست به گریبانند و ضروری است جهان اسلام اتکای خود به کشورهای غیراسلامی را در همه ابعاد کاهش دهد.
رییس جمهوری پاکستان در پایان سخنان خود با اشاره به سفر اخیرآقای دکترمحمود احمدی نژاد رییس جمهوری کشورمان به این کشور،گسترش روابط و افزایش سفرهای متقابل مقام های دو کشور را خواستار شد .
آیت الله جنتی عصر جمعه گذشته برای دیدار ازپاکستان وارد فرودگاه بین المللی اسلام آباد شد و از سوی "خالد مسعود "رییس شورای ایدئولوژی اسلامی این کشور،سفیرایران ،اعضای سفارت و نهادهای ایرانی درپاکستان مورد استقبال رسمی قرار گرفت .

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است