کد خبر: ۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶- 13 December 2022
آیت الله سیداحمد خاتمی:

اطلاع رسانی پژوهش‌های حوزه نیاز به تلاش بیشتری دارد/ حوزه در بُعد رسانه‌ای فعال تر عمل کند

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: گاهی یک طلبه فعال پژوهشگر در عرصه فضای مجازی یا طلبه‌ای که به عنوان یک منبری عالمانه سخن می‌گوید، می‌تواند به عنوان یک خروجی علمی و پژوهشی برای حوزه‌ علمیه محسوب گردد که آثار و برکاتش به نفع جامعه اسلامی است.

اطلاع رسانی پژوهش‌های حوزه نیاز به تلاش بیشتری دارد/ حوزه در بُعد رسانه‌ای فعال تر عمل کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان به مناسبت هفته پژوهش در دیدار معاون و مدیران پژوهشی حوزه‌های علمیه کشور با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری(س) به اهمیت پژوهش و امر پژوهش در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و اظهارداشت: امر پژوهش در حوزه علمیه با خروجی های متعددی قابل ارزیابی می‌تواند باشد، آنچه گزارش شد نگاه ویژه به امر تألیف، تدوین کتاب و مقاله است در حالیکه وجود یک طلبه فعال و پژوهشگر درعرصه فضای مجازی و یا یک مبلغ پژوهشگر و با سواد از خروجی‌های حوزه به شمار می‌آیند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فعالیت های پژوهشی در واقع خروجی ها و شناسنامه علمی حوزه می‌باشند که علی‌رغم همه تلاش ها و مجاهدت های علمی که در حوزه‌های علمیه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به ثمر نشسته است متاسفانه آنطور که شایسته است اطلاع رسانی نشده و این موضوع باید با تدبیر مدیران و کارشناسان رسانه‌ای حوزه چاره اندیشی شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به راه اندازی نشریات مدرسه ای، افزود: پژوهش باید یکجایی خودش را نشان بدهند، وقتی در مدرسه ای، یک طلبه مقاله ای به رشته تحریر درآورد و مورد تایید مسئولین پژوهشی قرار گرفت و در آن نشریه به چاپ رسید، این اولین گام تشویق است، با این منطق طلبه سعی می کند، مقاله دوم خودش را پربارتر و علمی تر ارائه کند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: ما پژوهش را در حوزه تنها در تالیف می بینیم، اگر یک منبری پژوهشگر که عالمانه سخن می گوید، یا یک طلبه فاضل فعال و کوشا در عرصه فضای مجازی داشته باشیم، اینها را به عنوان یک فرد پژوهشگر به حساب نمی‌آوریم در حالیکه آنان درزمینه کاری و علاقه‌ای که دارند با تحقیق، پژوهش و تفکر موفق عمل کرده اند. لذا میزان و معیار، متمرکز شده در تالیفات. در طول تاریخ هم نمونه های زیادی است، وقتی می خواهند مرحوم سیدمرتضی (ره) را ارزیابی کنند به آثار اون توجه دارند نه شاگردان توانمندی که تربیت کرده. اگر ما دایره نگاه و ارزیابی خود را از تالیف و تدوین فراتر ببریم بدون تردید با محققین بیشماری مواجه خواهیم بود.

امام جمعه تهران در پایان تصریح کرد: حوزه علمیه در بعد رسانه ای فعال تر عمل کند و حوزه و نشاط های حوزه را آنچنان که است به نظر ملت بزرگ ایران برساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

امکان‌سنجی اعطای شخصیت حقوقی به هوش مصنوعی و شناسایی مسئولیت آن

جوانان سوری وطن خود را نجات می دهند/ رژیم صهیونیستی خطری برای امنیت جهانی

آیت‌الله جنتی: سواستفاده رژیم‌صهیونیستی از وضعیت این روزهای سوریه جنایت بزرگی است/ آمریکا و هم‌پیمانانش باید پاسخگو باشند

آیت‌الله یزدی از ابتدای نهضت اسلامی نقش مهمی در روشنگری‌ها داشت/ در مقابل انحرافات و جریان نفوذ فریاد می‌کشید

باید نسبت به رعایت احکام دین تعصب داشته باشیم

بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور در مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان

جدیدترین آثار پژوهشکده شورای نگهبان منتشر شد

فیلم|حضور دکتر طحان‌نظیف در نشست علمی «حقوق ملت در قانون اساسی» در دانشگاه شهید باهنر

دکتر طحان نظیف: جریان دانشجویی همواره در تحولات اجتماعی ایران حضور موثر داشته/ قانون اساسی ترسیم کننده آرمان‌های جنبش دانشجویی است

سخنان آیت‌الله مدرسی یزدی پیرامون برخی مسائل روز

پربازدید ها

سومین دوره آزمون ملی قانون اساسی برگزار می‌شود

آزمون ملی قانون اساسی چیست؟

«حتی اعدام هم برای اینها کم است»

الزامات و بایسته‌های اصلاح ساختار بودجه

نشست علمی«ظرفیت‌های شورای نگهبان و هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام در اصلاح ساختار بودجه با نگاهی بر لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور»

دکتر مولابیگی: قانون اساسی کشورمان مبتنی بر جهان‌بینی اسلامی است و اقتباسی نیست

دکتر طحان‌نظیف: «قانون اساسی» محور تعامل قوا و سند انسجام ملی است

گزارش تصویری حضور دکتر طحان‌نظیف در دانشگاه شهید باهنر کرمان

گزارش تصویری حضور دکتر طحان‌نظیف در دانشگاه الزهرا (س)

فیلم|حضور دکتر طحان نظیف در برنامه «صف اول» به مناسبت سالروز تصویب قانون اساسی