کد خبر: ۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶- 26 March 2022
آیت‌الله خاتمی در اولین خطبه‌های سال جدید نماز جمعه تهران:

آمریکا در سال ۱۴۰۱ هم منتظر شکست‌های مفتضحانه دیگری از ایران باشد

خطیب موقت تهران با اشاره به شکست کمپین فشار حداکثری و اعتراف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به این شکست مفتضحانه گفت: ما به آنها می‌گوییم که در سال ۱۴۰۱ هم منتظر شکست‌های مفتضحانه دیگری باشید.

آمریکا در سال ۱۴۰۱ هم منتظر شکست‌های مفتضحانه دیگری از ایران باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری ایرنا آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در اولین نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران در سال جدید که در مصلای امام خمینی برگزار شد طی سخنانی ماه شعبان را ماه دعا برشمرد و با اشاره به استقبال از ماه مبارک رمضان اظهار داشت: معرفت به خداوند در سازندگی انسان بسیار اثرگذار است و یکی از زمینه‌های آن توجه به علم گسترده و نامتناهی ذات اقدس ربوبی است.

آیت الله خاتمی با اشاره به پیام حضرت امام مبنی بر اینکه عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید ادامه داد: این باور که بدانیم خداوند ما را می‌بیند، می‌تواند هویت انسان را تغییر دهد و در عرصه‌های مختلف تأثیرگذار باشد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو شمسی تصریح کرد: انشالله خداوند دعای اول سال را در حق همه مردم مستجاب کند و بهترین‌ها در همه عرصه‌های کشور رقم بخورد.

وی با اشاره به رحلت آیت‌الله ری‌شهری، آیت‌الله علوی گرگانی مرجع انقلابی که در قضایای گوناگون وفادار به نظام و انقلاب بوده، مرحوم آیت الله سید مجتبی رودباری، آیت‌الله سید فقیه نی‌ریزی و مرحوم شفیعی از خوزستان گفت: آیت‌الله ری‌شهری فرد بزرگی بود که در کنار مردم در نمازجمعه می‌نشست و مقام معظم رهبری ایشان را به هفت صفت از جمله عالم، صالح و انقلابی ستودند و آن مرحوم همانگونه که حضرت امام را قبول داشت مقام معظم رهبری را هم قبول داشتند و از این رو مرد کارهای بزرگ در عرصه علمی و سیاسی بود.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که انشاالله با شروع کار در سال جدید مسئولان با دل پر امید مشغول خدمت به مردم عزیز شوند، گفت: بهتر است مسئولان در یکی دو روز اول به عید دیدنی نپردازند و به محض شروع کار به خدمت به مردم بپردازند.

خطیب موقت تهران با اشاره به اینکه تا زمانی که کرونا وجود دارد دعوت به رعایت پروتکل های بهداشتی را مصداق دعوت به امر به معروف و تقوا می‌دانم، اضافه کرد: مردم باید ماسک زدن و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و حتماً کسانی که تاکنون واکسن نزده اند برای واکسن زدن اقدام کنند تا انشاالله کرونا به صفر برسد و آن روز دیر نخواهد بود.

وی با اشاره به غبارروبی مساجد در ماه مبارک رمضان به لزوم برنامه‌ریزی برای پرجاذبه کردن مساجد پرداخت و در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری، گفت: نام گذاری سالها، تشریفات و شعار نیست بلکه نقشه راه مسئولان و مردم است.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: رهبر انقلاب امسال را سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نامیدند و معنای آن این است که باید نگاه علمی و فناورانه به تولید داشته باشیم چرا که در این صورت هزینه‌های تولید کاهش خواهد یافت و بهره‌وری و کیفیت محصولات نیز بالا می‌رود و رقابت‌پذیر می‌شود و در عین حال قیمت تمام شده هم کاهش می‌یابد.

خطیب موقت تهران تاکید کرد: افزایش تولید در گرو افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان است و آنچه مهم است فقط ارتقای کمی و کیفی نیست بلکه باید در عمل، دانش بنیانی به ویژه عرصه کشاورزی که مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید داشتند خود را نشان دهد.

وی با یادآوری این نکته که حدود یک دهه است که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سالها بر روی مسائل اقتصادی تاکید دارند خاطرنشان کرد: این موضوعات بسیار کلیدی است و دشمن هم می‌خواهد از این طریق ضربه بزند، همانطور که در صدر اسلام هم دشمنان، مسلمانان را در شعب ابی‌طالب محصور کردند تا در زمینه‌های اقتصادی به آنها ضربه بزنند اما همانطور که در صدر اسلام هم تلاش منافقین و دشمنان ناکام ماند، در این دوره نیز نظام اسلامی تلاش آنها را ناکام خواهد گذاشت.

آیت الله خاتمی گفت: رهبر معظم انقلاب با تمام وجود به تلخی گرانی‌ها، تورم، وضعیت معیشتی مردم اشاره کردند و از این رو رهبر معظم انقلاب رنج مردم را رنج خود می‌دانند اما بشارت دادند که این اتفاقات بی درمان نیست و علاج دارد اما برخی از مشکلات باید به تدریج حل شود.

خطیب موقت تهران با اشاره به شکست کمپین فشار حداکثری و اعتراف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به این شکست مفتضحانه تصریح کرد: ما به آنها می‌گوییم که در سال ۱۴۰۱ هم منتظر شکست‌های مفتضحانه دیگری باشید.

وی با اشاره به برخورداری کشور از نیروهای جوان، ذخایر عظیم نفت و گاز، معادن فراوان و همچنین قدرت موشکی و روحیه انقلابی مردم یادآور شد: در صدر این مسائل، داشتن رهبری اینچنین فقیه است که در قبل از انقلاب مبارز و در دوره‌های بحرانی جنگ رزمنده بوده‌اند و بسیار دور اندیش هستند لذا با داشتن رهبر اینچنینی جایی برای نا امیدی وجود ندارد و ایشان هم فرمودند که آینده را روشن تر از گذشته می‌بینند و انشاالله آینده روشن پیش روی مردم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد