کد خبر: ۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵- 15 November 2022
آیت‌الله اعرافی:

دشمنان ضرب‌شصت‌های متعددی از ملت ایران خورده‌اند

مدیر حوزه های علمیه گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی دشمنان ضرب شصت های متعددی از ملت ایران دیده اند، لذا با تمام ظرفیت و امکانات در جهت مقابله با ایران اسلامی قدرتمند آمده اند و ملت ایران این موج ها را با آرامش پشت سر گذاشته است.

دشمنان ضرب‌شصت های متعددی از ملت ایران خورده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی در دیدار جمعی از کارکنان نیروی ارتش استان قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد ابراز داشت: همه ما باید قدردان نیرو های مسلح باشیم، چرا که یک رکن اقتدار ملت و نظام اسلامی نیروهای مسلح و مجموعه های مدافع امنیت می باشد که در اقتدار کامل و با انگیزه وافر در حال خدمت هستند.

مدیر حوزه های علمیه گفت: قم نقش بی بدیلی در جهان اسلام ایفا می کند، لذا آرامش قم بازتاب بین المللی دارد و ارزش فعالیت شما در قم تأثیر بسزایی دارد.

آیت‌الله اعرافی در ادامه با بیان این که چند ارزش در کار شما جمع شده است گفت: شما نیروی فداکار و حاضر در صحنه و آماده فداکاری می باشید و این انتساب شما در نظام اسلامی در پرتو فرماندهی مقام معظم رهبری معظم که فقیه جامعه می باشد ثواب شما را مضاعف می کند و مهمتر از این ها هرچه انسان در جایی که مقدس است کار می کند کار او ثواب بیشتری خواهد داشت.

عضو فقهای شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: شهر مقدس قم غیر از زیارت گاه بودن، تولید کننده تئوری انقلاب اسلامی و نشر دهنده معارف اهل بیت علیهم السلام در همه عالم می باشد و در تاریخ هزار ساله حوزه های علمیه این چنین امری را شاهد نبودیم و این به واسطه پرتو انقلاب اسلامی می باشد.

وی در ادامه گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از سراسر ایران و هزاران نفر از اقصی نقاط دنیا در قم تحصیل می کنند، لذا خدمت در قم کار با ارزشی است و این ارزش چندبرابر، وقتی به اوج می رسد که همراه با اخلاص و دلدادگی به خدا و عبادت به خدا همراه باشد و اگر فضایل اخلاقی فردی و اجتماعی همراه با این شغل تجلی پیدا کند، چیزی معادل آن نیست و شما باید قدر این فرصت برای خدمت را بدانید و ارزش چند ضلعی و چند مولفه خود مرور کنید و برای پاسداشت آن در معرفت خود تلاش نمائید.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به آیه آخر سوره فجر عنوان داشت: در روایت آمده است که مخاطب این سفارش امام حسین علیه السلام می باشند؛ یعنی آن قله آرامش و تسلط بر نفس عاشورا است و قهرمان آن امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) می باشد.

وی در ادامه گفت: عاشورا مکتب جوشان و فیاضی است که درسهای بزرگی را جلوه گر می نماید و الهام بخش همه راه ها است و ماندگاری آن به علت عظمت و شکوه جامعیت می باشد که در آن همه اسلام تجلی و در صحنه عمل ظهور پیدا کرد است.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: یکی از ویژگی های نیرو های مسلح برخورداری از آرامش در طوفان ها است نه آرامش به معنای منفی، مادی، راحتی طلبی و بی خطری، بلکه آرامش الهی، آرمانی، انسانی و جهادی ملاک است و مرز آن از آرامش رفاه طلبانه جدا است و آرامشی ارزش دارد که متصل به پرتو الهی و وجود مطلق خداوند باشد و اگر دل به آن متصل شد آرام می شود همانطور که اگر یک لشگر بداند در پیش آن یک لجستیک قوی است با قدرت و آرامش پیش می رود و این است که به آدم ارزش و گوهر وجودی می بخشد.

وی خاطرنشان ساخت: آرامشی ارزش دارد که آگاهانه باشد نه غافلانه و در میدان خطر خود را گم نکند و آرامشی ارزش دارد که در سختی ها و محرومیت ها باشد، لذا نیروی مسلح نماد آرامش در همه سختی است و در بخش نرم افزاری نیروهای مسلح باید همراه با آدم های مقتدر که در زمان خطر و طوفان منفعلانه عمل نمی کنند باشد در عین حال همراه با آرامش به قلب طوفان بروند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: از منطق نظامی اگر عاشورا را تحلیل کنیم معقول نبود که یاران امام حسین علیه السلام در مقابل دشمن ایستادگی کنند، اما در عین حال امام حسین علیه السلام در کمال آرامش روحی قواعدرزم را در ابعاد میدان داری و چینش نیروها اجرا کردند.

وی ادامه داد: آرامش عاشورایی و آگاهانه و خدایی در مواجه با خطر به صورت منطقی و عقلانی نه احساسی عمل می کند؛ لذا باید این آرامش از فردی به آرامش اجتماعی تبدیل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: امروز نظام اسلامی در عاشورای جهانی است همانطور که ملت ایران از سال ۵۷ وارد عاشورا شده است و با گذر از چند دهه با عاشورای بی سابقه همراه هستیم، چرا که در طول تاریخ انقلاب اسلامی دشمنان ضرب شصت های متعددی از ملت ایران دیده اند لذا با تمام ظرفیت و امکانات در جهت مقابله با ایران اسلامی قدرتمند آمده اند و ملت ایران این موج ها را با آرامش پشت سرگذاشته است.

وی ادامه داد: از ویژگی های که از یک جامعه ایمانی باید موج بزند آرامش معنوی عرفانی است که همراه با خطر پذیری و برنامه ریزی در همه شرایط می باشد، لذا اگر کسی به این مرتبه مقام مطمئنه رسید به مقامی می رسد که هم او به الطاف الهی خوش است و هم خدا راضی است و خدا وی را به مقام رضا می رساند و بالاترین خوشی مجاهدت در راه خداست است و ارزش انسان این است که با عبادت و خودسازی به این جایگاه برسد.

آیت‌الله اعرافی در پایان خاطرنشان ساخت: حضرت زینب سلام الله علیها در چنگال دشمن اسیر شد، ولی عظمت و آرامش روحی که ایشان از آن برخوردار بود در مجلس یزید و عبیدالله را اسیر روح خود کرد و این زنی است که اسلام می گوید و بجای آن که او اسیر باشد دشمن اسیر شجاعت و منطق و عظمت او شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد