کد خبر: ۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰- 02 June 2022
آیت‌الله حسینی خراسانی:

دشمن می‌خواهد به باورهای اعتقادی ما آسیب بزند/ توهین به امام رئوف قلب مسلمانان را به درد آورده است

عضو فقهای شورای نگهبان به اشاره به ساخت یک فیلم موهن علیه امام رضا(ع) و شهر مقدس مشهد، تاکید کرد: تردید نکنید که هدف این‌ها، دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و مردم مسلمان، شهیدپرور و آزاده ایران است.

دشمن می‌خواهد به باورهای اعتقادی ما آسیب بزند/ توهین به امام رئوف قلب مسلمانان را به درد آورده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از رسانه‌ها، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به جایگاه والای امام رضا(ع)، گفت: یکی از معتبرترین کتاب‌های روایی ما، «من لایحضره الفقیه»، اثر ارزشمند جناب شیخ صدوق است که در این کتاب، «زیارت جامعه کبیره»، با اسناد مربوط به آن، نقل شده است این زیارتنامه، منشور جاودانه امامت و ولایت و گنجینه با عظمت معارف عقیدتی ماست. در این متن، در وصف ائمه معصومین و از جمله امام رضا علیهم‌السلام، می‌خوانیم: «عَادَتُکُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِیَّتُکُمُ الْکَرَمُ»؛ ذات شما بزرگواران، آقایی، کرامت و بزرگی است و شما، سرسلسله و سرآمد کریمان عالم خلقت هستید.

وی افزود: هرکس همراه و در مسیر خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام باشد، سعادتمند و نجات‌یافته خواهد بود و هرکس از راه و مسیر آن‌ها فاصله بگیرد و از آن چراغ‌های هدایت جدا شود، از هر فیضی محروم خواهد شد.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: درباره عظمت، رأفت و فضیلت حضرت ثامن‌الحجج(ع)، اخبار فراوان و متواتری داریم که با اندک جست‌وجویی در متون روایی، می‌توان بر آن‌ها دست یافت. جناب شیخ صدوق، در جلد دوم کتاب شریف «عیون اخبارالرضا(ع)»، از شخصی به نام ابراهیم بن عباس نقل می‌کند که گفت، هرگز ندیدم که آن‌حضرت حتی در حدّ یک کلمه بر کسی جفا کرده‌ باشد. آن امام بزرگوار، اهل سخا و بخشش بود.

** توهین به امام رضا(ع) قلب مسلمانان را به درد آورده است

آیت الله خراسانی با اشاره به ساخت یک فیلم موهن علیه امام رضا(ع) و شهر مقدس مشهد، تاکید کرد: این روزها شاهد اتفاقاتی هستیم که قلب هر مسلمان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. جفا و گستاخی در حق حضرت امام رضا(ع) و حرم مقدس ایشان در یک فیلم سینمایی موهن و حمایت غربی‌ها از این فیلم، جسارتی بی‌سابقه‌ است که متأسفانه شاهد آن بودیم. ریشه این جسارت به کجا بازمی‌گردد؟

وی خاطر نشان کرد: در طول تاریخ، همه معصومین و از جمله امام رضا(ع)، به جرم مردم‌دوستی، اسلام‌خواهی، عدالت‌طلبی و ایستادن در برابر ستمگران، با انواع تهمت‌ها و دسیسه‌ها روبه‌رو می‌شدند. در روایتی از امام رضا(ع) داریم که اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، به جرم ادامه دادن راه حقّ رسول‌خدا(ص)، 80 سال گرفتار دشمنی‌ها و توهین‌های معاندان بوده‌اند.

** کسانی که امام(ع) و مکتب امام را مانع دستیابی به منافع نامشروع می‌دانند، به ایشان توهین می‌کنند

عضو فقهای شورای نگهبان همچنین گفت: افرادی که امام(ع) و مکتب او را مانعی بر سر راه کسب منافع نامشروع و غیرانسانی خود می‌دیدند، آن وجود مقدس را در معرض جفا و آزار قرار می‌دادند و پس از شهادتش نیز، همین رویه را در مورد پیروان آن‌حضرت در پیش ‌گرفتند. آن‌چه امروز و در زمانه خودمان شاهد آن هستیم، چیزی جدای از آن رویکرد نیست.

آیت الله خراسانی اضافه کرد: دشمنان اسلام، با سیاست‌های تبلیغاتی و پیچیده در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، نظامی و فرهنگی، به دنبال منافع نامشروع خودشان هستند و هرکس را که در برابر خود ببینند، آماج همان آزارها، تهمت‌ها و محدودیت‌ها قرار می‌دهند.

** دشمن می خواهد به باورهای اعتقادی ما آسیب بزند

وی افزود: بدانید که امروز، همه دنیای کفر و نفاق با هم متحد شده‌است که جبهه اسلام را با شکست روبه‌رو کند؛ یعنی جبهه‌ای را که در برابر مطامع شیطانی آن‌ها، سدّی محکم ایجاد کرده‌است. برای این منظور پلید نیز، به سراغ باورهای اعتقادی و معرفتی مسلمانان و به ویژه جوانان مسلمان رفته‌اند و می‌خواهند به هر شکل ممکن، آن‌ها را زیر سوال ببرند و به عبارت گویاتر، فضیلت‌ها را کم‌رونق کنند و به بی‌حیایی دامن بزنند؛ این بی‌حیایی، سرآغاز ذلت و شکست و درنهایت نابودی یک ملت است.

** به اسم هنر، شرف و عزت را زیر پا گذاشته‌اند

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: به همین دلیل طی روزهای اخیر، با آن عمل قبیح، دل میلیون‌ها انسان با ایمان را به درد آورده‌اند و گروهی به بهانه تجلیل از هنر، نه فقط هنر را بی‌آبرو کرده‌، بلکه شرف، عزت و حیا را هم زیر پا گذاشته‌اند. تردید نکنید که هدف این‌ها، دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و مردم مسلمان، شهیدپرور و آزاده ایران است.

این استاد حوزه گفت: ملتی که با تأسی به ائمه معصومین(ع) و در سایه اسلام و ولایت فقیه، به عزتی کم‌نظیر رسیده و شاخ شیاطین را شکسته، طبیعی است که این‌ها، از سر حقد و کینه، دست به چنین اعمال شنیعی بزنند و با حمایت از رفتارهای هنجارشکنانه مشتی فریب‌خورده، برای اسلام و ارزش‌های والای آن، شمشیر را از رو ببندند و آن‌قدر گستاخ شوند که به ساحت قدسی حضرت امام رضا(ع)، شهرمقدس مشهد و مردم شریف و عزیز این شهر، جسارت کنند.

آیت الله خراسانی اضافه کرد: در این‌جا، باید به نکته مهمی اشاره کنم؛ این‌که این روزها، در برخی نقاط، مردم نسبت به عملکرد مسئولان، اعتراضات به‌حقی دارند و رفع کاستی‌ها را مطالبه می‌کنند، هیچ ارتباطی به این بی‌حیایی‌ها ندارد. کسانی که به دنبال موج‌سواری در این شرایط هستند، انگار فراموش کرده‌اند که انقلاب ما، با تلاش و فداکاری همین مردم به ثمر رسید، انگار فراموش کرده‌اند که همین مردم شریف در خوزستان، روز قدس امسال، چگونه به میدان آمدند و با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید عهد کردند.

وی تصریح کرد: مردم ما، همیشه صف خود را از این گروه باطل‌اندیش، فریب‌خورده و وابسته، جدا کرده‌اند. برای مردمی که دل در گرو مهر امام رئوف(ع) دارند، شنیدن خبر این رفتار مغرضانه و این لجن‌پراکنی آشکار، آن هم در ایام ولادت آن بزرگوار سخت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این حال، تلاش‌های مذبوحانه دشمن، راه به جایی نخواهد برد و ملت مسلمان و شجاع ما، مانند همیشه، پیروز این میدان خواهد بود، ان‌شاءالله.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی