کد خبر: ۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴- 21 August 2022
آیت‌الله اعرافی در دیدار سخنگوی وزارت خارجه مطرح کرد

دستگاه دیپلماسی به گفتمان معرفتی فلسفی و اندیشه الهی و دینی توجه کند

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: درک جامع و درست از معادلات بین‌المللی بین حوزویان موجب ارتباط و اتصال قوی تر با دستگاه دیپلماسی خواهد شد تا به موجب آن گام های بزرگتر و کار جدی‌تری در زمینه تحقق دیپلماسی دینی و معرفتی داشته باشند.

دستگاه دیپلماسی به گفتمان معرفتی فلسفی و اندیشه الهی و دینی توجه کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه آیت الله اعرافی در دیدار دکتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با تسلیت ایام اسارت اهل بیت(ع) گفت: دستگاه دیپلماسی دارای شرایط حساس و پرکاری است که با عنایت خداوند با جامعیت و نگاه کامل و درست، امید است از مسائل مطرح در جامعه به بهترین نحو عبور کند و انتظار می رود، دستگاه دیپلماسی در صحنه های حساس و مواقع ویژه و با نگاه به نیازها و مصالح کشور و انقلاب نقش آفرینی کند.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه بیان کرد: امروزه گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا، نیازمند محتوایی است که عقلی و وحیانی و جامع و دقیق باشد و نیز جاذبه های حماسی و شور و نشاط انقلابی در آن محفوظ بماند، لذا دستگاه دیپلماسی در صورتی می تواند به رسالت خود عمل کند که درون‌مایه فکری و بنیادی از حیث گفتمان معرفتی، فلسفی، اندیشه الهی و دینی مستحکم و قوی بوده و دائما نوآوری داشته باشد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان ساخت: اتصال وزارت خارجه با بخش های فکری و معرفتی حوزه که محتوای لازم برای جلوگری گفتمان انقلاب اسلامی دنیا تأمین می کند یک ضرورت است، لذا غنای محتوایی و نرم افزاری دستگاه دیپلماسی نیازمند یک رابطه قوی با نهادی فکری و معرفتی افزون بر دانشگاه ها است و این غنای محتوایی لازمه تحقق ارتباط فایده دو سویه را در خود دارد.

مدیر حوزه های علمیه، گفت: غنای گفتمانی دینی معرفتی و نقش آفرینی حوزویان در سطوح مختلف، زمانی می تواند به خوبی عمل کند که به ابعاد مختلف سیاسی و بین المللی آگاه باشند، لذا این امر مهم نیاز به تعامل قوی و برداشتن گام های بلندی است.

وی خاطرنشان ساخت: درک جامع و درست از معادلات بین المللی بین حوزویان موجب ارتباط و اتصال قوی تر با دستگاه دیپلماسی خواهد شد تا به موجب آن گام‌های بزرگتر و کار جدی‌تری در زمینه تحقق دیپلماسی فکر دینی معرفتی داشته باشیم و این امر مستلزم تحقق طرح هایی می باشد. .

آیت الله اعرافی ضمن تاکید بر توجه حوزه بر تعامل با ادیان و مذاهب ابراز داشت: در حوزه ادیان و مذاهب باید ظرفیت تعاملی حوزه به سبب همراهی وزارت خارجه افزایش یابد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: دستگاه دیپلماسی در راستای اهداف بین المللی خود می تواند از ظرفیت های بین الملل حوزه و فعالان در این عرصه با ارتباط جدی تری بهره بگیرد و میطلبد در عرصه رسانه و بین الملل با خبرگزاری حوزه که یک جهت رسمی است ارتباط مستمر و قوی داشته باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

حقیقت تنفیذ؛ فرایندی حقوقی و شرعی

چیستی و چگونگی تنفیذ

فیلم | اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۳ مرداد ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: زندگانی امام حسین (ع) الگویی کامل برای زندگی باعزت است/ کاپیتولاسیون نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند

ثبت تجارب انتخاباتی در شورای نگهبان و بهره‌گیری از آن‌ها در اصلاح فرآیندها و روش‌ها

پربازدید ها

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

برگزاری چند انتخابات در چند ماه؛ ثبات، استحکام و اقتدار نظام اسلامی در سایه‌سار رهبری حکیمانه

انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده

۲ تصویر از ۲ عضو باسابقه شورای نگهبان در حاشیه مراسم تنفیذ حکم دومین رئیس‌جمهور

برگزاری انتخابات زودهنگام؛ نمایش ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

دستاوردها و نتایج انتخابات‌های اخیر؛ از تحقق اراده مردم تا تجاربی که برای مجریان و ناظران به دست آمد

آغاز انتشار ویژه‌نامه «آینه اعتماد ۲» به‌مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند