کد خبر: ۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹- 02 November 2022
سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با پانا؛

نتیجه تقویت دانش‌آموزان، شکست دشمنان و غلبه بر استکبار است

دکتر طحان نظیف گفت: دانش‌آموزان ما می‌توانند از عناصری مثل شجاعت، اعتماد به نفس، علم و آگاهی استفاده کرده و خود را تقویت کنند، نتیجه این تقویت، شکست دشمنان و غلبه بر استکبار است.

نتیجه تقویت دانش‌آموزان، شکست دشمنان و غلبه بر استکبار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری پانا، دکتر هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان بعدازظهر روز گذشته ۱۰ آبان، در آستانه روز دانش‌آموز ضمن بازدید از خبرگزاری پانا، با خبرنگاران این مجموعه به بحث و تبادل نظر پرداخت و درباره اهمیت جایگاه دانش‌آموزان، افتخارآفرینی‌های آن‌ها و آخرین وضعیت بررسی طرح‌ها، لوایح و اساس‌نامه‌ها در این شورا و برخی موضوعات مرتبط دیگر گفت‌وگو کرد که بخش اول این گفت‌وگو در ارتباط با مسائل دانش‌آموزان را در زیر می‌خوانید.

نتیجه تقویت دانش‌آموزان، شکست دشمنان و غلبه بر استکبار است

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه نیروی انسانی جوان، نوجوان و فرهیخته موتور محرک و پیشران حرکت هر کشور محسوب می‌شود و کشوری که این نیروهای جوان و فرهیخته را در اختیار دارد می‌تواند به آینده خودش امیدوار باشد، اظهار کرد: «اساس قدرت استکبار، پوشالی است و بر پایه‌هایی چون ترس، خودباختگی و جهالت شکل گرفته است. به نظرم می‌رسد با توجه این موارد، دانش‌آموزان ما می‌توانند از عناصری مثل شجاعت، اعتماد به نفس، علم و آگاهی استفاده کرده و خود را تقویت کنند. نتیجه این تقویت، شکست دشمنان و غلبه بر استکبار است.»

باید فضیلت‌های نسل جوان و نوجوان را بشناسیم و آن‌ها را باور داشته باشیم

دکتر هادی طحان نظیف بر شناخت و باور به فضیلت‌های دانش‌آموزان تصریح کرد و گفت: «ما باید فضیلت‌های این نسل، این قشر یعنی نوجوانان و دانش‌آموزان را بشناسیم، نباید از آن‌ها غفلت کنیم، باید آن‌ها را باور داشته باشیم.»

ملت ایران هر روز شاهد افتخارآفرینی دانش‌آموزان ایرانی هستند

وی با بیان اینکه ملت ایران هر روز شاهد افتخارآفرینی‌های دانش‌آموزان این سرزمین هستند، گفت: «تقریبا برای ما عادی شده است؛ هر روز اخباری را می‌شنویم که تعدادی از دانش‌آموزان ما بر قله‌های افتخار جهانی دست پیدا کرده‌اند، در المپیادهای مختلفی که دانش‌آموزان کشورمان حضور پیدا کرده‌اند، نقش‌آفرینی کرده و مدال‌های رنگارنگ و متعددی را به افتخار کسب می‌کنند و برای خود، کشور و مردم به ارمغان می‌آورند.»

نتیجه تقویت دانش‌آموزان، شکست دشمنان و غلبه بر استکبار است

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: «این حجم از حضور در مراسم‌های مذهبی، اعتکاف‌ها، اردوهای جهادی و این حجم از قاریان و حافظان قرآن، همگی از فضیلت‌های این قشر است که ما نباید از آن غفلت کنیم. این حجم از ابراز ارادت به حضرت ولی عصر بی‌نظیر است. فقط یک نمونه اخیر آن سرود سلام فرمانده بود که در یک حجم بسیار وسیع از روستاهای کوچک تا شهرهای بزرگ، صدها هزار از دانش‌آموزان می‌آمدند و با اشک و معنویتی خاص، ابراز ارادت می‌کردند. این‌ها همیشه بوده، هست و خواهد بود.»

الگوهای کم‌نظیر و بی‌نظیری در میان دانش‌آموزان وجود دارد؛ باید به آن‌ها بالید و آن‌ها را در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی معرفی کرد

وی در این باره افزود: «زمانی این کشور به شهید فهمیده‌ها افتخار می‌کرد، جلوتر آمدیم و به علی لندی‌ها رسیدیم. همین نسل، همین دانش‌آموزان، همین قشر؛ زمانی در قالب شهید فهمیده موجب افتخار بودند و زمانی هم به علی لندی می‌رسیم. این‌ها فضیلت‌های این نسل است و باید به این‌ها بالید. این‌ها فرزندان و خواهران و برادران ما هستند. واقعا ما در این زمینه الگوهای کم‌نظیر و بی‌نظیری در کشور داریم ولی در شناساندن و معرفی آن‌ها هم در داخل و هم در عرصه‌های جهانی متاسفانه کم‌کاری کرده‌ایم.»

دکتر هادی طحان نظیف در ادامه برای اینکه دانش‌آموزان همیشه در مسیر درست قرار گیرند، به اهمیت جایگاه خود پی ببرند و به داشته‌های ملی و بین‌المللی خود افتخار کنند، انجام سه اصل و اقدام را ضروری دانست و گفت: «اول اینکه؛ دانش‌آموزان باید با تاریخ این سرزمین خصوصا دوران معاصر آشنا شوند؛ آن‌ها باید بدانند که این کشور چه دوران‌های فراز و فرودی را طی کرده است، بر این کشور چه گذشته است.»

وی در این باره توضیح داد: «در قوانین اساسی برخی از کشورها نسبت به برخی موضوعات حساسیت وجود دارد و وقتی آن‌ها را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که در پس این متن، مسائل و اتفاقاتی گذشته است. مثلاً در قانون اساسی ژاپن در مورد مسائل نظامی، حساسیت‌هایی وجود دارد، در قانون اساسی آلمان و فرانسه و ... یک‌جایی نسبت به تفکیک قوا، یک‌جایی نسبت به جمهوریت و ... حساسیت‌هایی وجود دارد، این تاریخ یک کشور است. در قانون اساسی کشور ما هم نسبت به برخی از موضوعات حساسیت وجود دارد و این اصولی است که قابل بازنگری نیستند. بحث‌هایی مانند جمهوریت و اسلامیت. وقتی این‌ها را مطالعه می‌کنیم در پس این موضوعات، تاریخی وجود دارد. مثلاً در قانون اساسی ما نسبت به قراردادهای خارجی یا استخدام کارشناسان خارجی، احتیاط‌هایی دارد و وقتی مطالعه می‌کنید می‌بینید که در این کشور یک زمانی مردم و کشور از این موارد لطمه دیده‌اند. یک اقدام همین است و احساس می‌کنم که دانش‌آموزان نسل جدید ما باید با تاریخ معاصر کشور آشنا باشد و این فراز و فرودها را ببیند.»

نتیجه تقویت دانش‌آموزان، شکست دشمنان و غلبه بر استکبار است

سخنگوی شورای نگهبان «شناخت دانش‌آموزان نسبت به جایگاه ایران امروز در جهان و ارتباط با سایر کشورها» را به‌عنوان اصل دوم معرفی کرد و گفت: «ایران یک روزی وجه‌المعامله بوده اما امروز در دنیا نقش‌آفرین است و به‌عنوان یک کشور مستقل به آن نگاه می‌شود، هرچند به خاطر همین استقلال هم باید هزینه‌هایی را هم متحمل شود. اما جمهوری اسلامی ایران اکنون یک بازیگر اصلی نقش‌آفرین در تحولات جهانی است. دانش‌آموز ما باید این‌ها را بداند و به آن افتخار کند.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد