کد خبر: ۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵- 28 June 2022
آیت‌الله خاتمی:

هویت انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار جهانی است

امام جمعه موقت تهران و عضو فقهای شورای نگهبان گفت: هویت انقلاب اسلامی، دشمن زدایی و مبارزه با استکبار جهانی است.

هویت انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار جهانی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی روز سه شنبه در گرامیداشت شهدای هفتم تیر در حوزه علمیه خرم‌آباد اظهار کرد: ایران امروز کشوری پرآوازه شده و نامش در هرکجای عالم عنوان می شود همواره در تمامی عرصه‌های بین‌المللی حاضر است.

وی گفت: در گذشته ایران را کشور جهان سومی می‌دیدند و افرادی که به ایران سفر می‌کردند حقوق فوق‌العاده دریافت می‌کردند چراکه به کشوری فقیر سفر کرده بودند، گذشتگان ایران را حقیر کرده و چیزی که باعث شده اکنون پرقدرت باشیم ایستادگی در برابر استکبار است.

وی با اشاره به اینکه با اقتصاد مقاومتی پیشرفت خواهیم کرد، افزود: آمریکا و اتحادیه اروپا تمامی اقدامات خود را رها کرده تمام دغدغه شان موضوع ایران شده، نیروهای مسلح ما قوی‌ترین نیروهای مسلح منطقه هستند و آنچه ما را در دنیا پرآوازه کرده اسلام و حاکمیت دینی در منطقه می باشد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی سیاست‌های لیبرال دموکراسی غرب و سوسیال دموکراسی شرق حکومت می‌کردند اما امام خمینی(ره) مردم سالاری دینی را معرفی کرد و موجب شد که انقلاب به نام اسلام شکل بگیرد و ۴۳ سال عمر کند که یک پدیده اسلامی بی سابقه است.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: طاغوتیان معتقد بودند اسلام عامل عقب ماندگی و دین افیون توده‌ ها است، امام راحل بانام اسلام وارد صحنه شد و اکنون انقلاب بیش از ۴۰ سال زنده است و تا انقلاب حضرت مهدی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره عده ای از ابتدای انقلاب با اسلام مخالف بودند گفت: اسلام باید حفظ شود و پای اسلام ایستادگی می‌کنیم، هویت انقلاب ما دشمن زدایی و مبارزه با استکبار جهانی و مرگ بر آمریکا است، در مقابل دشمنان ایستادگی خواهیم کرد همچنان که در مقابل طاغوت ایستادگی کردیم.

وی ادامه داد: نابودی نظام اسلامی یعنی نابودی حاکمیت دین و دشمن با حوادثی همچون شهادت ۷۲ تن از یاران انقلاب در هفتم تیر، ترور مقام معظم رهبری، هشت سال جنگ تحمیلی، فتنه ۸۸ سعی در نابودی داشت.

عضو فقهای شورای نگهبان اضافه کرد: دشمنان برای براندازی نظام تلاش کردند اما مردم با هوشیاری و بصیرت خود همواره در راه انقلاب ایستادگی می کنند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: هویت زدایی از انقلاب از اهداف دشمنان است اما باید بدانند که هویت انقلاب ما هویت مبارزه با استکبار است، عده‌ای قبل از اینکه بروند به صلح با آمریکا اعتقاد داشتند، مبارزه با استکبار خط امام است و آنانی که از صلح حرف می‌زند ضد انقلاب و مقام معظم رهبری هستند.

وی افزود: مطالب امام نباید تحریف شود و اما برخی برای رسیدن به قدرت از ولایت فقیه صحبت می کنند که به آن اعتقاد ندارند، امام از ولایت فقیه جدایی ناپذیر است، افرادی از واژگان فتنه، نفوذ و جهاد تبیین استفاده نمی‌کنند که مسیرشان از راه انقلاب جدا می باشد.

وی بیان کرد: خطر ارتجاع جامعه را تهدید می کند، یعنی بد حجابی و بی حجابی را روشنفکری و چادری ها را عقب مانده می دانند، نگذارید رگه ای از ارتجاع در جامعه نفوذ کند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: خطر دروغ و جنگ مجازی از دیگر تهدیدات انقلاب است، تنها نقد جمهوری اسلامی را در دستور کار دارد اما باید بدانید با لجن پراکنی مردم به شما رأی نخواهند داد.

آیت الله خاتمی گفت: اقدام آیت الله رییسی برای طرح مردمی سازی یارانه ها باید سه سال پیش انجام می‌شد که اکنون بر دوش این سید بزرگوار افتاده است، تردید نداشته باشید از این گردنه عبور خواهیم کرد و اقتصاد بیمار ۵۰ ساله اصلاح می‌شود.

وی افزود: عده ای معتقدند جمهوریت کمرنگ شده اما شاهد مشارکت مردم در انتخابات هستیم، معتقدند روحانیت از چشم افتاده اما زمانی اشرافی گری را سرلوحه قرار گرفت مردم از آن فرد چشم پوشی خواهند کرد.

وی ادامه داد: مردم عالم و روحانی واقعی را می‌شناسندف عالمی که بد عمل می‌کند از چشم می‌افتد و عالمان دینی همچنان در قلب مردم هستند، نباید وانمود شود که انقلاب به بن بست رسیده، آن که به بن بست رسیده شما منافقان هستید، انقلاب به بن‌بست نمی‌رسد چراکه جنس انقلاب، امام زمانی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: عالمان لرستان در قبل، حین و پس از انقلاب نقش آفرین بودند، و در عرصه انقلاب مایه مباهات بوده و هستید، این استان خانه تشیع است و مجموعه استان از پیروان عصمت و طهارت هستند و محرومیت زدایی از این دیار ضروری می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است