کد خبر: ۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳- 11 October 2022
آیت الله حسینی خراسانی در گفت‌وگو با رسا:

خواص موضع گیری‌های غلط خود در اتفاقات اخیر را جبران کنند

عضو فقهای شورای نگهبان بر لزوم توجه همگان به سخنان رهبری برای عبور از فتنه ها تاکید کرد و گفت: خواص با موضع گیری های جدید به اشتباه خودشان اذعان کنند.

خواص موضع گیری‌های غلط خود در اتفاقات اخیر را جبران کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر، به تبیین پشت پرده این آشوب ها پرداخت و گفت: طبعا اغتشاش، آشوب و شرارت نمی تواند کار مردم و جوانان و افرادی که اعتراض و اشکالی به مسؤولان دارند باشد، بلکه همان گونه که رهبر معظم انقلاب با صراحت اعلام کردند برنامه آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی، عمال آنها و افراد عقده ای همانند سلطنت طلب ها و خانواده ساواکی ها می باشد.

وی بیانات اخیر رهبر انقلاب را همچون همیشه حکیمانه، روشنگرانه، دشمن شناسانه، خیرخواهانه و مقتدرانه توصیف و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانات فرمودند که هر فردی حرف درستی دارد را بیان کند و ایشان نیز در این بیانات خط قرمزها را مشخص کردند.

وی با اشاره به اینکه اغشتاشگران خطوط قرمز بین المللی و بشری را زیر پا گذاشتند، افزود: خط قرمز مذهبی ما دین، قرآن، مساجد، حسینیه ها و موکب ها می باشند و خط قرمز ملی ما پرچم و تمثال شخصیت ها همانند شهید سلیمانی است، اما اغتشاشگران هم به قرآن، مساجد و حسینیه ها هتک حرمت کردند و همچنین پرچم ملی ایران را آتش زدند و به چهره های ملی اهانت داشتند.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز داشت: در حالی که آمبولانس ها در تمام دنیا دارای پرچم سفید هستند و هیچ گروهی، متعرض ماشین های امداد رسانی نمی شوند، اما اغتشاشگران بیش از 70 آمبولانس را به آتش کشیدند و منهدم کردند و همچنین به بیمارستانها خسارت وارد کردند.

آیت الله حسینی خراسانی اظهار کرد: افرادی که عرق و حس ملی، دینی و بشردوستانه دارند باید بدانند که اغتشاشگران با ایران و اسلام مشکل دارند و آنها به طور هماهنگ با اتاق فرمان آمریکا، انگلیس و ایادی آنها به اغتشاشات و آشوب افروزی ها در داخل ایران دامن زدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: برخی افراد که در گذشته درصدد مقابله با نظام بودند اخیرا اعتراف کردند که ما می خواستیم انقلاب را سرنگون کنیم تا ایران بماند، اما ما اکنون به این یقین رسیدیم که بدون جمهوری اسلامی، تمامیت ارضی ایران بدون معناست و آسیب رساندن بدان به معنای تجزیه کشور است و این مساله به معنای فروپاشی تمدن چند هزار ساله ایران است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر جمهوری اسلامی نیز در کشور حاکم نباشد اغتشاشگران نیز نظام حکومت سلطنتی و دموکراسی را نمی خواهند بلکه آنها درصددند که ایران مقتدر نباشد و کشور را تجزیه و متلاشی می کنند.

وی با بیان اینکه امروز تمام اقشار جامعه باید خطر تجزیه ایران را جدی بگیرند، گفت: هرچند جمهوری اسلامی بارها چنین فتنه هایی را در هم کوبیده و این بار نیز همچون همیشه تیر سمی دشمنان ایران و اسلام به سنگ خواهد خورد و دشمنان ناکام و رسوا خواهند شد.

آیت الله حسینی خراسانی اظهار کرد: اگر امروز جریان ها، دسته جات، احزاب و گروه های مختلف مردم اتحاد، انسجام و صفوف فشرده ایمانی و ملی خود را در مقابل جریان اغتشاشگران نشان ندهند ممکن است که دشمنان طمع کنند که این گونه فتنه ها و اغتشاشات را ادامه دهند و سبب بروز خسارت های فراوانی برای کشور شوند.

وی بر ضرورت حمایت تمام اقشار و احزاب کشور از رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و افزود: آن زمانی که ملت های متجاوز تمامیت ارضی ایران را به مخاطره انداختند، فقیه بزرگی همچون کاشف الغطاء اعلام می کند که بر تمام جریان ها، گروه ها، فرزندان، بازاریان، فرهنگیان، نظامیان و کسبه واجب است که از سکان دار کشور حمایت کنند.

وی با بیان اینکه امروز سکان دار نظام اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای هستند، گفت: برای ریشه کن کردن این شرارت ها و فتنه ها باید همگان حمایت خود را از مواضع رهبر معظم انقلاب اعلام کنند و در این مقطع زمانی نیز ملت اسلامی و مردم دیندار پیروز خواهند بود.

آیت الله حسینی خراسانی با اشاره به اینکه مراجع تقلید حامی مردم و رهبر انقلاب هستند، افزود: مراجع تقلید پیام تسلیت و همدردی با خانواده شهدای حافظان امنیت کشور صادر کردند و این بزرگواران در بیانیه های خود از تلاش های نیروی انتظامی بسیج و سپاه تجلیل و اغتشاشات را محکوم کردند.

وی با بیان اینکه بخش مهم بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب توجه به خواص بود، اظهار کرد: همان گونه رهبر معظم انقلاب فرمودند برخی خواص از روی دلسوزی اما بدون تحقیق و شتاب زده اظهاراتی داشتند که هزینه های زیادی را برای نظام به وجود آوردند و برخی جوانان به تبعیت از آنها به آشوب ها پرداختند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت جبران خواص جامعه از مواضع ناصحیح خود تأکید کرد و افزود: در این مقطع باید خواص با موضع گیری های جدید به اشتباه خودشان اذعان و اعلام کنند که ما فکر می کردیم تنها مساله اجتماعی، حجاب و مرگ دختر جوان در میان است، اما کنون بدین نتیجه رسیدیم که اغتشاشات برنامه دشمن برای براندازی نظام است پس پشت سر نظام اسلامی و رهبر انقلاب قرار داریم.

آیت الله حسینی خراسانی در پایان سخنانش ابراز داشت: اکنون وظیفه جامعه دانشگاهی، ورزشی، هنری، حوزوی و بازاریان این است که با اتحاد و انسجام در صفوف بهم فشرده حمایت های همه جانبه خود را از نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب به دشمنان اعلام کنند تا دیگر دشمنان به ادامه شیطنت ها و شرارت ها طمع نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد