کد خبر: ۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۲- 18 May 2008

نشست شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان با حضور آیت الله جنتی برگزارشد

نشست شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان روزشنبه با حضور دبیرشورای نگهبان در مرکز این شورا در اسلام آباد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دراین نشست ،علما و شخصیتهای برجسته مذهبی پاکستان با آیت الله جنتی درباره مهمترین مسایل جهان اسلام و چگونگی اتحاد و یکپارچگی مسلمانان گفت وگو و تبادل نظر کردند.
آیت الله جنتی درسخنان خود با اشاره به جایگاه قوانین اسلامی در کشورهای اسلامی اظهارداشت :اسلام دین جامع و کاملی است که برای زندگی انسانها قوانین جامع و کاملی طراجی کرده که سعادت بشریت را تضمین می‌کند.
وی تصریح کرد :برخلاف تبلیغات دروغین دین ستیزان ،اجرای قوانین اسلامی به توسعه ،ثبات و امنیت جوامع اسلامی منجر می‌شود.
دبیر شورای نگهبان گفت : جامعه ایران نمونه‌ای مطلوب از اجرای قوانین اسلامی است و توسعه و پیشرفت در همه ابعاد مرهون اجرای قوانین اسلامی است .
آیت الله جنتی با اشاره به کارکرد شورای نگهبان درکشورمان افزود: این شورا، حافظ و تضمین‌کننده اجرای قوانین اسلامی در جمهوری اسلامی ایران است دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: وجود چنین نهادی در بطن نظام جمهوری اسلامی باعث شده که با اجرای قوانین اسلامی جامعه از عدالت اجتماعی برخوردار شود آیت الله جنتی پویایی جامعه اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی و علمی را ناشی ازنگرش و تعهد حاکمان به حاکمیت قوانین اسلامی دانست وافزود : جامعه ومسوولان ایرانی با حساسیت خاصی اجرای قوانین اسلامی درجامعه خودشان را پیگیری می‌کنند.
دبیرشورای نگهبان با اشاره به نقش مردم ایران در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت : ملت ایران در تشکیل دولت اسلامی نقش تعیین‌کننده ای داشته و رای بالای آنها به نظام جمهوری اسلامی ایران در همه پرسی عمومی - که به تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران منجر شد - بازگوکننده این حقیقت است .
آیت الله جنتی در پایان سخنان خود بر همسو کردن امتهای اسلامی جهان در جهت اتحاد و همبستگی کشورهای اسلامی و تلاش برای احقاق حقوق ملتهای ستمدیده و مظلوم تاکید کرد.
دراین نشست خالد مسعود رییس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان نیزبا تاکید بروحدت اسلامی و دوری جستن از اختلافات جزیی بین فرقه‌های مختلف درجهان اسلام گفت : ایران از تجربیات خوبی در زمینه اجرای احکام و قوانین اسلامی و تطبیق آن با وضعیت فعلی جامعه اسلامی برخوردار است و ما(پاکستان ) خواهان استفاده از این تجربیات می‌باشیم .
آیت الله جنتی عصر جمعه گذشته برای دیدار ازپاکستان وارد فرودگاه بین المللی اسلام آباد شد و از سوی خالد مسعود رییس شورای ایدئولوژی اسلامی این کشور مورد استقبال رسمی قرار گرفت .
دبیر شورای نگهبان کشورمان قرار است در مدت اقامت در پاکستان با پرویز مشرف رییس جمهوری و خانم فهمیده میرزا رییس مجلس ملی این کشور نیز دیدار و گفت وگو کند.
همچنین دبیر شورای نگهبان کشورمان با سفر به لاهور و کراچی با علمای مذهبی این دو شهر دیدار و تبادل نظر خواهد کرد.
حجت‌الاسلام عباس کعبی ،محسن اسماعیلی ازاعضای حقوقدان وعباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در این سفر آیت الله جنتی را همراهی می‌کنند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است