کد خبر: ۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴- 14 May 2022
آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

رئیس جمهور آبروی خود را برای نجات اقتصاد کشور گذاشته است/مردم دولت را همراهی کنند

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: دولت سیزدهم جراحی اقتصاد کشور را شجاعانه آغاز کرده است و در این زمینه باید دولت را کمک کرد.

رئیس جمهور آبروی خود را برای نجات اقتصاد کشور گذاشته است/مردم دولت را همراهی کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله سید احمد خاتمی، در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، اظهار کرد: کسب رضایت مردم برای هر حکومتی واجب است، چرا که مردم صاحب حکومت هستند و مسئولان، خادم مردم و درد و رنج آنان درد و رنج مسئولان است.

امام جمعه موقت تهران افزود: منصفانه بپذیریم که اقتصاد کشور در عرصه‌های مختلف بیمار است و به این موضوع تمام افرادی که در مسائل اقتصادی صاحب نظرند و کار کرده اند، اعتراف دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه بیماری اقتصادی کشور سابقه نیم قرنی دارد و از سال ۱۳۵۰ شروع شده و دولت‌های بعد از انقلاب برای درمان این بیماری همت داشته اند و تلاش کرده اند که اقتصاد نابسامان را سامان دهند، اما چندان موفق نبوده اند.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: دولت آقای رئیسی می‌توانست جراحی اقتصادی را در سال های آخر شروع کند، اما این عمل شجاعانه را از سال اول شروع کرد و صادقانه وارد کار شد و رئیس جمهور آبروی خود را برای جراحی اقتصاد گذاشته است، هر چند ممکن است نارضایتی‌هایی هم ایجاد شود، اما این اقدام دولت جای تشکر دارد.

آیت الله خاتمی افزود: تمام متخصصان و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که این جراحی باید در اقتصاد کشور صورت گیرد، هرچند در کیفیت انجام آن اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما در اصل آن هیچ اختلاف نظری نیست.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه کاهش جدی فاصله طبقاتی، افزایش قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه، تحقق عدالت اقتصادی و واگذاری امور مردم به مردم و مبارزه با فساد را از خاستگاه‌های اولیه این طرح بر شمرد و این موارد را از اهداف جراحی اقتصادی از سوی دولت سیزدهم عنوان کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که هر جراحی درد دارد، اما سرانجام آن، نجات بیمار است، بنابراین باید اقتصاد بیمار کشور را نجات داد، اظهار کرد: دولت بداند که سرمایه انقلاب و نظام، محرومین و مستضعفین هستند و باید طوری برنامه ریزی شود که این قشر جامعه آسیب نبیند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان انقلاب و مردم برای ایجاد یأس و ناامیدی در مردم و همچنین سوء استفاده آنان و کینه توزان از برنامه دولت در جراحی اقتصادی، گفت: به گونه‌ای باید انتقاد شود که در میدان دشمن بازی نکنیم و رسانه‌های معاند و بیگانگان کل نظام و اسلام را زیر سئوال نبرند.

آیت الله خاتمی افزود: اطلاع رسانی دقیق و به موقع و گسترده مانع فضاسازی دشمنان خواهد شد و در این زمینه از ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور به ویژه رسانه ملی به بهترین نحو استفاده کرد. صدا و سیما زبان این ملت است و باید مسائل را به صورت دقیق برای مردم تبیین کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: دولت قول افزایش نیافتن قیمت نان، دارو و همچنین واریز دو ماهه یارانه‌ها را به مردم داده است که البته یارانه را واریز کرده و ان شاء الله پای وعده های خود خواهد ایستاد.

وی بار دیگر با تاکید بر حمایت از دولت در شرایط فعلی برای پیشبرد اهداف اقتصادی دولت و درمان اقتصاد بیمار کشور، گفت: این موضوع امر صریح مقام معظم رهبری است و در بیاناتشان به آن اشاره فرموده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: معتقدیم انتقاد سازنده در اجرای برنامه‌ها به دولت کمک خواهد کرد و انتقاد ناصحانه نوعی خدمت است، چرا که دولت تملق نمی‌خواهد و از آنجا که سیاه نمایی بد است، سفید نمایی مطلق هم بد است.

خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: توجه به بصیرت در این زمینه حرف اول را می‌زند و نباید به صورت ناخواسته حرف دشمن را زد.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به سفر اخیر بشار اسد به تهران و دیدار با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، آن را یک سفر راهبردی و در جهت تقویت مقاومت خواند و افزود: سوریه در خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین دیدار امیر قطر با مقام معظم رهبری را در راستای گسترش همکاری‌های اقتصادی ارزیابی کرد و بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار را مهم عنوان کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: این دیدار مانور ضد رژیم صهیونیستی بود، چرا که صهیونیست‌ها هر جا پا می‌گذارند هیچ امتیازی به کشورها نمی‌توانند بدهند و این دیدار یعنی همان «مرگ بر اسرائیل» شماها.

وی، سفر امیر قطر را پیام مهمی به کشورهای منطقه دانست و گفت: برادران قدرتمندی که در حاشیه کشورهای خلیج فارس هستند به ایران قدرتمند اعتماد کنند که در بزنگاه به دادشان برسد.

آیت الله خاتمی افزود: آن‌هایی که به آمریکا اعتماد کردند، آمریکا آن‌ها را تحریم کرد، اما ایران در مواقع نیاز به داد آنان رسید.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: سران کشورهای مرتجع منطقه هم بدانند که ایران قابل اتکاست و آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هرگز قابل اتکا نیستند.

آیت الله خاتمی در پایان با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در کشور از مردم خواست که در مصرف آب صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی