کد خبر: ۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸- 08 May 2022
دکتر طحان نظیف در همایش نقش نخبگان جوان در گام دوم:

امید بن‌مایه بیانیه گام دوم انقلاب است/ "تحقق تمدن نوین اسلامی"؛ نقطه نهایی بیانیه گام دوم انقلاب

سخنگوی شورای نگهبان گفت: "امید" بن‌مایه بیانیه گام دوم انقلاب است و این امید که حاصل ایمان راسخ صادرکننده بیانیه به وعده های الهی است، باید در لحظه لحظه زندگی کسانی که مشتاق تحقق این بیانیه هستند متبلور باشد.

امید بن‌مایه بیانیه گام دوم انقلاب است/

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان نظیف عضو و سخنگوی شورای نگهبان عصر امروز یکشنبه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) با حضور در همایش نقش نخبگان جوان در گام دوم انقلاب اسلامی، با بیان اینکه امیدوارم نتیجه این همایش‌ها منجر به این شود که بیانیه گام دوم انقلاب به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب وجوه اهمیت فراوانی دارد که اولین وجه اهمیت این بیانیه را می‌توان در " اهمیت انقلاب اسلامی و آینده آن" جستجو کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی با هدف اجرای احکام اسلام پیروز شد و یک تاریخ آرزو پشت آن وجود دارد  و خون‌های زیادی از انسان‌هایی ارزشمند برای تحقق آرمان‌های آن بر زمین ریخته شده است لذا باید تلاش کرد که این مسیر با قدرت ادامه پیدا کند.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: انقلاب اسلامی با یک ماهیت انقلابی و با تفکری پیش‌برنده اراده مستکبران عالم را برهم زده است و هرچه که زمان بیشتر می‌گذرد، بیشتر ابعاد موفقیت تفکر انقلاب اسلامی در مقابله با اراده دشمنان روشن می‌شود و البته این عداوتی که از دشمنان در برابر نظام اسلامی می‌بینیم، به خاطر همین پیشروی تفکر انقلاب اسلامی است.

دکتر طحان نظیف با بیان اینکه در حال حاضر در یک مصاف مهم با دشمنان قرار داریم و حق و باطل مقابل هم صف کشیده‌اند، تصریح کرد: طبق آیات و روایات، در این نبرد و مصاف میان حق و باطل، حتما مجاهدان حق و حقیقت پیروز این میدان خواهند بود.

وی ادامه داد: وجه اهمیت دوم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، "مقام صادر کننده" این بیانیه است؛ مقام معظم رهبری ویژگی‌های حقیقی و حقوقی زیادی دارند که ایشان را به شخصیتی طراز و بی‌بدیل تبدیل کرده است؛ ایشان حرکت خود را قبل از سال ۱۳۴۲ آغاز کرده و در طول دوران مبارزات حضوری فعال و چشمگیر داشتند و بعد از پیروزی انقلاب هم چهره‌ای اثرگذار در انقلاب اسلامی بوده و بعد از رحلت امام راحل نیز رهبری جامعه اسلامی را عهده‌دار شدند و حقاً خلف صالحی برای امام راحل بوده‌اند.

امید بن‌مایه بیانیه گام دوم انقلاب است/

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه وجه سوم اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، "اهمیت بیانیه از نظر شخص رهبرانقلاب" است، خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب حساسیت ویژه‌ای درباره این بیانیه دارند و همین برای ما "تکلیف آور" است. حتما شما نقل آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان از رهبر انقلاب درباره بیانیه گام دوم را شنیده‌اید که ایشان فرموده‌اند: «من روی این بیانیه خیلی زحمت کشیدم؛ بنای بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم یا مطلبی می‌گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار کنند ولی راجع به این بیانیه می‌گویم این کار را بکنند».

دکتر طحان نظیف اضافه کرد: آیت الله شب زنده دار خودشان برای تحقق این موضوع، در ابتدای ۲۷ جلسه خارج فقه به شرح و تبیین این بیانیه پرداختند؛ یکی از مهمترین اهداف این بیانیه، حرکت در مسیر تشکیل تمدن نوین اسلامی است که ان شا الله با حرکت در مسیر این بیانیه، این تمدن‌سازی محقق خواهد شد و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد بود.

وی با برشمردن برخی آسیب‌هایی که احتمالا متوجه این بیانیه خواهد شد، اظهار داشت: یکی از آسیب‌ها و تهدیداتی که ممکن است این بیانیه را تهدید کند، خطر مهجور ماندن این بیانیه است. متاسفانه در کشور ما، مردم و نخبگان نسبت به بسیاری از اسناد بالادستی و مهم کشور مانند قانون اساسی، سند چشم انداز و ... کم توجه هستند و این نگرانی وجود دارد که اگر به موضوعات و مسائل مطرح شده در بیانیه گام دوم توجه نشود، ممکن است این بیانیه نیز مانند همان اسناد مهم کشور مهجور بماند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: قطعا مخاطب این بیانیه همه مردم هستند اما این بیانیه یک مخاطب خاص هم دارد و آن جوانان انقلابی ایران اسلامی هستند که از لوازم نخبگی برخوردار بوده و موتور محرک پیشرفت کشورند. در چله دوم انقلاب اسلامی نگاه و توجه، به این قشر عزیز یعنی جوانان نخبه و انقلابی است و باید به این جوانان میدان داده شود.

دکتر طحان نظیف همچنین گفت: باید فضا را برای جوان نخبه در گام دوم انقلاب اسلامی باز کرد البته این موضوع نافی استفاده از توان و تجربه نیروهای با تجربه نیست؛ من تصور می‌کنم که در گام اول باید بیانیه گام دوم را به صورت صحیح فهم کرد و برای فهم آن هم، جوانان باید ابعاد و منظومه این بیانیه را خوب شناخته و درک کنند و سپس در جهت تحقق این بیانیه گام بردارند.

وی افزود: در مراحل بعدی از فرآیند ایجاد یک فهم درست از بیانیه گام دوم، به نظر می‌رسد که جوانان باید با انقلاب اسلامی در فرازهای مختلفی که در ۴۰ سال گذشته طی کرده، بیشتر آشنا شوند. به هر حال همانطور که در بیانیه گام دوم هم لحاظ شده، ما در طول ۴۰ سال گذشته در حوزه‌هایی ضعف داشته‌ایم و باید تلاش کنیم این ضعف‌ها را شناخته و البته تهدیدات را درست شناسایی کرده و بشناسیم تا بتوانیم آسیب‌های گذشته را برطرف کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه باید برای دستیابی به فهم دقیق و درست از بیانیه گام دوم، دشمن را خوب بشناسیم، تاکید کرد: اگر دشمن را خوب بشناسیم، طبعا می‌توانیم با آسیب‌هایی که ممکن است به ما در آینده وارد کند، می‌توانیم با ابزارهای درست و دقیق، مقابله کنیم.

دکتر طحان نظیف در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه بعد از به دست آوردن فهم درست از بیانیه گام دوم، باید آن را عملیاتی کنیم، اظهار داشت: من پیشنهاد می‌کنم که هر کس یک ترجمه شخصی و تخصصی از بیانیه گام دوم داشته باشد یعنی "شرح وظایف خودش" را از دل این بیانیه بیرون کشیده و طبق آن به وظایف خود در قبال این بیانیه عمل کند.

وی با بیان اینکه "اقناع و همراه سازی افکار عمومی" درباره این بیانیه اهمیت بسیار زیادی دارد، خاطر نشان کرد: کسی که می‌خواهد در جهت اجرا و تحقق بیانیه گام دوم حرکت کند، باید از ابزارهای مختلف هنری و رسانه‌ای استفاده کرده و حرکت در جهت اجرای بیانیه را به سمت "یک حرکت جمعی" سوق دهد.

امید بن‌مایه بیانیه گام دوم انقلاب است/

سخنگوی شورای نگهبان در پایان گفت: "امید" بن‌مایه این بیانیه است و این امید که حاصل ایمان راسخ صادرکننده بیانیه به وعده های الهی است، باید در لحظه لحظه زندگی کسانی که مشتاق تحقق این بیانیه هستند متبلور باشد. این امید استقامت را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات