کد خبر: ۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴- 03 January 2023
دکتر کدخدایی در ویژه برنامه قهرمان بدون مرز به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی:

آمریکایی‌ها قصد دارند جنایت خودشان را توجیه کنند/ طرح پرونده در مجامع بین المللی بازدارنده خواهد بود

ویژه برنامه قهرمان بدون مرز به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در خبرگزاری دانشجو برگزار شد.

آمریکایی‌ها قصد دارند جنایت خودشان را توجیه کنند که ما با مستندات نباید اجازه این کار را بدهیم/ طرح پرونده در مجامع بین المللی بازدارنده خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری دانشجو، ویژه برنامه قهرمان بدون مرز به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در خبرگزاری دانشجو برگزار شد.

در این برنامه دکتر عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان و رئیس کمیته پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی در گفتگو با دانشجو با بیان اینکه پیگیری حقوقی مستلزم جمع آوری مستندات برای ارائه در مجامع بین المللی است، گفت: کارهای خوبی در داخل توسط قوه قضائیه در خصوص مستندسازی انجام شده است. دادخواستی در این خصوص شکل گرفته باید منتظر باشیم در دادگاه مربوطه رسیدگی‌ها صورت بگیرد. در بعد کیفری پرونده ترور سردار سلیمانی مساله پیچیده است و متهمان مختلفی داریم. دادسرای تهران در حال آماده سازی یک کیفرخواست است. کیفرخواست در مراحل پایانی قرار دارد که امیدواریم به زودی در محاکم داخلی مطرح شود. در خصوص پرونده های این چنینی نمی توان از تضمین نام برد ولی باید پیگیری شوند.

آمریکایی‌ها قصد دارند جنایت خودشان را توجیه کنند که ما با مستندات نباید اجازه این کار را بدهیم/ طرح پرونده در مجامع بین المللی بازدارنده خواهد بود

وی ادامه داد:آمریکایی ها قصد دارند جنایت خودشان را توجیه بکنند و بگویند کار مثبتی انجام دادند ما با مستندات نباید اجازه این کار را بدهیم و طرح پرونده در مجامع بین المللی بازدارنده خواهد بود.

دکتر کدخدایی گفت: ما با طرح پرونده ترور سردار سلیمانی در مجامع بین المللی به دنبال این هستیم که حضور نامشروع آمریکا در منطقه را اثبات بکنیم و اینکه آمریکا باید منطقه را ترک کند.چه در دادگاه داخلی و چه دادگاه بین المللی پیگیری ها را ادامه خواهیم داد.

 رئیس کمیته پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی با بیان اینکه کنوانسیون 1973 برای پرونده هایی این چنینی چند مرحله پیش بینی کرده است، گفت: اخیرا با مقامات آمریکایی در این زمینه مکاتباتی داشتیم و پس از طی مراحلی، پرونده وارد مرحله دبیرخانه و دبیرکل سازمان ملل متحد می‌شود و پس از آن امکان طرح آن در دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) وجود دارد.

دکتر کدخدایی با اشاره به اینکه عراقی ها در جمع آوری مستندات کمک های بسیار خوبی کرده اند، گفت: اگر بتوانیم یک دادگاه مشترک بین عراق و ایران داشته باشیم و یک بعد بین المللی داشته باشد این می تواند در پیگیری حقوقی این پرونده موثرتر باشد. در روزهای آینده میزبان هیات هایی از عراق برای پیگیری پرونده خواهیم بود. عراقی ها برای پیگیری پرونده عزم جدی دارند ولی باید کارهای بیشتری صورت بگیرد. چه فعالیت های سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس و چه در دوران مبارزه با تروریسم در منطقه و دفاع از حرم برای همه مردم خاطره است. ما باید مکتب حاج قاسم را در جامعه خودمان و عرصه بین المللی بهتر معرفی بکنیم. نباید اجازه دهیم آمریکا و استکبار نقش حاج قاسم را به عنوان فرمانده جبهه مقاومت تحریف کنند. خیلی از اقدامات سردار سلیمانی را شاید من و شما ندانیم ولی آثار آن را هم اکنون مشاهده می‌کنیم.
انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از جایگاه معلمی؛ خداوند متعال معلم و تعلیم کار فرشتگان است

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)

سخنگوی شورای نگهبان روز معلم را تبریک گفت

گزارش تصویری نشست معلمان و فرهنگیان با سخنگوی شورای نگهبان

معلمان به شورای نگهبان آمدند/ دکتر طحان‌نظیف: بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند

روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود

لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست در شورای نگهبان تایید شد

آیت‌الله خاتمی: نیروهای مسلح بازوهای پرتوان ملت هستند

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز به کار می‌کند

پربازدید ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز به کار می‌کند

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳