کد خبر: ۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵- 24 November 2022
دکتر صادقی مقدم:

امیدوارم قانون انتخابات اصلاح و به انتخابات مجلس در سال ۱۴۰۲ برسد

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس قانون انتخابات را باتوجه به تجارب گذشته اصلاح کنند تا به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ برسد.

امیدوارم قانون انتخابات اصلاح و به انتخابات مجلس در سال ۱۴۰۲ برسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، دکتر محمدحسن صادقی مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در آیین تکریم و معارفه سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان البرز گفت: مقام معظم رهبری در سال ۷۳ درخصوص تهاجم فرهنگی نکات مهمی فرمودند. امروز پس از حدود ۳۰ سال به درک اهمیت مطالب ایشان رسیده ایم.

بدیهی است دشمن در تلاش است تا از همه تجارب خودش استفاده ونظام جمهوری اسلامی ایران را از پیشرفت بازدارد.

دکتر صادقی مقدم با بیان اینکه شما کمتر کشوری را دیده‌اید که قانون اساسی آن کشور توسط نمایندگان مردم نوشته شده باشدو به رای مردم گذاشته شده باشد، اظهار داشت: خبرگان منتخب مردم با توجه به همه تجارب گذشته و قانون اساسی کشور‌های دیگر و همچنین قانون اساسی زمان مشروطیت، قانون اساسی مبتنی بر مبانی اسلام را تهیه و سپس در ۱۲ آذر ماه سال ۵۸ به رای مردم گذاشته شد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بعد از رای مردم به جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین ورای به قانون اساسی، حکومت اسلامی برپایه قانون اساسی، نظام سازی در بخش‌های مختلف صورت گرفت. بعد ازرای به قانون اساسی نوبت به تشکیل مجلس (قوه مقننه) و انتخاب رئیس جمهور (قوه مجریه) رسید. حضرت امام خمینی (ره) قبل از تشکیل مجلس، فقهای شورای نگهبان را منصوب کردند که در چارچوب قانون اساسی که اگر قانونی تصویب شد آن را با مبانی اسلام تطبیق دهند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان ادامه داد: در سال ۵۹ مجلس شورا تشکیل و اعضای حقوقدان شورای نگهبان توسط رئیس دستگاه قضایی به مجلس معرفی و سپس با انتخاب حقوقدانان توسط نمایندگان مجلس در ۲۶ تیرماه سال ۵۹ شورای نگهبان به طور رسمی تشکیل شد.

دکتر صادقی مقدم بیان کرد: دشمن وقتی می‌بیند نظام جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار درحال پیشرفت است تمام توان و نیروی خودش را به کار می‌بندد تا این نظام را دچار چالش کند.

امیدوارم قانون انتخابات اصلاح و به انتخابات مجلس در سال ۱۴۰۲ برسد

در این شرایط به تعبیر یکی از فرماندهان شهید هرگاه در منطقه جنگی راه را گم کردید باید ببینید آتش دشمن چه قسمتی و کجا را نشانه گرفته است بدانید که آنجا جبهه خودی است. اکنون نیز افراد بصیر باید ببینند دشمن اصلی به دنبال چه هدفی است.

وی با تاکید براینکه آنچه که در این سال‌ها این نظام را نگه داشته، اعتقاد به مبانی اسلام و اعتماد به رهبری این نظام است، تصریح کرد: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب فهمید که اگر پرچم این کشور بالا باشد منافع او به خطر می‌افتد لذا از همان ابتدا دشمن سعی کرد با توطئه و کودتا و جنگ تحمیلی و ترور مسوولین بلند پایه ومردم و ایجاد تفرقه، در پیشرفت کشور خلل وارد کند و امنیت این حکومت را برهم بزند. اکنون دشمن با استفاده از تجارب دشمنی‌های چهار دهه گذشته دنبال فرصتی است تا به نظام جمهوری اسلامی آسیب برساند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در قسمت پایانی سخنان خود بر ضرورت اصلاح قانون انتخابات تاکید و خاطر نشان کرد: امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درک شرایط و با یک استحکام و سرعت قابل اطمینانی قانون انتخابات را باتوجه به تجارب گذشته اصلاح کنند تا به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

پربازدید ها

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود در شعب أخذ رأی را معرفی کنند

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود