کد خبر: ۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳- 06 September 2022
آیت الله جنتی در اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری:

اربعین مظهر عشق مردم به اهل بیت(ع) است/ ضرورت هوشیاری امت اسلامی در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: پیاده روی اربعین حادثه‌ای عظیم و بی‌نظیر در تاریخ و مظهر عشق و بصیرت مردم به اهل بیت است.
اربعین مظهر عشق مردم به اهل بیت(ع) است/ ضرورت هوشیاری امت اسلامی در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در افتتاحیه دهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) سخنرانی کرد. متن کامل سخنان ایشان به شرح ذیل است:
 

درود به روان پاک بنیانگذار کبیر انقالب اسلامی، امام خمینی (قدس سره)و شهدای گرانقدر جهان اسلام و یاد اعضای فقید مجلس خبرگان رهبری آیت الله محمد ری شهری؛ نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سید محمد فقیه؛ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله محمد فیض سرابی؛ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گرامی می داریم.

پیاده روی اربعین حادثه ای عظیم و بی نظیر در تاریخ و مظهر عشق و بصیرت مردم به اهل بیت است. این گردهمایی عظیم نشان میدهد نهضت و قیام سید الشهدا (علیه السلام) هر روز زنده تر و فراگیرتر از گذشته میشود و به مرز و جغرافیا و زبان و قومیت نیست. راهپیمایی امسال از جهات مختلف حائز اهمیت مضاعف است اولا موانع و محدودیت های سنوات اخیر مثل بیماری کرونا و ویزا برطرف شده است و زمینه برای حضور بیشتر خیل مشتاقان فراهم است.

ثانیاً دشمن در جبهه فلسطین، سوریه و یمن شکست های سختی خورده است و می‌خواهد انتقام شکست‌های خود را با فتنه انگیزی سیاسی و مذهبی و تضعیف یا کمرنگ کردن و به حاشیه کشاندن حادثه بزرگ اربعین جبران کند.

لذا بر همه دستگاه های دولتی و گروه های مردمی لازم است در جهت تسهیل سفر زوار اباعبدالله (علیه السلام) اقدام کنند و تا می توانند به زائران خدمت کنند و تمام همت و امکانات خود را برای رونق بیشتر و برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی اربعین به کار گیرند.

بر همه گروه های شیعی و مردمی و زائران اباعبدالله (علیه السلام) از هر قوم و ملیتی لازم است هوشیاری کامل در برابر توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی داشته باشند و اجازه ندهند برخی اختلافات و مسائل سیاسی و یا غیراصولی به این اجتماع عظیم که مایه عزت و وحدت جهان تشیع است ضربه و لطمه ای وارد کند.

از ملت و دولت عراق که برای برگزاری هرچه باشکوه تر این حماسه عظیم تلاش می کنند و با مهمان نوازی و کرامت خود به زوار اباعبدالله خدمت می کنند، تشکر و قدردانی می کنیم.

 

** تقدیر از تلاش های شبانه روزی دولتمردان برای یکسال خدمت به مردم

یکسال از آغاز به کار دولت سیزدهم میگذرد به همه اعضای دولت خسته نباشید عرض میکنیم و برای آنها در ادامه مسیر نیز آرزوی موفقیت داریم.

در این مدت یکسال دولت توانسته در بخشهایی توفیقات خوب و قابل توجهی داشته باشد. در این مدت شعارهای اصیل انقلاب و و آرمان های امام خمینی(ره) برجسته شد، در حوزه سلامت و بهداشت توانستند موضوع بیماری کرونا را کنترل و مدیریت نمایند در حوزه سیاست خارجی، تحرک و و پویایی مناسبی برای ارتباط با کشورهای همسایه و فعال کردن ظرفیتهای اقتصادی در منطقه را شاهد بودیم .در ارتباط با مردم و توجه به مناطق محروم و دوری از اشرافیت، رفتار مناسبی را از رئیس جمهور و اعضای دولت مشاهده کردیم و امیدواریم این روحیه تا پایان دولت ادامه یابد.

 

** اقتصاد مسئله اولویت دار کشور است

با وجود تلاش های شبانه روزی دولت در حوزه های مختلف اما همچنان مسله اقتصاد و معیشت اولویت اول و اصلی کشور است در این مدت دولت ضمن توجه به حل مشکلات و مسائل جاری و انجام کارهای روزمره، چند اصلاح اساسی در زمینه اقتصادی را هم شروع کرد و به نتیجه رساند اما تداوم این اصلاحات اساسی در نظام بانکی، ایجاد تحول ساختاری در بودجه، تحول در نظام تولید و کشاورزی، اصلاح نظام مالیاتی، و ... نیز باید شتاب گیرد.

 

** راه برون از مشکلات، عمل به توصیه های رهبری

بررسی توفیقات کشور در طی مدت اخیر یکبار دیگر ثابت کرد توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب، راه برون رفت از مشکلات کشور است.

رهبر انقلاب توصیه فرمودند سیاست خارجی را به موضوع هسته ای محدود نکنید توجه به این توصیه ها ظرفیت های جدیدی در سیاست خارجی و روابط اقتصادی با کشورهای دیگر خصوصاً همسایگان فراهم کرد و در تجارت خارجی و ترانزیت و فعال شدن مسیرهای بین المللی موجب رشد چشمگیری شد.

رهبر انقلاب توصیه کردند از شرطی کردن کشور پرهیز شود و امورات کشور را معطل مذاکرات و خارج از کشور نکنید و به ظرفیته ای داخلی و درونی اتکا کنید توجه به این توصیه باعث شدن اقدامات ارزشمندی همچون طرح آبرسانی غدیر که به گفته مسئولان سه سال زمان نیاز داشت، با همت جهادی کارگران ایرانی ده ماهه عملیاتی شد و به نتیجه برسد.

رهبر انقلاب  فرمودند در میان مردم حضور داشته باشید و این حضور مسئولان در هر سه قوه، مایه دلگرمی و امید و سرعت گرفتن کارها شده است هرجا به توصیه های رهبری توجه شد حرکت و پیشرفت داشتیم و هرجا کوتاهی شد، توقف یا عقبگرد کردیم اگر همه دستگاه ها در همه بخشها به توصیه های رهبر انقلاب و در مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... عمل نمایند، بی تردید کشور با سرعت بیشتری راه رشد و ترقی را طی خداهد کرد

** وجود ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب، کشور را از حوادث و بحرانهای بزرگ نجات داده است

 در طول سالهای پس از انقلاب و این کشور با حوادث و بحران های بزرگی مواجه شده است.  8 سال جنگ تحمیلی، تحریم های گسترده اقتصادی، ترور دانشمندان و مسئولان ، فتنه 88 ،تهاجم فرهنگی ، و بحران ها و حوادث بزرگی بوده که هرکدام برای از بین بردن هویت و سرمایه های یک ملت کافی بود ولی به برکت وجود ولایت فقیه و مدیریت فقیه حکیم و با درایت حضرت آیت الله خامنه ای از تمامی این فتنه ها و بحران ها گذر کردیم و بحمدالله امروز شاهد رشد و پیشرفت کشور در عرصه ها ی علمی و نظامی و صنعتی هستیم اگر به توصیه های اقتصادی رهبر انقلاب و در 15 سال اخیر نیز توجه و اقدام عملی شده بود، حتماً وضع متفاوت بود.

 

** لزوم حفظ و تقویت همدلی میان قوا و پرهیز از مجاملات سیاسی و بی فایده

 یک توصیه دیگر به مسئولین، حفظ و تقویت وحدت و همدلی برای حل مشکلات اساسی کشور و پرهیز از مجاملات و منازعات سیاسی بی فایده است که رهبر معظم انقلاب نیز اخیراً به آن اشاره کردند. همدلی میان قوا برای حفظ آرامش دلهای مردم و کشور یک ضرورت است و باعث هم افزایی توان نهادها و دستگاهها برای حل مشکلات اصلی و اساسی مردم می شود.

بر همه مسئولان واجب است با رعایت وحدت کلمه، تمام توان و امکانات خود را برای حل مشکلات کشور به کار گیرند و از منازعات بی حاصل خودداری کنند و با مسئولیت پذیری مشکلات را به گردن یکدیگر نیاندازند. البته برخی از افراد بددل و کینه ای به دنبال ایجاد حاشیه برای قوا و به هم ریختن کشور و تخریب امید مردم هستند. اما مسئولان باید مراقبت کنند و مواظب نقشه های تفرقه افکنانه باشند.

 

** ضرورت هوشیاری و وحدت امت اسلامی در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی

 جهان اسلام امروز شرایط ویژه و حساسی دارد اقدامات تروریستی و فتنه های رژیم جعلی و موقتی صهیونیستی و آمریکا در سوریه، لبنان، عراق و یمن شکست خورده است اما آنها دست از پا نشسته اند و به دنبال فرصت برای بهم ریختن آرامش منطقه هستند یک روز به غزه و فلسطینیان مظلوم حمله می کنند، یک روز سوریه را بمباران می کنند، یک روز در لبنان و عراق فتنه انگیزی میکنند، یک روز در افغانستان عملیات تروریستی می کنند و با محاصره هشت ساله یمن دست از بمباران مردم مظلوم و بی پناه یمن بر نمی دارند.

سرانجام برخی رژیم های خائن منطقه را به عادی سازی روابط کشانده اند این وضعیت نشان می دهد آنها در منطقه به بن بست رسیده اند و جبهه مقاومت اسلامی سرافراز و سربلند است. همه امت اسلامی باید در برابر توطئه ها و دشمنی های این رژیم متحد و هوشیار باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد