کد خبر: ۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵- 09 August 2022
آیت‌الله خاتمی:

انقلاب اسلامی، در مسیر انقلاب سید الشهدا(ع) است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این نهضت هر چه دارد از امام حسین (ع) است و امروز با ظرفیت رسانه‌های مجازی و حقیقی، همه با نهضت امام حسین(ع) آشنا هستند.

انقلاب اسلامی، در مسیر انقلاب سید الشهدا(ع) است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، ظهر دوشنبه در مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی، در جمع هیئت‌های عزاداری در مجتمع موقوفه عبدالله رضوی در شاندیز اظهار داشت: بیش از ۱۳۸۰ سال از شهادت امام حسین(ع) می‌گذرد ولی هنوز واقعه عاشورا و شهادت این امام معصوم(ع) فراموش نشده است.

وی با بیان اینکه اولین عزادار امام حسین(ع)، حضرت آدم و پیامبران قبل از پیامبر خاتم(ص) بوده‌اند، افزود: عزاداری برای امام حسین(ع) در همه نسل‌ها تا قیامت خواهد بود و به فراموشی سپرده نخواهد شد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به آیاتی از سوره الرحمن خاطر نشان کرد: در آیاتی از این سوره اشاره‌ شده است که اگر کسی در راه و مسیر خدایی باشد، ابدی می‌شود و لذا راز ماندگاری قیام امام حسین (ع) نیز آن است که نهضت حضرت(ع) از آغاز تا پایان برای خدا بود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه انقلاب ما، متصل به انقلاب امام حسین(ع) است، مطرح کرد: این نهضت هر چه دارد از امام حسین (ع) است و امروز با ظرفیت رسانه‌های مجازی و حقیقی، همه با نهضت امام حسین(ع) آشنا هستند.

وی با بیان اینکه نهضت سیدالشهدا(ع) جرقه‌ای نبود که امروز به پایان برسد، گفت: امام حسین(ع) با اینکه به شهادت رسیدند، اما آرمان‌ها و اهداف ایشان فراموش نشده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بیعت با نظام اسلامی، بیعت با شهیدان و نهضت امام حسین(ع) است، یادآور شد: دشمنان امروز انقلاب اسلامی، همان کسانی هستند که در گذشته اجازه نمی‌دادند پرچم امام حسین(ع) برافراشته بماند.

وی تصریح کرد: آمریکا با هدف همین شرارت‌ها قبل از انقلاب اسلامی، اموال ایران را به تاراج می‌برد، اما امروز با وجود انقلاب اسلامی دیگر نمی‌تواند، چرا که نظام جمهوری اسلامی حامی تمام مظلومان جهان است و دین و فرهنگ عاشورا به ما می‌گوید که از کشورهای مظلوم منطقه حمایت کنیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه استکبار جهانی امروز در مقابل اسلام ناب محمدی است، اظهار داشت: اردوگاه امام حسین(ع) تغییر نکرده و این نهضت حسینی به بن‌بست نخواهد رسید و ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با الگو از نهضت امام حسین(ع) اتفاق افتاد و طاغوت را شکست داد، افزود: رژیم پهلوی از ۴۳ سال پیش فریاد می‌زند که یک سال دیگر به ایران می‌آید، در صورتی‌که در این سال‌ها فقط خمیازه می‌کشد و انقلاب اسلامی هر روز نسبت به گذشته استوارتر، ایستاده‌ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

حقیقت تنفیذ؛ فرایندی حقوقی و شرعی

چیستی و چگونگی تنفیذ

فیلم | اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۳ مرداد ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: زندگانی امام حسین (ع) الگویی کامل برای زندگی باعزت است/ کاپیتولاسیون نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند

ثبت تجارب انتخاباتی در شورای نگهبان و بهره‌گیری از آن‌ها در اصلاح فرآیندها و روش‌ها

پربازدید ها

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

برگزاری چند انتخابات در چند ماه؛ ثبات، استحکام و اقتدار نظام اسلامی در سایه‌سار رهبری حکیمانه

انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده

۲ تصویر از ۲ عضو باسابقه شورای نگهبان در حاشیه مراسم تنفیذ حکم دومین رئیس‌جمهور

برگزاری انتخابات زودهنگام؛ نمایش ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

دستاوردها و نتایج انتخابات‌های اخیر؛ از تحقق اراده مردم تا تجاربی که برای مجریان و ناظران به دست آمد

آغاز انتشار ویژه‌نامه «آینه اعتماد ۲» به‌مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند