کد خبر: ۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷- 16 July 2022
آیت الله اعرافی:

جمهوری اسلامی در برخی از حوزه‌های آموزشی در جهان پیشتاز است

مدیر حوزه های علمیه گفت: جمهوری اسلامی ایران در برخی از حوزه‌های آموزشی در جهان پیشتاز است؛ نیاز است تا تبیین دقیق و درستی نسبت به ظرفیت و استعدادهای کشور داشته باشیم؛ چرا که ایران اسلامی از اقلیت پنداری آموزش بانوان، به سمت ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر ارزش‌های دینی و فرهنگی حرکت نموده است.

جمهوری اسلامی در برخی از حوزه‌های آموزشی در جهان پیشتاز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی در دیدار رئیس سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک، با اشاره به این که تمدن غرب برای دیکته کردن و تحمیل فرهنگ به جوامع از ابزارها و نرم‌افزارهای مختلف استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: جهت‌دهی به تدوین اسناد بین‌المللی، از جمله رویکردهایی است که غرب برای راهبری جهان و تحمیل فرهنگ خود به جوامع استفاده می‌کند.

وی گفتمان انقلاب اسلامی را تنها مقاوم فعال در مقابل تحمیل فرهنگی غربی توصیف کرد و یادآور شد: ایران اسلامی یک‌تنه در مقابل اقدامات و طراحی‌های پیچیده و ابزارهای متنوع تمدن غربی برای استحاله فرهنگی ملت‌ها، ایستادگی می‌کند.

مدیر حوزه های علمیه بر اهمیت حضور فعال در صحنه فرهنگ بین‌الملل و پرهیز از خستگی در نقد و تحلیل رویدادهای بین‌المللی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: باید ضمن تولید محتوا و تبیین دقیق شرایط، نظریات و تحلیل‌های پویایی را برای ادامه راه ترسیم نماییم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تبیینی از سند تحول آموزش‌وپرورش کشور ارائه کرد و ابراز داشت: در کنار فعال‌سازی ظرفیت‌های نظریه‌ساز، همواره باید ارائه و تبیین زیبای گفتمان پویای فرهنگ اسلامی را مبتنی بر ادبیات جهانی دنبال نماییم.

وی ضرورت ایجاد همگرایی و همراهی جهانی برای مقابله با تحمیل فرهنگی را مورد تأکید قرارداد و یادآور شد: فعال‌سازی شبکه‌ها و هسته‌های مردم‌نهاد بین‌الملل در سطوح نخبگانی و زبانی، می‌تواند تأثیر بسزایی برای جهت‌دهی به اسناد بین‌المللی داشته باشد.

آیت‌الله اعرافی با بیان این که باید بر محورها و اصول مشترک میان فرهنگ‌ و گفتمان جهانی ملت‌ها تأکید نماییم، یادآور شد: نیاز است تا دستاوردهای عظیم ایران اسلامی در عرصه آموزش و تربیت در قالب ادبیات بین‌المللی به جهانیان به‌ویژه نخبگان آموزش و فرهنگ کشورها تبیین گردد.

وی با بیان این که در اقلیت بودن حضور دختران و بانوان در عرصه آموزش مسئله‌ای جهانی است که ایران سال‌هاست از آن عبور نموده، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در برخی از حوزه‌های آموزشی در جهان پیشتاز است؛ نیاز است تا تبیین دقیق و درستی نسبت به ظرفیت و استعدادهای کشور داشته باشیم؛ چرا که ایران اسلامی از اقلیت پنداری آموزش بانوان، به سمت ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر ارزش‌های دینی و فرهنگی حرکت نموده است.

مدیر حوزه های علمیه، ضمن تصریح بر ضرورت بهره‌مندی تومأن از ظرفیت نخبگان حوزوی و دانشگاهی، تبیینی از ۱۲ محور چالش‌های مهم بشری پیش‌روی ادیان ارائه کرد و خاطرنشان ساخت: نیاز است تا فعالان عرصه بین‌الملل در ایجاد همگرایی جهانی بیش‌ازپیش به مشترکات دینی و فرهنگی کشورها توجه داشته باشند.

آیت‌الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر آمادگی حوزه‌های علمیه برای گسترش همکاری‌ها با سازمان ملی تعلیم‌ وتربیت کودک، به ظرفیت و استعداد حوزه‌های علمیه خواهران در این حوزه فعالیتی اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

حقیقت تنفیذ؛ فرایندی حقوقی و شرعی

چیستی و چگونگی تنفیذ

فیلم | اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۳ مرداد ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: زندگانی امام حسین (ع) الگویی کامل برای زندگی باعزت است/ کاپیتولاسیون نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند

ثبت تجارب انتخاباتی در شورای نگهبان و بهره‌گیری از آن‌ها در اصلاح فرآیندها و روش‌ها

پربازدید ها

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

برگزاری چند انتخابات در چند ماه؛ ثبات، استحکام و اقتدار نظام اسلامی در سایه‌سار رهبری حکیمانه

انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده

۲ تصویر از ۲ عضو باسابقه شورای نگهبان در حاشیه مراسم تنفیذ حکم دومین رئیس‌جمهور

برگزاری انتخابات زودهنگام؛ نمایش ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

دستاوردها و نتایج انتخابات‌های اخیر؛ از تحقق اراده مردم تا تجاربی که برای مجریان و ناظران به دست آمد

آغاز انتشار ویژه‌نامه «آینه اعتماد ۲» به‌مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند