کد خبر: ۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰- 18 April 2022
آیت‌الله حسینی خراسانی:

با شهادت روحانیون، طلاب از این لباس دست نمی‌کشند

عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم عمامه گذاری گفت: لباس روحانیت لباس خدمت به دین است و با ترور دو روحانی در دل طلاب رعب نمی‌افتد زیرا شهادت فوز عظیمی است.

با شهادت روحانیون، طلاب از این لباس دست نمی‌کشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان شب گذشته در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه آیت الله بهجت گفت: همه طلابی که در مسیر خدمت به دین حرکت می‌کنند دو امتیاز نسبت به دیگران دارند که اول از آن به شاگردی امام صادق مفتخر هستند؛ همه زعما و بزرگان حوزه از رهبر معظم و مکرم انقلاب تا فقیهان شاگرد با واسطه امام صادق (ع) هستند.
وی اظهار داشت: همه بزرگان علم و فقاهت شیعه از شیخ انصاری و آیت الله بروجردی گرفته تا شهید اول در یک سلسله به هم پیوسته و بدون قطع به امام صادق و از ایشان پیوسته به رسول خدا و درگاه الهی متصل هستند و این امر منحصر در فقه است؛ در علمی مانند فلسفه علما بدون انقطاع به فارابی یا ابن سینا متصل نیستند بلکه شاید قرنی بین استاد و شاگرد فاصله باشد.

آیت الله حسینی خراسانی با اشاره به امتیاز دوم طلاب گفت: در عرف دینداران طلاب را سربازان امام زمان می‌دانند البته پاسداران، بسیجیان، ارتشیان و همه قوای مسلحه در نظام جمهوری تحت فرماندهی، ولی فقیه سرباز امام زمان هستند، اما در عرف رایج و شایع دین داران در داخل و خارج از ایران طلاب را سرباز می‌دانند؛ باید بدانیم و قدر بشناسیم که در چه جایگاهی هستیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: باید به داشته‌های خود افتخار کنیم و به مبانی و دستورات آگاه و ملتزم باشیم، زیرا طلاب در میان همه اقشار و گروه‌ها فرم لباسشان متفاوت است و طی یک مراسم نورانی به تناوب در مناسبت‌هایی عده‌ای به لباس روحانیت ملبس می‌شوند؛ در کافی نقل شده امیر مؤمنان به دست رسول خدا در مراسمی معمم شده است یعنی چیزی که در حوزه‌ها طی مراسم عمامه گذاری شهرت دارد چنین پیشینه‌ای دارد.

وی تصریح کرد: در معارف دینی تعبیرات مختلفی از لباس شده که یکی از انواع لباس‌ها لباس تقوا است و این زی و فرم طلبگی نماد لباس تقوا است؛ باید از این عمامه‌ای که شخص روحانی بر سر می‌گذارد تقوا مشاهده شود چرا که عمامه لباس امانت و دیانت است؛ متاسفانه عده‌ای از شیاطین فضا‌ها و شبکه‌ها را پر کردند که دیگر مردم به روحانیت اعتماد ندارند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اعتماد بیش از پیش مردم به روحانیت گفت: اگر در یک فرودگاه یا مکانی مشابه شخصی بسته گرانبهایی با خود داشته باشد و قرار باشد اندکی از آن جدا شود در میان همه اشخاص حاضری که هیچکدام را نمی‌شناسد اگر یک روحانی ببیند بسته را به آن آخوند و روحانی امانت می‌دهد و اگر کسی به این مسأله شک دارد کافی است اندکی مشاهده کند.

آیت الله حسینی خراسانی با بیان اینکه لباس روحانیت لباس تقوا، خدمت و فداکاری است، ابراز کرد: در اوج موهبت‌های لباس روحانیت باید گفت این لباس لباس شهادت است و شهادت نیز فوز عظیمی است که بالاتر از او وجود ندارد؛ دشمن فکر می‌کند اگر بر سر سه روحانی جهادی که در حرم رضوی حضور داشتند چنین جنایتی کند طلاب دیگر گرفتار رعب و وحشت می‌شوند، اما طلاب دسته دسته ملبس به این لباس خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شهید دارایی و شهید اصلانی به تأسی از مولای متقیان تهدید و ترور شدند گفت: طلاب فوج فوج به این لباس می‌پیوندند تا برای اینکه نماد تقوا، امنیت و شهادت باشند؛ این لباس در خدمت دین است تا این گروه در خدمت دین باشند مردم نیز همراهی می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهجت در پایان خاطرنشان کرد: این مدرسه ۷۰ شهید دارد و در میان روحانیون کشور شهدای زیادی وجود دارد، زیرا روحانیت خود را فدای ارزش‌های انقلاب می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد