کد خبر: ۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱- 01 October 2022
آیت‌الله اعرافی:

دشمن می‌خواهد امنیت کشور را از بین ببرد/ امیدوارم مجلس قانون انتخابات را اصلاح کند

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: دشمن می‌خواهد ارزشی مثل حجاب را با قصه‌ای که هنوز ابعاد آن روشن نیست، زیر سؤال ببرد و در نهایت آن را به ابزار سیاسی تبدیل کند تا با تهدید کیان یک ملت، امنیت آن را از بین ببرد.

دشمن می‌خواهد امنیت کشور را از بین ببرد/ امیدوارم مجلس قانون انتخابات را اصلاح کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از روابط عمومی دفتر نظارت خوزستان، آیت‌الله علیرضا اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان در همایش بصیرتی شبکه نظارت استان خوزستان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و با اشاره به پرچمداری خوزستان در دفاع از آرمان‌های الهی و پیشگامی دفاع از میهن و انقلاب اسلامی، اظهار داشت: به رغم آنکه دشمنان اسلام و انقلاب برای دور ساختن خوزستان از آرمان‌های اسلام و انقلاب سرمایه‌گذاری وسیعی کردند، پول‌ها خرج کردند و اقدامات سنگینی را انجام دادند اما خوزستان چشم و چراغ این کشور است و در قله و نماد ایثارگری و فداکاری در راه اسلام و انقلاب می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه به رغم آنكه دشمنان جلوه‌هایی را آراستند تا فروغ انقلاب اسلامی و آرمان‌های الهی را در این استان كم رنگ كنند، گفت: به رغم آنكه مسئولان ما آنطور كه شایسته این مردم عزیز و شریف بود یا نتوانستند یا مشكلاتی پیدا شد و گاهی كوتاهی هایی در رسیدگی به مسائل این استان وجود داشت به رغم آن سرمایه بیرونی و به رغم این كاستی ها، كمبودها و كوتاهی ها، مردم خوزستان مردمی آگاه، هوشمند، صبور و پای كار اسلام و مقاوم در راه خدا ایستادگی كردند و در همه صحنه ها خوش درخشیدند و حضور پیدا کردند.

وی افزود: ما قدردان مردم استان خوزستان هستیم و باید استان خوزستان را گرامیداشت و شایسته خدمت بدانیم، امیدواریم دستگاه‌های متولی در رسیدگی به مسائل و مشکلات این استان کوشا باشند.

آیت‌الله اعرافی، خوزستان را مشهد شهیدان اسلام و انقلاب اسلامی دانست و مطرح كرد: خوزستان خطه ایست كه در آسمان نور افشانی می‌كند، جای جای این سرزمین نورانی و نور افشان است، این جایگاه را باید گرامی و مقدس داشت و شایسته خدمت دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه کار نظارت بر انتخابات بسیار ظریف، پر مسئولیت و اثرگذار است، اظهار داشت: از دوستان عزیزی كه در دفاتر نظارت فعال هستند، بزرگوارانی كه در بخش های مختلف نخبگانی جامعه در محضر انقلاب اسلامی فعال هستند تقدیر و تشكر می‌كنم كار شما كار گرانقدر، سنگین، پر مسئولیت و بسیار شریف و اثر گذار است به دلیل سنگینی و اهمیت، فعالیت در این عرصه دارای اجر و ثواب مضاعف است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه شبكه نظارت، پرچم‌داران نظارت بر سلامت انتخابات هستند، گفت: در جهانی که در پرتوی تئوری‌های غربی و نظریه‌های متعدد سیاسی تحت سیطره اندیشه مادی و دنیایی قرار داشت و برای ارزش‌های الهی ارزشی قائل نبودند و در دنیایی كه پایان عصر دین اعلام شده بود، در چنین جهانی ندای متفاوت، اندیشه ای متعالی، از انقلاب اسلامی، از ملت بزرگ و غیرتمند ایران اسلامی برخواست كه دنیای جدید را شرو ع كند، فریادگر این راه نو و راه سعادت آفرین امروز امام راحل ما بود كه اكنون آن فریاد را از رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی می شنویم، انقلاب اسلامی نظریه جدید و الگویی نو در تاریخ معاصر بود كه معادلات عالم را تغییر داد، جریانات عالم را دگرگون ساخت.

عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد: تئوری مردم سالاری دینی، انقلاب اسلامی و اندیشه ولایت فقیه اندیشه جدید و راه نو برای سعادت بشر بود.

آیت الله اعرافی یادآور شد: اینکه می‌بینید هر روز غائله می‌آفرینند و احزاب شیطان، برای کوبیدن راه مقدس و پایین آوردن این پرچم در اهتزاز جمع شده‌اند، برای این است که اینجا خبری وجود دارد، این خبر الهی و آسمانی است، درست است كه اشكالات و كاستی هایی وجود دارد اما یك هسته صلب الهی، معنوی و نورانی در این انقلاب وجود دارد كه دشمن را در همه عالم به وحشت انداخته است، امروز شور و شوق‌هایی که در دل‌های مردم ایران اسلامی وجود دارد، بنده آن را با ضریب بیشتر در سراسر عالم مشاهده کرده‌ام.

وی خاطر نشان کرد: یکی از کارهای مستکبران مقابل انقلاب اسلامی این است که در برابر انقلاب و اسلام ناب محمدی بدل ساختند تا بدل‌ها جای اصل را بگیرند، البته گاهی از موارد مشکلاتی نیز ایجاد می‌کنند اما به فضل خدا شکست خواهند خورد، آنان با ایجاد و ترویج اسلامی بنام داعش، اسلام انگلیسی، تشیع انگلیسی كه در آن عقلانیت وجود ندارد نظریه پردازی كردند و پول خرج كردند تا ارزشهای همچون شجاعت و شهادت طلبی را منحرف كنند و آنان را در مقابل ما قرار دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: مستکبران، روشنفکران بدلی را تربیت کردند و به جان اسلام راستین انداختند و با اسلام لیبرالیسم، تولید شبهه و شایعه می‌کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه شکل دیگر مقابله با انقلاب اسلامی، ایجاد اسلام درباری و تشریفاتی مثل عربستان سعودی است، گفت: استکبار در ابتدا کاری کرد که مردم و مسلمانان از حس اسلام تهی شوند.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه ملتی همانند ملت بزرگ ایران اسلامی در تاریخ کم نظیر است، عنوان کرد: کمترین توطئه‌ها علیه ایران اسلامی اگر برای دیگر کشورها به وجود می‌آمد، دولت‌های بزرگ را از پای در می‌آورد و ابر قدرت‌ها را ساقط می‌کرد.

وی عنوان کرد: دشمن می‌خواهد ارزشی مثل حجاب را با قصه‌ای که هنوز ابعاد آن روشن نیست، زیر سؤال ببرد و در نهایت آن را به ابزار سیاسی تبدیل کند تا با تهدید کیان یک ملت، امنیت آن را از بین ببرد.
عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: با حضور و نقش آفرینی اعضای شبکه نظارت شورای نگهبان و تلاش ملت و جوانان ایران اسلامی، به فضل خدا ایران اسلامی بیش از گذشته امنیت را تجربه خواهد کرد و خواب آشفته دشمنان اسلام را بی‌تعبیر خواهد گذاشت.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: امروز نیز همچون دوران دفاع مقدس به جوانان غیور و مبارز، مسئولان فداکار و حاضر در صحنه و تلاش همه جانبه برای پیشرفت ایران اسلامی در برابر توطئه‌ها نیاز داریم.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: قانون فعلی انتخابات مشكلات متعددی دارد، امیدواریم مجلس و دست‌اندركاران آن را اصلاح و تصویب كنند همه در این فرایند با سختی‌هایی مواجه هستیم كه در ایام انتخابات امكان دقت لازم و ایفای وظایف كاهش پیدا می كند و در شرایط و وضعیت غیر قابل كنترل قرار می گیریم، شورای نگهبان پیگیر اصلاح و تصویب قانون جدید انتخابات است. همه شبكه نظارت باید با آمادگی لازم، هوشمندی و وظیفه شناسی با توجه به رسالت سنگین خود انتخابات سال آینده را اجرا كنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات