کد خبر: ۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴- 05 April 2022
آیت الله اعرافی مطرح کرد:

گره گشایی از کار مردم هم وزن نماز شب است

مدیر حوزه های علمیه گفت: در میان معلولین کشور ما استعدادهای خوب و توانمندی در زمینه‌های مختلف علمی، هنری و ورزشی وجود دارد که نیاز به توجه بیشتر دارند.

گره گشایی از کار مردم هم وزن نماز شب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه عصر دوشنبه در دیدار مدیرکل سازمان بهزیستی کشور، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: در بسیاری از ادیان عبادت به ارتباط با خداوند محدود شده است؛ اما در دین مبین اسلام به عنوان کامل ترین دین خداوند این دایره را وسعت فرموده و خدمت به مردم را هم ذیل عبادت خویش اعلام نموده است؛ این یکی از بزرگترین نعمت های الهی برای بشر می باشد.

وی افزود: از خاص ترین عبادات ما نماز نافله شب است؛ گره گشایی از کار مردم هم وزن با نماز شب معرفی شده است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: خدمات اجتماعی ما زمانی ارزش واقعی خود را می یابند که دارای شاخص هایی باشند؛ خلوص یکی از اصلی ترین شاخص های سنجش این خدمات است.

وی دل کندن از غیرخدا را از لوازم ارزشمند شدن خدمات اجتماعی دانست و گفت: اتقان، ضابطه مندی و نتیجه بخشی کارها نیز یکی دیگر از این شاخصه هاست.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: کار هرچه با زحمت بیشتر انجام گیرد دارای مزد و ارزش بالاتری نیز خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت زمان شناسی و گزیده یابی در انجام خدمات اجتماعی افزود: باید سر بزنگاه خدمت رسانی نمود و در وهله اول گره از کار مستضعفین و آنان که نیازمندتر از سایر اقشار جامعه هستند، باز کرد.

آیت الله اعرافی بیان داشت: باید علاوه بر خروجی فعالیت های سازمانی روی روش های درست و سنجیده اداره نمودن برای رسیدن به اهداف راهبردی دقت نمود.

وی گفت: سازمان های حمایتی همچون بهزیستی می بایست بر روی ابزارهای پیشگیری از آسیب ها تمرکز نمایند؛ به طور یقینی لازمه این امر حمایت و تأمین اعتبارات خاصی بوده و شایسته است دولت و سایر نهادهای تصمیم گیرنده در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه اظهار کرد: در عرصه ژنتیک و پیشگیری از بیماری های مرتبط با این مقوله وضعیت آن گونه که باید مطلوب نیست و قطعاً باید زیرساخت های پیشگیرانه در این راستا بیش از پیش فراهم شود.

وی با تأکید بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر نهادهای حمایتی کشور عنوان داشت: با وجود تقسیم کارهایی که بین این نهادها صورت گرفته اما همچنان شاهد هم پوشانی در برخی مسائل و فعالیت های آن ها هستیم؛ این امر نیازمند طراحی و راه اندازی سامانه ای است که بتواند منجر به همگرایی و هم افزایی نهادهای حمایتی کشور شود.

مدیر حوزه های علمیه گفت: در میان معلولین کشور ما استعدادهای خوب و توانمندی در زمینه های مختلف علمی، هنری و ورزشی وجود دارد که نیاز به توجه بیشتر دارند.

وی ادامه داد: می بایست فرهنگ جامعه ما به سمتی پیش برود که پدر و مادر سالمند را عزیز دانسته و از انتقال آن ها به خانه های سالمندان پیشگیری گردد.

آیت الله اعرافی مسئله تحکیم بنیان خانواده و مقابله با رشد طلاق را یکی از اصلی ترین موضوعات روز برشمرد و خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی یکی از اضلاع مهم در این زمینه ها و همچنین در عرصه رشد جمعیت می باشد.

وی با اعلام آمادگی حوزه در اجرای برنامه های پژوهشی و اجرایی سازمان بهزیستی کشور گفت: مبنای طرح‌ها و برنامه های چند سال اخیر حوزه های علمیه، مسائل روز جامعه اسلامی و اجتماعی بودن این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد