کد خبر: ۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷- 02 March 2022
آیت الله اعرافی:

جهاد تبیین باید پیوست تمام برنامه‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف باشد

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: در عرصه جهاد تبیین باید با منطق درست و عرضه صحیح به ارائه گزارش در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

جهاد تبیین باید پیوست تمام برنامه‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس عقیدتی سیاسی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح که در دفتر مدیر حوزه در قم برگزار شد، گفت: در عرصه جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است باید با منطق درست و عرضه صحیح به ارائه گزارش در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

وی افزود: جهاد تبیین باید پیوستی برای تمام فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف کشور قرار گیرد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی هم فرماندهی الهی و هم قوانین بر اساس دستورات الهی است و این نعمت بزرگی برای ما مسلمانان است.

وی ایجاد تردید در مورد اصل اقدامات انجام شده از سوی نظام را یکی از حربه‌های دشمنان انقلاب دانست و گفت: مقایسه دستاوردهای انقلاب اسلامی با برخی کشورهای دیگر که تحت هیچ تحریم و فشاری نبوده اند و حتی انکار اصل آنها از دیگر مغالطاتی است که دشمنان اسلام و انقلاب در تقابل با نظام پیگیری می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: باید رعایت انصاف و عدم غلو در ارائه گزارش دستاوردهای انقلاب یکی از محورهای مدنظر ما باشد؛ بحمدالله انقلاب اسلامی آن قدر دستاورد دارد که اصلاً نیاز به مبالغه در گزارش آنها نیست.

وی با اشاره به طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه افزود: این طرح در حال اجرا بوده و تاکنون مقالات بسیاری در این زمینه دریافت شده است.

آیت الله اعرافی بیان داشت: راه اندازی دبیرخانه سالگرد بازتأسیس یا احیای حوزه علمیه قم یکی دیگر از اقدامات حوزه در راستای ارائه دستاوردهای آن و در سده گذشته می‌باشد.

وی گفت: در این راستا پانزده گروه علمی شکل گرفته است که حرکت علمی گسترده‌ای محسوب می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: در این طرح به دنبال شناسایی دستاوردها و همچنین پرداختن به تطورات حوزه علمیه قم در محورهای آموزشی، پژوهشی، مدیریتی، اجتماعی، سیاسی، بین الملل و تبلیغی بوده ایم.
وی با تأکید بر طراحی منظومه فکری و راهبردی حوزه در دوره جدید آن عنوان داشت: به همت کارشناسان و اساتید علوم مختلف برنامه‌های کلان و راهبردی برای افق پیش روی حوزه‌های علمیه طراحی شده است که سایر سازمان‌ها هم جهت ارتباط گیری و همکاری با حوزه می‌توانند آنها را مورد مطالعه قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

بازدید دکتر صادقی مقدم از غرفه انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان

افکار عمومی مهم‌ترین ابزار حقوق بشر در قبال مسئله غزه است

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

توصیه آیت‌الله جنتی به منتخبان مجلس دوازدهم؛ اولویت اصلی چاره‌اندیشی برای حل مشکلات کشور باشد

بازدید دکتر مولابیگی از غرفه انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان

گزارش تصویری حضور دکتر طحان نظیف در دانشگاه قم

دکتر طحان‌نظیف به دانشگاه قم رفت و پاسخگوی سوالاتی درباره قانون اساسی شد/ سخنگو: اساتید و دانشجویان حقوقی یاری‌گر شورای نگهبان باشند

بازدید دانشجویان عضو انجمن علمی حقوق دانشگاه امام صادق(ع) از پژوهشکده شورای نگهبان

گزارش تصویری نشست هم‌اندیشی مدیران و اساتید حوزه با سخنگوی شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان در نشست هم‌اندیشی مدیران و اساتید حوزه: بررسی صلاحیت‌ها طبق اسناد و مدارک صورت گرفت/ حوزویان مطالبه‌گر اجرای سیاست‌های کلی انتخابات باشند

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

انتخابات مرحله دوم در ۸ حوزه انتخابیه تمام الکترونیک برگزار می‌شود/ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تایید شده؛ اجرای آن منوط به ابلاغ برنامه هفتم است

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز به کار می‌کند

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

معلمان به شورای نگهبان آمدند/ دکتر طحان‌نظیف: بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

شورای نگهبان، آماده دریافت گزارش تخلف احتمالی نامزد‌ها است

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد