کد خبر: ۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱- 29 December 2022
دکتر خیرالله پروین:

صلح و امنیت پایدار ارمغان محور مقاومت برای منطقه است

عضو حقوقدان شورای نگهبان ارمغان محور مقاومت را برای منطقه، صلح و امنیت پایدار دانست.

صلح و امنیت پایدار ارمغان محور مقاومت برای منطقه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری فارس، دکتر خیرالله پروین عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفت‌وگویی رادیویی، اظهار کرد: برای رسیدن به هر مطلوبی، مقدماتی مورد نیاز است و اگر تحقق مقاومت به‌ عنوان یک اصل اساسی در کشور ما در دستور کار قرار دارد، باید برای دستیابی به آن به تجربیات تاریخی متعددی توجه کرد که از دوران دفاع مقدس گرفته تا تحولات منطقه‌ای در این باره وجود داشته است.

وی افزود: البته از اساس، این آموزه ذاتی امام راحل (ره) بود که به ما یاد داد تا در برابر زیاده‌خواهی مستکبران عالم بایستیم، اما بعد از امام خمینی (ره)، این آموزه سرمشق کسانی همچون شهید سلیمانی شد که دل‌بسته مکتب امام بودند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: شخصیت‌هایی نظیر سردار سلیمانی بعدها در زمره کسانی قرار گرفتند که حتی پس از دفاع مقدس و جهاد در جبهه مقابله با اشرار کرمان، باز هم خود را به عرصه جنگ و جهاد رساندند و حتی فراتر از مرزها و در سایر کشورهای منطقه، محله به محله به تبیین مکتبی پرداختند که بنیانگذار کبیر انقلاب به آنان تعلیم داده بود.

دکتر پروین، ارمغان محور مقاومت را برای منطقه، صلح و امنیت پایدار دانست و خاطرنشان کرد: چه جنایات دردناکی که در سوریه و عراق رخ می‌داد و چه ظلمی که در حق ملت‌های آزاده و مظلوم یمن صورت می‌گرفت، همه و همه شرایطی را ایجاد کرد که جمهوری اسلامی بر مبنای وظیفه دینی و انسانی خود وارد عمل شود و مخلص‌ترین عناصر و چهره‌های خود را به میدان بفرستد تا حتی بی آنکه کوچک‌ترین نفعی برای ایران اسلامی داشته باشد، امنیت پایدار در منطقه تأمین شود.

وی ادامه داد: با همه این تفاسیر، اگرچه سلیمانی‌ها در میدان هستند، اما باید بدانیم که ما امروز با دوره پسامدرن و عصر سایبر مواجه هستیم و در این میدان جدید، ممکن است اتفاقاتی صورت گیرد که برای کشور ما تهدیداتی به‌مراتب خطرناک‌تر از جنگ سخت نظامی ایجاد کند؛ همان‌طور که اخیراً هم اتفاقاتی افتاد که در قالب یک جنگ رسانه‌ای تمام‌عیار، همه کشورهای مستکبر عالم را در برابر نظام اسلامی متحد کرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان یادآور شد: در این شرایط نمی‌توان دست‌ بسته به تماشا نشست تا نسل‌های آینده‌ساز کشور از بحران‌های شناختی و فرهنگی سالم بیرون بیایند. رسانه‌ها از جمله صداوسیما در این میان مسئولیت مضاعفی بر دوش دارند. سواد رسانه‌ای در عصر حاضر به‌ مثابه همان آموزش رزم مقدماتی است که در دوران دفاع مقدس به همه جوانان آموزش داده می‌شد و کشور را به‌ صورت فراگیر از خطر اشغال مصون نگاه داشت.

وی ابراز امیدواری کرد تا با محوریت گروه‌های جهادی و جوانان آتش به اختیار، شرایطی فراهم شود که عموم مردم از برکات فعالیت فرهنگی و جهاد تبیین در این جنگ شناختی بهره‌مند شوند تا به برکت این آگاه‌سازی‌ها، هم از مبانی انقلاب و هم میراث گرانقدر شهدا صیانت کنیم.

پایان پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

بازدید دکتر مولابیگی از غرفه انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان

گزارش تصویری حضور دکتر طحان نظیف در دانشگاه قم

دکتر طحان‌نظیف به دانشگاه قم رفت و پاسخگوی سوالاتی درباره قانون اساسی شد/ سخنگو: اساتید و دانشجویان حقوقی یاری‌گر شورای نگهبان باشند

بازدید دانشجویان عضو انجمن علمی حقوق دانشگاه امام صادق(ع) از پژوهشکده شورای نگهبان

گزارش تصویری نشست هم‌اندیشی مدیران و اساتید حوزه با سخنگوی شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان در نشست هم‌اندیشی مدیران و اساتید حوزه: بررسی صلاحیت‌ها طبق اسناد و مدارک صورت گرفت/ حوزویان مطالبه‌گر اجرای سیاست‌های کلی انتخابات باشند

گزارش تصویری حضور دکتر طحان نظیف در نشست فراکسیون گام دوم مجلس شورای اسلامی

دکتر طحان نظیف: اساساً یک قانون‌گذاری خوب از دل یک نظارت خوب می‌گذرد/ کار با تصویب قانون تمام نمی‌شود، بلکه آغاز می‌شود

بازدید ۵ ساعته سخنگوی شورای نگهبان از نمایشگاه کتاب؛ از حضور در مراسم رونمایی یک کتاب برای پدر موشکی تا تبلیغ کتاب‌های «روایت پیشرفت» و «مادران میدان جمهوری»

گزارش تصویری بازدید سخنگوی شورای نگهبان از نمایشگاه کتاب

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

انتخابات مرحله دوم در ۸ حوزه انتخابیه تمام الکترونیک برگزار می‌شود/ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تایید شده؛ اجرای آن منوط به ابلاغ برنامه هفتم است

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز به کار می‌کند

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

معلمان به شورای نگهبان آمدند/ دکتر طحان‌نظیف: بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳